vejviser 1894 Kbh

Startet af Kirsten Volden, 02 Mar 2011 - 22:09

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Volden

Er der mon et alfabetisk register i vejviseren for Kbh 1894? - I så fald ville jeg blive frygtelig glad, hvis nogen ved lejlighed gad kigge efter "BARGUM" - især en 71-årig ugift kvinde med fornavnet Sophie (Johanna/e).
Ifølge et dokument i forbindelse med et legat skulle hun bo i KHB på  det tidspunkt.
Lokalarkivet i Tønder er i besiddelse af en udskrift af "Schenkungsakte", som gør, at jeg har ovennævnte oplysning.

Baggrund: Jeg blev bare lidt nysgerrig efter et foredrag i sidste uge om baggrunden for gadenavne i Tønder. Hun var den eneste kvindelige legatstifter, som har fået en gade opkaldt efter sig, og da jeg nu bor tæt på Bargumsvej, blev jeg nysgerrig. -
Man vidste ikke meget mere, end der kan findes på internettet 

Siden har jeg fundet hendes fødsel i Tønder  1823(AO 474), konfirmation i 1839(AO 348)- hendes twinsøsters død 1833(AO 6) og hendes brors død på samme opslag, samt dennes fødsel 1820(AO 442)

Formålet er i sidste ende at finde hende død....
venlig hilsen Kirsten, medlem af DIS-Danmark, naturligvis

Kirsten Volden

 ???... Det er nu et opslag, jeg ville blive glad for....
venlig hilsen Kirsten, medlem af DIS-Danmark, naturligvis

Nancy Petersen

Hej Kirsten

Du får nok hurtigere tilbudt hjælp, hvis du lægger dit ønske ind under "Hjælp til opslag".

Men jeg tænker på, om Sophie Bargum ikke burde findes i "Politiets Registerblade", hvis hun boede i København?
Jeg har kigget efter, men hun er der ikke.

Vh
Nancy

Kirsten Volden

Hej Nancy
Dejligt at du ville bruge "tænketanken" på dette lidt tossede projekt.
Jeg havde været i registerbladene, men fandt hende heller.

Jeg havde faktisk lagt indlægget i "hjælp til opslag", men fik måske givet for mange oplysninger, så selve ønsket om opslag i vejviser forsvandt i ordstrømmen :D

venlig hilsen Kirsten, medlem af DIS-Danmark, naturligvis

Anne Mortensen

kbhv, København (Staden), Svanemosegaardsvej (Ulige numre), Frederiksberg, Svanemosegaardsvej 5 Forhus 2. sal, 6, FT-1885, C3919
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Sophie Johanne Bargum 61  Ugift Frøken  Tønder
Birgitte Kathrine Andresen f. Christensen 50  Enke Logerende Vadsk Aalborg
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kirsten Volden

Tusind tak for din indsats, Anne...med det fund, så kan jeg vist fint bruge en halv nat på AO med at checke Frederiksberg sogn ;D
venlig hilsen Kirsten, medlem af DIS-Danmark, naturligvis

Kirsten Volden

#6
Takket være Annes fund i FT 1885 er opgaven nu løst, og ønsket om opslag i vejviser er overflødigt.- Desværre kan jeg ikke oplyse dette i emnelinjen >:(

Sophie Johanne Bargum er fundet død i Frederiksberg sogn på AO, døde 1895-1898, opslag 17.

Tusind tak til Nancy og Anne :)
venlig hilsen Kirsten, medlem af DIS-Danmark, naturligvis

Nancy Petersen