Hjælp med at finde ane

Startet af Helle Rossini Hansen, 14 Feb 2011 - 18:10

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg kunne godt bruge en hjælpende hånd til at finde en ane. Han er som sunket i jorden i perioden 1860-1890, jeg har søgt op og ned.

Det drejer sig om Henderick Ponto Corvo Johansen (Bager)
forældre Marcus Johannsen og Petronelle Berg
født 1825-1826 Københavns Amt (forældrene boede i Værløse i 1820), men har ikke fundet ham i kirkebogen
gift 11/10/1854 i Helsingør m. Rosalie Amalie Kjærulff
bosidende i Helsingør til omkring Oct 1856
datter Aurelia Henriette Wilhelmine Johansen f. 10/10/1856 i Helsingør
Han skulle vist også have en søn, men har ikke fundet ham
bosidende i Valkendorfsgade 5, 3. København (iflg. Politiregisterbladende) i 1890
Død ????? kunne være imellem 1890-1893, da jeg ikke kunne finde ham i dødebladende på Fogsgaard.org
Har kigget i kirkebogen Helligånds Sogn imellem 1890-1893 for at finde hans død, men har ikke været heldig, han kunne have flyttet fra København igen.

Nye oplysninger er mere end velkommen.

På forhånd tak for hjælpen

Helle Rossini Hansen
Californien, USA
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Anne Mortensen

Søn:

frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, Axeltorvet, 1Hus, 308, FT-1850, C6046
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Napoleon Johansen 33  Gift  Bagermester Farum, Frb. Amt
Juliane Sophie Eckhardt 27  Gift  Hans hustru København
Udøbt Pige 1  Ugift  Deres barn Helsingør
Johan Frederik Schou 19  Ugift  Bagersvend Helsingør
Lars Peter Andersen 17  Ugift  Tjenestefolk Helsingør
Caroline Marie Petersen 17  Ugift  Tjenestefolk Tikøb, Frb. Amt
---------------------------------

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
  Denmark
Search Results  | Download | Print 

--------------------------------------------------------------------------------

   
NAPOLEON JOHANSEN Pedigree
  Male     
Event(s):
Birth: 
Christening:  01 FEB 1818   Vaerlose, Kobenhavn, Denmark
Death: 
Burial: 
Parents:
  Father:  JOHANSEN  Family
  Mother:  PETRONELLE JOH. 


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Helle Rossini Hansen

Hej Anne,
Tak fordi du tog dig tid til at kigge på min ane. Napoleon er Hendericks ældre bror, som også var bager. Han var heldigvis nem at finde informationer omkring da han var bosidende i Helsingør stortset hele hans liv. Desværre er Hendericks stadig en gåde, jeg ved at han havde en anden bror kaldet Markus (som også forsvant) og en søster der hed Fanning (Fanny) Frederikcke Amalie, som jeg gætter på i sine unge dage flyttede til Flensborg (fandt hende i Slegsvig i 1840), hvor faderen stammer fra. Andre søskende er Peter Friderich, Marie Sofie Wilhelmine og Lovisa Augusta.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Frank Green

Hej Helle

Her er lige en datter mere..

København,Trinitatis 1858-1861 opslag 259 nr.334

Med Venlig Hilsen
Frank

Helle Rossini Hansen

Hej Frank

Tusind tak for den oplysning, den var ny. Jeg er nød til at spørge dig, hvad der fik dig til at kigge lige netop der. Jeg har ikke kunne finde familien på ddd.da.dk fra 1860-1890, jeg har prøvet at skrive hans navn på gud ved hvor mange måder, men intet kom op.

Mvh.
Helle

Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Anne Mortensen

#5
Hej Helle

Her er lige en datter mere..

København,Trinitatis 1858-1861 opslag 259 nr.334

Med Venlig Hilsen
Frank

----------------------

For evt. at kunne søge videre på datteren ville det have været rart at hendes navn blev oplyst.
Hun hedder

Alma Rosa Petra Johansen
f. 5.9.1860

Adressen:
Østerbro 82 el. 32 har prøvet at søge på men ikke fundet.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Stina Kirkegaard Hansen

København, Sokkelund, Gladsaxe 1869-1889, opslag 54: Oluf Pontocorvo Johansen, søn af Peder Heinrich Marcus Johansen. Kunne Peder Heinrich være "den forsvundne søn" (alternativt den forsvundne bror)?
Registerblad på Oluf: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1686837&limitstart=0
V.h.
Stina

Helle Rossini Hansen

Stina tusind tak for linken. Jeg tror ikke det er hans søn, så skulle Rosalie Amalie Kjærulff have været 60 år ved fødslen, men måske et barnebarn. Mellemnavnet er jo så specielt. Jeg vil ihverfald gemme ham, til jeg kan på ham placeret.

Hvad jeg ikke kan forstå er, at jeg ikke kan finde Henderick Ponto Corvo Johansen og familie i Københavns folketællinger. Alle Danmarks Folketællinger skulle jo være indtastet på DDD.DA.dk for 1880. Hvordan Frank fandt Alma Rosa Petra Johansen (datter) er mig en gåde.

mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Anne Mortensen

Hvordan Frank Green har søgt ??
Men det er den fordel at kilderne bliver oplyst.
----------------------

Hvis man laver en forældresøgning får man Alma frem.

FS:

Results for:  Denmark, Denmark
Father: Henrik Johansen, Mother: Rosalie
Exact Spelling: Off
[refine search] [Print]
Prepare selected records for download

  International Genealogical Index / Denmark - 1 Find more Danish records by searching on the
updated FamilySearch site. Click here...
 
