Folketælling 1880 i Vorup sogn i Randers amt, opslag 36

Startet af Christian Konstmann Autzen, 10 Sep 2015 - 16:59

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Folketællingen i 1880, den oprindelige, Randers Amt, Vorup sogn, opslag 36:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16877355#55362,11973125

Hus nr. 10:

Søren Christensen 29 år gift født i ..... sogn, men hvilket ? - Noget i retning af Sve


Hans fulde navn er nok Søren Christian Christensen.

Hans hustru Katrine 26 år er født i Kousted sogn, og helt ok.

På forhånd tak
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Ole Holst Petersen

Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Gitte Johansen

Kan der stå Tversted?


Hjørring, Horns, Tversted, Terped Hede, 1 Huus, 21, FT-1860, D6845
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Chresten Nielsen   43   G   Huusmand      Bindslev H. i Amtet
Else Marie Chrestensen   44   G   Hans Kone      Her i Sognet
Marthe Chrestensen   14   U   Deres Børn      Do [Her i Sognet]
Søren Chr. Chrestensen   9   U   Deres Børn      Do [Her i Sognet]

Hov, havde ikke set din, Ole ;)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Konstmann Autzen

#3
Hej Ole og Gitte

Tusind tak for jeres gode forslag - dem vil jeg nu gå efter.

De får en søn Elias Martinus Sørensen (som senere kalder sig Rønneberg), født i Vorup sogn den 12. marts 1880.

Jeg undskylder det lidt sene svar - årsagen er den simple, at i går var fridag fra slægtsforskning, til andre gode formål, som en tur i i det blå  :D

PS: Forslagene var gode, men i Hvorslev ses ingen Søren Christian Christensen født i 1850 -1854. I Tversted er den pågældende Søren Christian Christensen gift og fortsat boende i Tversted i ft 1880.

Hilsen - og tak igen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Rette svar:

Sognet er Torslev i Hjørring amt, dog at Søren Christian Christensen er født 2. oktober 1846 på Rønneberg Hede i Vrejlev sogn, Hjørring amt, opslag 30.

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.