Projekt find en Wulff-Wolff!

Startet af Hanne Fisker, 11 Maj 2011 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Regelsen

Hej

Supp. til Erik Brejl

Hans Pedersen Wolff, degn i Vindinge sogn 1735-83 (til Nyborg skole),
død 28.07.1783, 77 år, ~ Mette Margrethe der dør i Ørbæk 19.05.1799
81 år, Søn Peder W. degn i Ørbæk 1776-1840, * 1752 & død 10.09.1840
88 år, ~ 07.11.1778 med Karen Larsdatter af Ellested, død 10.01.1818.

H.P.W´s datter Amalie Margrethe Wolff ~17.10.1783 med eftermanden,
hun dør 03.08.1784, 32 år gl., manden gift efterfølgende 2 gange.
Venlig hilsen
regelsen

Hanne Fisker

Godaften til Erik Brejl og Regelsen

Mine herre tak for jeres bidrag til Wulff / Wolff-samlingen.

Og så kan jeg se at jeg må på hjemmesiden må oprette en side alene til Skifter og nok også en side med diverse.  ;D

Det griber om sig dette projekt, håber det er alles arbejde værd.

Jeg har fået et par tilbagemeldinger fra nogen som fandt hvad de søgte på siden og det er rart at vide at vores arbejde har hjulpet andre.

Tusind tak for disse skifter.

God nat til jer og andre nattemennesker.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Hanne Fisker

Hej til alle som leder efter Wulffs / Wolffs, samt dem som bare følger med osv.

Jeg kan desværre ikke pt. ligge nyt op på min hjemmeside da jeg har forlist min kode under oprydning.

Så jeg bruger lige tråden til  at ligger disse i:

Erik Aage Wulff
Født 04-05-1920, døbt 18-07-1920
Hobro, Onsild, Randers: opslag 14. nr. 22. KB 1919-1923

NOTE: Forældre Købmand Johannes Christian Wilhelm Wulff og Hustru Eva Elfrira Henriksen

Jens Jensen Wulff
Født 08-05-1910 i Århus
Gift med Emilie Jensen den 28-05-1937
Hobro, Onsild, Randers: opslag 185. nr. 12. KB 1936-1938

NOTE: Forældre Smed Marius Martinus Wulff og Hustru Maxie Jensen

Oscar Wulff
Født 15-03-1914 i Hellerup
Gift med Aase Ribe Christensen den (10)-06-1937
Hobro, Onsild, Randers: opslag 186. nr. 14. KB 1936-1938

NOTE: Forældre Kaptain Valdemar Johan Frederik Wulff og Hustru Lili Rosendahl

Jan Dyben Wulff
Født 12-09-1906, døbt 20-01-1907
Frederiksberg, Sokkelund, København: opslag 363. Nr. §. KB 1902-1907.

NOTE: Forældre Emil S. Wulff og Hertha Antonia?

Der er flere men de kommer når jeg har det bedre.

Tak til Flemming Vestmark for at sende mig dem.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

PS: skal nok finde koden igen.  ;D


Gurli Pedersen

Hej.
Jeg ved ikke om du har denne men der er en Wollf her Trinitiatis 1885-1891 opslag 202 nr 145
Gurli
Med venlig hilsen.
Gurli B. Pedersen
        4250
Tak fordi du kikkede forbi.  ;o)

Hanne Fisker

Hej Gurli Bitten Pedersen

Tak for Wolff'en jeg har efterhånde så mange så jeg kan ikke på stående fod sige om denne Wolff er imellem dem.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Christian Konstmann Autzen

Hej Hanne

Jeg var i går inde og se på Danmarks Riges Breve - og fandt nogle bøger skrevet i 1995 (?).

Her faldt jeg så over en Wulf - i år 1385 måske. Så du har lang vej endnu  ;)

Det var ikke muligt at kopiere fra disse (skannede) bøger, og jeg skrev ikke navnet og anledningen op (det er jo nok ikke så interessant lige nu for dig).

Men det giver så et fingerpeg om, at der har været Wulf'er så langt tilbage som i år 1385.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Hej Christian

Wow, det må jeg nok sige.
Ja så har jeg lang vej endnu.  :D

Jeg har noteret mig Danmarks Riges Breve!

Tak for alt det du har lagt ind i tråden, Christian!

