Stamforældre og deres aner til Konstmann hhv. Kunstmann slægten i Danmark

Startet af Christian Konstmann Autzen, 22 Jan 2017 - 13:11

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Med baggrund i søgninger på den tyske internetprotal  https://www.archion.de/ har jeg nu lavet vedhæftede anetavle over anerne til stamforældrene til den danske Konstmann hhv. Kunstmann slægt.

Det er således anerne til Georg Adam Kuntzmann og Magdalene Glasser, som kom til Danmark i 1762 efter opfordring fra kong Frederik den 5. for at hjælpe med opdyrkning af hedeområder i Jylland og i hertugdømmet Slesvig, der her bliver vist i denne anetavle.

Årsagen til at lægge den her på DIS-Danmark's forum er for at offentliggøre den til en bredere kreds samt ikke mindst for at få andre til også at tjekke, om oplysningerne rent faktisk er korrekte hhv. kan udvides længere bagud.

Jeg vil selv sende den ud i min egne familiekreds på Konstmann-siden - og andre kan gøre tilsvarende, så den kommer længst mulig ud i hele den danske Konstmann hhv. Kunstmann slægt.

Hilsen
Christian

[vedhæfting slettet af admin]
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.