Petersen kuntze hvor er sankt Pauli??

Startet af Bettina Lund Mollerup Larsen, 14 Okt 2015 - 13:25

Forrige emne - Næste emne

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej

Jeg prøver så igen at lede efter Paul Heinrich carl kuntze og Mette Kristine Marie Petersen og går nu tilbage til deres søn paul heinrich Petersen Kuntze f- 26 sep. 1888 i Hamburg( tror jeg)
han er døbt 25 sep i sankt Pauli har jeg skrevet men ved ikke hvor den kirke er men den skulle ligge i DK.
Der er tidligere lavet en tråd men jeg ved ikke hvordan man henviser tråden.

kan nogen oplyse mig omkring sankt Pauli??? og måske henvise til tidligere tråd??

mvh

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej

tråden er fra jan.2014 med overskriften Salomonsen


Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej sanne

tusind tak for du satte tråden på!

er bare lidt i tvivl på om Mette Kristine Marie Petersen ikke skulle være født i 1864 istedet for 1869

Eva Morfiadakis


Han är född i Hamburg 26/9 1888. Jordemor Johanne Köster bodde i Altona. Hushållerskan Mette K. Marie Petersen var ogift. Ingen far nämns i Geburtsregister.

Om han är döpt den 25 sep. måste det vara ett senare år än 1888. I Sankt Paul i Köbenhavn kanske?
Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Eva M

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

Tusind tak for oplysningerne.
Og nej han er ikke døbt i 1888 men 1894 i forhold til mine oplysninger.
Jeg prøver at se om det er i København.

knuz bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

synes ikke rigtig der er noget der hedder sankt Paul, Pauli eller Sankt Pouls kirke nogen steder.
da jeg loggede ind på det link du havde sendt af den tyske kirke kunne jeg ikke finde nogen kirkebøger. hvad gjorde jeg galt??

knuz Bettina

Lise Gorgone

I 1960'erne blev det meget kendt for sin løssluppenhed.
Jeg har aldrig været der selv, vil jeg lige fortælle.

Sankt Pauli er en bydel i den tyske by Hamborg, vestligt beliggende op til Innenstadt (Neustadt), og løber langs Elben til Altonas centrum.

Området kendes bl.a. for Reeperbahn, hvor der ligger et hav af erotikbutikker. Udover dette er det en meget kuturel bydel og der er meget nymoderne og anderledes kunst at finde, samt mange spillesteder som – heriblandt "Große Freiheit".

Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej lise

nåh det er der Reebebahn ligger!
den har jeg hørt om, men jeg er sikker på at det ikke var så løssluppen i 1888 som i 1960, selvom min tipoldemor ikke var gift ved min oldefars fødsel.

Jeg har nu kigget i sankt petri Københavns kirkebog. men intet fundet. og det var i 1896 og ikke 1894 han blev døbt.

prøver igen at se om jeg kan finde noget i Vejle hvor han senere rejser til

mvh

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej

hvis man ser på Brønshøj sogn KBH 1914-1942 opslag 27 nr 56 kan man se han døde 19 juni 1922 på Bispebjerg hospital og han blev begravet d 24 juni 1922 på bispebjerg kirkegård. han var født i Hamborg og hans far var skomager H.Kunze og var født i Hamborg.

MVH

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej
han er viet med Selma Antoinette Strand d 1 nov.1921 Brønshøj 1920-1928 opslag 68nr 118.
der står også omkring hans fødsel og dåb

mvh

Bettina

Lise Gorgone



I Vejle Amt boede der er familie Kunze fra Hamborg. Måske er det familie?


Vejle, Nørvang, Vejle Købstad, Vejle Købstad, Holmen. B 62 aa, 282-F2, FT-1860, D5872

Johan Kunze 69 Gift Dugskjærer ??  Hamborg 
Elsebeth Kunze 59 Gift Kone  Hamborg 

Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Lise
det er jeg ikke så sikker på da det er stavet uden t og hvis du ser i folketælling for Vejle 1860 kan du se hans far og farmor hendrik og Anne. hans far hed oprindelig Heinrich Carl Paul og var født i Vejle 15 marts 1857.1854-1857 opslag 31 nr 19. der kan man også se hvem hans forældre var.

mvh

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej
Anne Andersdatter og Carl wilhelm Mathias Kuntze er forældre til Heinrich Carl Paul Kuntze og de blev viet 18 marts 1854 i Vejle kirke -opslag 185 nr 10.

mvh

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej
Carl Wilhelm Mathias Kuntze dør kort efter sønnen fødsel nemlig 2 dec.1857 i Vejle opslag 153 nr 52


Hvem Var hans forældre og hvornår blev han født i Hamborg????
det er det store spørgsmål!

mvh

Bettina

Eva Morfiadakis



Hans mor var Haushälterin Mette Christine Marie Petersen enl. Geburtsregister i Hamburg. Han är född 26 sep. 1888. Hebamme Johanne Köster anmälde dopet den 1 okt. Ingen far nämns i dokumentet.
Modern är "ledig", dvs ogift. Dokumentet finns i ancestry.de som är gratis under oktober månad om man registrerar sig.