Og tak også for denne oplysning.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Christian Konstmann Autzen

Hej Hanne

Du får lige denne - om en Wulf, godt nok et fornavn, men alligevel.

Jeg søger godt nok ikke efter Wulf'erne, men man falder jo engang imellem over andre navne  :)


Hilsen
Christian


187

1403. 30. september

Stralsund

Henrik von Jasmund, ridder, og Wulf Wulflam, borgmester i Stralsund, erkender, at de sammen med Matthias Zoleweden, præst i Stralsund, og Bertram Wulflam, borgmester i Stralsund, tidligere har bilagt en strid mellem her Henninghes van Pudbuske, des drosten to Dennemarken, und her Henninghes, de junghen, zynes vedderen om gården Streu, således at halvdelen af gården skal tilfalde drosten eller dennes arvinger mod at udrede 2600 stralsundske mark. Hvad Henning Podebusk den yngre har afhændet eller pantsat, det skal han selv indløse.

A: Putbus. Fürstliche Kanzlei. Nr. 77, tabt efter 2. Verdenskrig.

Registreret: D. Kausche, Putbusser Regesten 175 nr. 640.
— COPYRIGHT 2002, DET DANSKE SPROG- OG LITTERATURSELSKAB
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Lige en mere på falderebet, og nærmere Danmark:

57

1405. Omkr. 29.marts

Lübeck

Klaus Limbek erkender at skylde Lars Wulf og Johan Stornhanen ti mark lybsk.

A: Lübeck Stadtarchiv. Niederstadtbuch III p. 177. Indførelsen, der er overstreget, er den 8. på siden, der som overskrift har Anno domini mccccv Letare.

Tekst efter A:
Clawes Lembeke coram libro recognouit se teneri Laurencio Wulf et Iohanni Stornhanen in decem marcis Lubicensibus natiuitate beati Iohannis baptiste proxime futuro persoluendis pro quibus una cum dicto Nicolao Drewes Robelman coniuncta manu fideiussit/ quem eciam ipse Nicolaus in hoc debito promisit penitus indempnem preseruare.

— COPYRIGHT 2002, DET DANSKE SPROG- OG LITTERATURSELSKAB
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Hej Christian

Tusind tak, også selv om det er fornavnet Wulff, nogen skal jo hedde Wulff til fornavn for at andre kan få det som efternavn.   ;)

Jeg skal vist se om jeg kan hitte koden til min hjemmeside, for jeg har efterhånden en del som jeg ikke lige ved hvordan jeg kategoriser (undskyld evt. stavefejl).
Så jeg må nok oprette en side til dette som så må hedder breve eller anden info!

Med venlig hilsen
Hanne

Hanne Fisker

Hej alle jer som følger med i og deltager i denne tråd.

Jeg har idag gennemgået tråden endnu engang og lagde mærke til hvor mange i egentlig er som har bidraget med gode råd, links, Wulffs/Wolffs, samt skifter og historier.

Jeg fik faktisk dårlig samvittighed, for nok siger jeg tak når i skriver i tråden, men jeg har ikke gjort det samme på min hjemmeside, det er der nu rådet bod på.

Jeg har oprettet en side hvor i alle er nævnt, hvis i ikke ønsker jeres navne står på min hjemmeside skriver i bare til mig så vil navnet blive fjernet omgående!

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Christian Konstmann Autzen

Lige en mere til din samling :)

Bemærk, at det er Holsten, og ikke mindst, at disse Wulff'er har samkvem med betydende folk.