Select records to download - (50 maximum)
1. ALMA ROSA JOHANSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 19 OCT 1860 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
-----------------------------
Egentlig burde der vises flere børn, da der bliver søgt i hele Danmark og uden tidsangivelse  ???



Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Frank Green

Hej Helle

Ved ikke hvor meget du ved eller vil vide om datteren Aurelia Henriette.

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Vodroffsvej (Lige numre), Frederiksberg, Vodrofsvej 2C,2.Sal tilhøire, 5, FT-1885, C9008
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ole Peter Be?? Møller 43  Gift Husfader Fabrikant Brøndshøi
Aurilia Henriette Møller 28  Gift Husmoder  Helsingør
Rosa Petrea Møller 4  Ugift Datter  Frederiksberg
Karen Henriette Møller 3  Ugift Datter  Frederiksberg
Anders Pontokorve Møller 1  Ugift Søn  Frederiksberg
Maren Marie Hansen 26  Ugift Tjennest  Bjergerskov
Sine Elonore Poulsen 30  Ugift Tjennest  Kjøbenhavn
 
--------------------------------------------------------------------------------
Rosa Petrea's dåb København,Frederiksberg 1878-1881 opslag 389 nr.317
Karen Henriette's dåb samme sogn 1881-1888 opslag 321 nr.396
Anders Pontecorus's dåb samme sogn 1881-1884 opslag 157 nr.215
Alma Aurelia Laurine's dåb samme sogn 1892-1894 opslag 45 nr.203

Måske står de også indført i Skt.Matthæus,har ikke kigget efter.

H.P.Johansen står fadder ved de første 3 dåbshandlinger,men ikke den sidste,så måske er det på Frederiksberg du skal finde ham.

Men ved FT-1880 bor han sammen med datteren og svigersønnen.

FT-1880 København,Vodroffsvej opslag 15 øverst

FT-1890 København,Vodroffsvej lige nr. opslag 4 øverst
FT-1901 København,Vodroffsvej opslag 97 øverst

Ved den sidste FT er det nævnt at Aurelia Henriette døde i 1898 og at de blev gift i 1880.

Med Venlig Hilsen
Frank

Helle Rossini Hansen

Tusind tak for oplysningerne Frank, de kan bruges, jeg vil straks gå i gang med at checke dine oplysninger, du har bestemt hjulpet mig videre i forskningen. Hvis Henrik Johansen boede på Frederiksberg, så er det nok derfor jeg ikke kunne finde ham i dødebladende på fogsgaard.dk

Anne jeg vil prøve at finde ud af hvad du gjorde, jeg har ikke prøvet en familie søgning før.

mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Helle Rossini Hansen

Stina jeg fuldte dit Politiregister blad, og fandt ud af hvem Oluf Pontocorvo Johansen (f. 3/2/1885 i Gladsakse) var; han var barnebarn til Henderick Ponto Corvo Johansens ældre bror Peter Friderich Ludvig Johansen fra Gladsakse. Henderick var fadder til Oluf, og det kunne være derfor at Oluf fik hans navn. Henderick var ved dåben listet som bosidende i København.

Jeg har stadig ikke fundet Henderick Ponto Corvo Johansen mellem 1860-1879, 1885, men med Franks oplysninger fandt jeg ham i 1880-1883 os hans ældste datter, og at hans kone Rosalie Amalie Kjærulff døde før 1880. Hvornår han døde er stadig ukendt, og at han skulle have haft en søn ser mere og mere ud til at være en skrønne.

Nye ideer er stadig velkommen

mvh
Helle

Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Helle Rossini Hansen

#12
Jeg kan stadig bruge lidt hjælp med Henderick, jeg har ledt efter hans død i både Trinitatis Sogn, Helligånds Sogn, Vor Frue Kirke og Sankt Petri Kirke mellem 1890-1893 uden held.

Det er lige meget hvor mange måder jeg søger på fogsgaard.org i dødebladende så kan jeg ikke finde ham. Jeg har heller ikke kunne finde ham i 1885 folketællingen København, selvom jeg ved at han boede i Vodroffsvej 2C mellem 1880-1883 ifølge 1880 folketællingen og 1890 på Walkendorfsgade 5, 3. ifølge politiregisterbladende. Han er som sunket i jorden.

Hans datter Alma Rosa Petra Johansen f. 5. Sep. 1860 i København er heller ikke til at finde, ligesom hans kone Rosalia Amalie Kjærulffs død.

Forslag til søgning eller anden hjælp er stadig mere end velkommen.

På forhånd tak for hjælpen
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Frank Green

Hej Helle

Her har du ham i 1885

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Østerbrogade (lige numre), Udb.Klædebo Kvarter, Østerbrogade 44,Matr.112 Sidehus 2.Sal, 10, FT-1885, C8587
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hendrik Pontiaervo !! 59  Enkemand  forhen Bagermester Kjøbenhavn
 
--------------------------------------------------------------------------------
Har du egentlig fundet vielsen mellem hans datter og Hr.Møller ?

Med Venlig Hilsen
Frank

Helle Rossini Hansen

Tak Frank, den var svær og finde, desværre gav den folketælling mig ikke nogen nye informationer, som håbet.

Med hensyn til dit spørgsmål omkring hans datter Aurelia Henriette Wilhelmine Johansen og Ole Peter Boie Møller, har jeg ikke fundet deres vielse endnu, men har fundet deres 4 børn. Henderick var fadder til tre af dem.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"