Kyrkoböcker i Tyskland är sällan online. De finns på arkiv och man får betala för opslag.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3353129&searchname=polit_adv

Här står det att han är anmäld gift den 1/5 1922 vilket bör betyda att han gift sig mellan 1/11 1921 och 1/5 1922. Ger inte vigseln föräldrarnas namn?

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis



Det står i vigselnotisen:

f. 26.9 1888 i Hamborg
d. 25.8 1896 i -"- St. Pauli.

Helt klart är han döpt i kyrkan St. Pauli i Hamburg, den som har fått ge namn åt stadsdelen Sankt Pauli.

Sen noterar jag att fadern är Skomager Heinrich Carl Poul Kuntze og Hstr M. C. M. Petersen Petersen , död. Mørke Sogn, Jylland.

Jag förstår inte varför hustru är överstruket. Var föräldrarna aldrig gifta? Mørke Sogn där kom han från till Kbh.

Eva M
Eva M

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

hvis man ser på politiets register ser man en Carl Christian Petersen kuntzer der er født 28.12.1890 tyskland og at han kom til Mørke. det kunne måske være hans broder?
jeg har prøvet ansestry.de men kan ikke finde ud af det. jeg har prøvet at lede efter vielse i mørke omkring 1885-1890 men det er meget utydeligt og jeg har meget dårlige øjne - desværre.

mvh

bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

hej Eva

jeg har fundet Carl Christian i folketælling 1930 Oehlenslagergade 84 hvor han er viet med Henriette Kirstine fra Vester Alling i 1916.

og i svaret ang. vielsen med Selma var der begge navne på forældre men hust. var streget over og moderen var død.

MVH

Bettina

Eva Morfiadakis



Carl Christian är f. 28.12 1890 i Hamburg. Modern är Arbeiterin Metta Christine Marie Petersen. Hon är fortfarande ogift.  Hon bodde på Frommannstrasse 6. Det är samma Jordemor Johanne Köster som rapporterar födelsen.

Metta C. Marie Petersen får också en dotter Anna Helene f. 6 juli 1887 i Hamburg.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=11532#11532,333572

Ft 1906 opslag 7 i Mørke.

Dessa två barn Carl Christian och Anna Helene bor hemma hos fadern "Henrik Kunze" som är Enkling.

Eva M
Eva M

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

jeg har fundet Carl Christian i ft 1916 kbh husumgade 17 3 sal der er han stadig ugift så han bliver viet senere på året. måske i KBH? men i hvilket sogn hører Husumgade under??

mvh

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

jeg har set efter Carl Christians  vielse både i Vester Allinge og Mørke som begge ligger i Randers. har kigget fra 1913 til 1917 men uden resultat. er sikker på de er viet i KBH men ved ikke i hvilket sogn.

mvh

Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

nu har jeg kigget i Sankt Petris kirke KBH 1915-1917 og der fandt jeg heller ingen vielse

Eva Morfiadakis

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2079064&searchname=polit_adv

Carl Christian bör ha gift sig mellan 1/11 1916 och 1/5 1917.

Peder Skramsgade är Holmen sogn. Kronborggade är Anna sogn. Men de kan ju ha gift sig borgerligt.

Eva M
Eva M

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

Annas sogn er det i hvert tilfælde ikke

må nok holde en pause for øjnene løber i vand og hovedpinen melder sig

mvh

bettina

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Peter

tak for hjælpen.
Har bare ledt mange dage og timer i træk.
Stoppede først kl.6 i morges og genoptog 3 timer senere.
og det er ikke første gang jeg leder.
skal bare finde Carl wilhelm Mathias Kuntze f. 1824  i Hamborg for det er forældrene jeg er nået til.
Jeg er bare startet forfra fordi jeg løb sur i det sidste år og så prøver jeg en anden linje også for at nå i mål.

man kan se sig helt skør på det!

knuz Bettina

Bettina Lund Mollerup Larsen

Hej Eva

der er intet der hedder Holmens sogn

godnat og sov godt


Bettina