1321. 25. juli   Lödöse
Brødrene hr. Lyder og Wulf van Kyrren skifter arvegods imellem sig, således at hr. Lyder får det i Sverige beliggende, hr. Wulf det i Holsten og Danmark.
1. skånebrevsfortegnelsen.
Brødrene hr. Lyder og hr. Wulf van Kyrren deler deres gods i Holsten, Sverige og Danmark imellem sig. Hr. Lyder beholder godset i Sverige uden regnskab og hr. Wulf det i Danmark og Holsten beliggende. 1321
2. udkast til skånebrevsfortegnelsen.
Lyder van Kyrren forligte sig med sin broder Wulf van Kyrren, således at han skulle beholde alt godset i Sverige, men hr. Wulf alt gods i Holsten og Danmark. Givet Lödöse 1321 på Sankt Jakobs dag.
3. udkast til skånebrevsfortegnelsen.
Wulf van Kyrren enedes med sin broder hr. Lyder at han uden videre regnskab skulle have alt gods i Holsten og Danmark, men hr. Lyder alt familiens gods i Sverige. Givet Lödöse 1321 på Sankt Jakobs dag.
4. udkast til skånebrevsfortegnelsen.
Wulf van Kyrrens forligsbrev på plattysk. Givet 1321.
5. udkast til skånebrevsfortegnelsen.
Johan van Kyrren bevidner og sigillerer hr. Lyder og hr. Wulf van Kyrrens forligsbrev om deres arv. Givet Lödöse 1321 Sankt Jakobs dag.
© Copyright 2003, Det Danske Sprog- og Litteraturselskab
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Hej Christian

Var ved at slukke min pc da jeg lige ville se hvad der var af nyt på Slægt og Data.

Og her kan jeg jo se at du har lagt lidt mere ind i tråden.  :D

Christian, du skal virkelig have mange tak fordi du vil skrive dette i tråden!

Forsat god aften.

Også til jer der bare kigger forbi.

Venlig hilsen
Hanne Fisker

Tanja Viola Skov Christensen

Undskyld - men orker ikke lige og læse hele tråden igennem.

MEN i min søgen efter mine egne aner faldt jeg lige over denne ene person -

FT 1930, ugilt,vennebjerg, hjørring - opslag 109

Otto Wulff - flade sogn, 8/6 1892

ved ikke om du har ham med - men håber du kan bruge det

forsat go aften
Tanja

Hanne Fisker

Goddag Tanja Viola Skov Christensen

Tak fordi du lagde Otto Wulff ind i Tråden.

Du har ret i at tråden her er ret lang og uoverskuelig, derfor forventer jeg da heller ikke at andre læser den fra den første side til den sidste.

Det kan jo ikke undgås at der er  gengangere imellem.  :D

Men så vidt jeg lige husker har jeg ingen Wulff  som hedder Otto til fornavn.
Så du skal have mange tak for ham.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Regelsen

Hej Hanne

Hvor finder jeg :

Henrik Jacob Wulff, 10.04.1841- 03.06.1922, journalist
Johan Frederik Julius Wulff, 22.02.1852-29.04.1924, politiker
Kurt Wulff, 04.09.1881-, sprogforsker
Bernhard Wulff, 11.06.1844-19.08.1922, journalist
Carl Wulff, 07.05.1840-18.09.1888, skuespiller
Emil Sønderbye Wulff, 04.10.1866-05.10.1921.

18) Anders Pedersen Domp:
Data ikke skrevet ind
Han blev gift med Maren Jacobsdatter

36) Har du skomagerens navn?
72) ?
Venlig hilsen
regelsen

Hanne Fisker

Hej Regelsen

Jeg håber jeg forstod dit spørgsmål rigtigt!?
Ellers må du gerne skrive til min alm. mail.

Jeg har kan oplyse at:

Kurt Wulff er født i Hellerup d. 4. sept. 1881, d. 4. maj 1939 i Kbh., Urne på Bispebjerg. Gift 11.april 1908 i Gentofte med Karen Johanne Nicoline Wassmann, f. 31. dec. 1884 i Kbh. (Cit.),  D. af Stabssergent Charles Louis Frederik W. (1840-1903) og Valborg Olivia Victoria Nielsen (1850-1908)

Oplysningerne er fra Dansk Biografisk Leksikon 1944.

Giv mig lige noget tid så vil jeg se om jeg kan finde de andre også.
Jeg finder også gerne opslag i Kb. til dig hvis det er hvad du ønsker.

Hvis det er mine aner du mener med det sidste har jeg kun det der ses ude på hjemmesiden lige pt.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Regelsen

Hej Hanne

De anførte W. har jeg selv

Domp, ja dine aner fra Viborg!
Du har anført:
Data ikke skrevet ind.

Se "Viborg Bys Borgerbog",1955
Venlig hilsen
regelsen

Hanne Fisker

Hej Regelsen

Øh, ok.  ???
Men så forstår jeg nok ikke spørgsmålet?

