Ingrid Charlotte Gerstrøm, afgangsliste Framlev Sogn

Startet af Birthe Nørskov Bonde, 05 Feb 2011 - 21:36

Forrige emne - Næste emne

Birthe Nørskov Bonde

Hejsa - så har jeg et lille tydningsproblem igen, selv om det burde være til at læse i 1866....

Ovennævnte Ingrid Charlotte flyttede fra Framlev Sogn til Skjørring Sogn, Århus Amt for at gifte sig med en ane, Thomas Sørensen.

Men jeg kan saftsu... ikke tyde afgangslisten 1863-1875, Framlev Sogn, Århus Amt, opsl. 70 for Ingrid Charlotte. Det giver ingen mening for mig. Kan nogen hjælpe...?  :)

I øvrigt kom hun fra Sverige, hvor hun medbragte et par "uægte" børn, jvf. tilgangslisten for Skjørring Sogn, Århus Amt, opsl. 142, 1866, og giftede sig med en 17 år yngre mand i Skjørring. Så det er jeg igang med at pusle med....  :D

På forhånd tak!!

Birthe

Bonde - Galten Herred, Nørskov - Lysgaard Herred, Meinertsen - Holbæk Amt, Iversen - Djursland. Mortensen/Gregersen - Harre Herred, Sørensen - Galten Herred :)

Elsebeth K. Kristiansen

Hej

Ingrid Charlotte Gerdstrøm
med Flytteseddel d 19 Oktbr.


Jeg tror kirkebogsføreren har været ved at skrive har været på første linie

Mener det skal tydes som:

Har boet Tilleie
og været Væverske i
Hørslevboel

mvh
ek
MED VENLIG HILSEN
ELSEBETH

Birthe Nørskov Bonde

Hej Elsebeth
Jeg takker for den hurtige tydning!  :)

Jvf. Google, er der noget, der hedder Hørslev i Framlev Sogn!  :D

Mvh.
Birthe



Bonde - Galten Herred, Nørskov - Lysgaard Herred, Meinertsen - Holbæk Amt, Iversen - Djursland. Mortensen/Gregersen - Harre Herred, Sørensen - Galten Herred :)

Elin Madsen

#3
Hej

Jeg blander mig lige, som lokalkendt. Ja, Hørslev og Hørslevboel findes i Framlev sogn


Desuden ses det også hos Krabsen:
Hørslev Framlev Framlev Århus  Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf

venlig hilsen
Elin

rettet slåfejl