hjælp til at finde bryllup i København

Startet af Lone Thomsen, 23 Feb 2011 - 21:36

Forrige emne - Næste emne

Lone Thomsen

Karl Viggo Engersløv (kaldet Ingerslev flere steder) f.14/12 1892 i Skt. Stefan sogn, gifter sig ml. 1931 og 1936 med Marie Petrea, f. Gudbergsen, f. 9/9 1905 i Sandvig. 

Karl Viggo er da enkemand, da hans første kone dør 17/3 1931 på Bispebjerg hospital.  Ægteparret bor Ragnhildsgade 108 iflg. hans første hustrus skifte.

Marie Petrea dør 1/8 1936 på militærhospital (kommunehospitalet) og i hendes skifte står de som gift.  Jeg har søgt i borgelige vielser og har ikke fundet dem og jeg har søgt i Aldersro sogns kirkebog, jeg kan ikke finde ægteskabet.

I Marie Petrea's skifte bor de på samme adresse.

Jeg vil blive glad hvis nogen kan hjælpe.

mvh.
Lone

Eva Morfiadakis

Hej!

Enl. fogsgaard.org tillhör Ragnhildsgade en sogn Taksigelses fr. 1924. Jag kan inte finna kirkeböger från Taksigelses överhuvudtaget på AO?

Eva M

Eva M

Martin Bjarklev

Hej.

Det är därför att Taksigelseskirken liggar i Aldersro socken..

Det er fordi Taksigelseskirken ligger i Aldersro sogn.

mvh
Martin

Eva Morfiadakis

Hej!

Det nämner fogsgaard inget om. Då förstår jag.

Eva M
Eva M

Gitte Hovedskov

Hej Lone

Ved du evt., hvor Maria Petreas forældre bor i den periode? Det kunne jo være, hun blev gift 'hjemmefra', som traditionen foreskriver. (Har tjekket Sandvig, men ikke fundet parret der).

Gitte  :)

Jørgen Sørensen

Venligst Jørgen - 2300

Anne Mortensen

Om det er din Carl Viggo Ingerslev, født 17.12.1892.
Så har han blevet gift 1.11.1914
Husk at se Vis modsat side

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2201594&limitstart=0
--------------------------------

Har ikke tid lige nu til at checke disse oplysninger - måske i aften - hvis ikke en anden har fundet noget.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Eva Morfiadakis

I FT 1916
Niels W Gadesgade 30
Opslag 213-214

finns Karl Viggo Ingerslev f. 14/12 1891 !!?? (det kan kanske vara 1892) f. i Köbenhavn,
han är arbetslös och logerer. Det ser ut som han är ugift för det står inget på honom. På de gifta står G.

Han byter adress många gånger under 1914, dvs under det året han blir gift.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1398959&limitstart=0

Polit. registerblade Karl Viggo är otydligt. Det är svårt att läsa hustruns namn men undrar om det inte kan vara den jag funnit Jaconelli, Victoria. ????

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Jag har en fråga : Är Militärhospitalet detsamme som Epidemihospitalet? Sökte lite på Daisy. Om ja, vilken sogn var det?
Där finner du måske Marie Petreas död.

eva M
Eva M

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susanne Holmstedt

I kirkebogen for Ibsker Sogn er der et bryllup for Karl Viggo Engersløv og Marie Petrea Gudbergsen den 10. august 1934.

Mvh
Susanne