Har faktisk lige lagt Henrik Jacob Wulff ind på hjemmesiden, men jeg har ham under mellemnavnet Jacob og det er så også der han ligge på hjemmesiden, altså under J.
Skal lige sige at det var et eksperiment så jeg vil da gerne høre om det ser ok ud!

Da jeg lagde mine aner ind på hjemmesiden var det mit første forsøg udi dette og jeg er ikke god til at formulere mig, så der hvor der mangler data har jeg nok skrevet: Data ikke ført ind.
Men jeg kigger lige på det og får det rettet hvis det er tilfældet.

Kender godt "Viborg Bys Borgerbog"

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Regelsen

Hej Hanne

Suppl. til Nikolaj Valentin Wulff:

1804, skriver i kontoret, kopist 31.05.1797, fuldmægtig i fynske kontor 31.12.1800,
konstitueret 24.10.1804, udnævnt 24.01.1806, død 30.05.1807.
(Sagerne vedkommende Vest- og Sydsjælland, som ikke var Domænesager, hørte
1773-1806 under Fynske Renteskriverkontor, som ved kgl. Resol. 24.10.1804 deltes
i 2 selvstændige Afdelinger, af hvilke den ene 1806 fik Navnet 2. Sjællandske Kontor.

Richter har: Nicolai Valentin Wulff, renteskriver, død 30.05.1807, 34 år (Fader, A.W) A 233.
Venlig hilsen
regelsen

Karin Andersen

#200
Hej Hanne :)

Et stort tillykke med din fine tråd og din hjemmeside.

Jeg håber for dig, at du vil synes at din tråd er lige så spændende som både Sommer og Lohman trådene er.

Det er flot arbejde du laver men hvor kunne jeg ønske for dig at du også var heldig at finde en "Lis" – så du ikke var alene om det.

Vi har en Wolf der har giftet sig ind i Lohman-slægten.

Vores Wolf´er kommer her:

Vilfred Leopold Wolf gift med Vilhelmine Marie Oline Euldia Tillje (data ikke mig bekendt)

En søn Harald Vilhelm Wolf  født d. 5. jan. 1868 i Ribe. Gift d. 19. maj 1896 Sct. Nicolai kirke i Rønne med Anna Sophie Louise Lohmann (født d. 21. feb. 1870, døbt d. 11. maj 1870 i Vestermarie. (datter af Hans Christian Lohmann og Magdalene Kirstine Elisabeth Ipsen)

Harald og Anne Sophie har sønnen Kaj Lohmann Wulff ca. 1898.

Jeg kan se at Christian har fundet en "ældgammel" potientiel forfader til dig – så jeg tænker, at du mangler nogle "missing links" med Wulf navnet.
Jeg har Ulf- navnet i min slægt tilbage til ca. 1390. Dem venter jeg med at sende dig til vi ser i hvilken retning din tråd går.

Med henblik på en Københavnerdatabase arbejder jeg p.t. bl.a. med Københavns (Stadens) skatteydende borgere ca. 1645 og selv om København var en stor by dengang, så er befolkningen til at overskue.

Jeg har fundet 4 beskattede Wulf´er  (Stavemåden er min og kan variere i originalkilden). Der kan selvfølgelig befinde sig flere Wulf´er i København (Staden) der er skattefrie, men dem kender jeg pt. ikke.

Jeg sender dem jeg kender af sted på samme måde som de står i mine noter. Nummeret er et husstandsnummer og vil fremover, i min database, følge alle personerne i hustanden.

Når man ikke ved så meget om enkeltpersoner, så kan det være rart at vide hvor de har boet og hvem de har boet sammen med.

Jeg har endnu ikke mange data om Wulf´erne i København Anno ca. 1645, men håber at nogle af dine læsere har.

(HIDNR.02.280) Herman Wulf Snedker og hans hustru. Adr. Højbrostræde
Hans datter.
1 svend.
1 tjenestepige.

(HIDNR.00.542) Margrethe Sal. Henrik Hansen Rosenmeyers. Adr. Højbrostræde
http://finnholbek.dk/genealogy/familygroup.php?familyID=F1539&tree=2
FS: Husband: Henrik Hansen Rosenmeyer. Birth: 1580. Denmark.
Marriage: 1617. Kobenhavn, Kobenhavn. Death: 18 AUG 1638. Sct. Nicolaj. Kobenhavn, Denmark
Wife: Margrethe Pedersdatter. Birth: 1582 Denmark. Death:1655, Denmark
Marriage:1617. Kobenhavn
1. Carl Rosenmeyer Birth:1620 Kobenhavn. Death: 24 NOV 1670. Kobenhavn.
Leonhard Klouman og hans hustru. (Leonhard Clouman, Lennart Kloumand?)
[Vor Frue sogn. 1631-1656. Opsl. 41. Dec.1648. Poul Bumand Mater? i Skt. Pedersstræde med sin hustru Karen Christensdatter. En søn Lauritz Poulsen.
Faddere: 1. M. Rasmus Enevoldsen, 2. M. Bertholus Caspari Bartholini. 3. Lenhart Klomand på Købmagergade, 4. Bente, Søren Jensen på Christianshavn. 5. Utilla, Wolf Rauns i Brolæggerstræde. 6. Mette, Poul Siholm? Steens? i S. Pedersstræde.]
Karl Rosenmeyer. [FS. Carl Henriksen Rosenmayer 1620 – 1670]
Jacob Hocke.   
Johan Henrik Wulff.
Jørgen Adrian.
Hans Bull. (Hans Buhl?).
Daniel Kellinghusen.
Peder Hansen Kusk. (Peder Kusk?)
Christoffer Scheffer. (Christoffer Schæfer?)
Karen Carstensdatter.
Mette Larsdatter.
Inger Andersdatter.
Inger Nielsdatter.

(HIDNR.00.465) Jokum Wulf og hans hustru. Adr. Amager Torv
Jacob Køn. (Jacob Køhn?)
Henrik Isaksen.
Lambret Knudsen.
Peder Jansen.
Anne Jensdatter.
Maren Pedersdatter.
Helvig Reem. Rem?)

(HIDNR.00.440) Peder Wulf Kræmmer. Adr. Læderstræde

Kommer der oplysninger til disse 5 må de meget gerne skrives i mit indlæg:

på Family Tree Builderhttp://www.ftb-forum.dk/index.php/topic,886.0.html Det er åbent for alle (og her kan man redigere) :)

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,18123.0.html (Dette indlæg har DIS flyttet til Markedspladsen - så det er desværre kun "tilladt" for medlemmer :-\


Med venlig hilsen :)

Karin Andersen

Ups! Ser lige ham her i teksten, så ham får du lige med:

(HIDNR.00.713) Wulf Raun og hans hustru Otillia. Adr. Brolæggerstræde
[AO: Holmens sogn 1639-1647. Opsl. 73. 1644. Fadder: Utilia, Wulf Ravns.]
[AO: Holmens sogn 1639-1647. Opsl. 73. 1645. Utilia, Wulff Rauns står fadder.]
[Vor Frue sogn. 1631-1656. Opsl. 38. OBS! 1648. Fadder: Otillia, Wolf Rauns.]
[Vor Frue sogn. 1631-1656. Opsl. 41. OBS! 1648. Fadder: Otillia, Wolf Rauns.]
Margrethe Stuepige.
Dorethe Stegepige.
Thyra Amme.
Svend Vognmand.
Sidsel Amme.

De to kunne jo være forældre til den Johan Henrik Wulff. der bor i denne hustand..... :D

Opslagsnumrene til kirkebøgerne skal tages med et gran salt. Jeg glemmer ofte at rette opslagsnummeret når jeg bladrer i bogen.

Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Hanne Fisker

Hej Regelsen

Tak for oplysningerne om Nikolaj Valentin Wulff.


Hej Karin

Mange tak.
Jeg er nok stadig for "grøn" til at forstå alt det andre ligger i min tråd.

Jeg har ikke været helt alene om det, jeg skylder Jens-Chr. stor tak for den hjælp og de råd han har givet mig undervejs især under opbygningen af min hjemmeside!

Og så er der jo alle dem som enten har en Wulff / Wolff i deres slægt og alle dem som husker min tråd når de tilfældigt falder over en Wulff.

Men jo en ekstra hjælper, der vidste hvordan jeg skal præsentere alt det nye der er dukket op på det sidste, ville være rart, især da skifter og skattemandtalslister ikke er noget jeg på noget tidspunkt selv har arbejdet med!

Og så har jeg jo ved siden af Wulffs også mine to private slægtstræer så det kniber med at få tid til det alt sammen.  ;)

Takker mange gange for de Wolfs du har lagt ind og skal nok prøve at huske dig hvis oplysninger om dem dukker op, Har du kigget på min hjemmeside efter disse personer?

Wulff navnet kan variere selv inden for en enkelt familie, tror det har at gøre med dem der i sin tid førte kirkebøgerne.

Stavemåder der er set: Wolff, Wolf, Volff, Volf, Wulff, Wulf, Vulff, Vulf og så er der Wulffin og Wulffsen, samt de nye Ulf og Ulv de sidste to har jeg dog intet om lige pt.

Jeg skal lige have fulgt op på alt dette, samt finde dem som Regelsen lagde ind i tråden igår.


Tak til jer begge to.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Hanne Fisker

Hej Karin Andersen

Har sendt dig en mail med info om Wilfred Leopold Wulffs Familie.
Din tråd her på Slægt og Data handler jo primært om 1645 og der hører de jo ikke lige til.
Det andet sted du henviser til kan jeg ikke finde eller rettere Google kan ikke!

Mvh
Hanne

Hanne Fisker

#203
Hej Regelsen

Håber du ser dette!

Jeg ledte efter oplysninger om ham her:

Bernhard Wulff, (journalist)
Født 11-06-1844 (ikke fundet)
Svendborg
Død 19-08-1922, på Frederiksberg hospital, begravet Mosaisk Vestre Kirkegård.
Frederiksberg, Sokkelund, København: opslag 270. nr. §. KB 1917-1925

Folketælling:

Svendborg, Sunds, Svendborg Købstad, Gjerritsgade nordre Side, , 36 F1, FT-1850, D2308
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Wulff Bendix Wulff 42  Gift  Kjøbmand Faaborg
Mina Meyer 43  Gift  Kone Svendborg
Harrald [Wulff] 17  Ugift  Børn Do [Svendborg]
Moritz [Wulff] 13  Ugift  Børn Do [Svendborg]
Bernhardine [Wulff] 12  Ugift  Børn Do [Svendborg]
Josph?? Meyer [Wulff] 9  Ugift  Børn Do [Svendborg]
Bernhard [Wulff] 6  Ugift  Børn Do [Svendborg]
Sara [Wulff] 2  Ugift  Børn Do [Svendborg]
Ane Chirstine Madsen 24  Ugift  Tjenestepige Skaarup Sogn Svendborg Amt
 
Svendborg, Sunds, Svendborg Købstad, Svendborg, Gjerrizgade, 35, FT-1855, C0514
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Wulff Bendix Wulff 47  Gift Kjøbmand  Faaborg
Mina Wulff født Hoyer 48  Gift Hans kone  Svendborg
Harald Wulff 22  Ugift Handelsbetjent  Svendborg
Henrik Wulff 19  Ugift Handelsbetjent  Svendborg
Bernhardine Wulff 17  Ugift   Svendborg
Joseph Wulff 14  Ugift   Svendborg
Bernhard Wulff 11  Ugift   Svendborg
Sara Wulff 7  Ugift   Svendborg
Mathilde Petersen 24  Ugift Tjenestepige  Svendborg
Johan Frederik Mende 56  Gift ??  ??
Caroline Augusta Mende født Gunersen 52  Gift Hans kone  Kjøbenhavn
Christian Wilhelm Mende 12   Deres Børn  Pedersdorf paa Femern
Emma Mathilde Mende 20  Ugift Deres Børn  ??
Carl Hogo Mende 9  Ugift Deres Børn  Holstebroe
Martha Hansen 22  Ugift Tjenestepige  Strynøe

NOTE: Forældre Købmand Wulff Bendix Wulff (ca. 1807- tidligst 55) & Mine Meyer (ca.1806-tidligst 55). Se Dansk Biografisk Leksikon 1944.

Og fandt undervejs denne vielse!
Og det er her ved vielsen jeg undre mig, er denne Bernhard mon den samme mand som Bernhard jeg har fundet død i Frederiksberg kirkebog?
For ellers er det jo være en fejl at der står at han var ugift, både i kirkebogen ved sin død og i Dansk Biografisk Leksikon!

Gift 08-02-1865 med Enken Laura Caroline Christensen f. Brandsdatter
Frederiksberg, Sokkelund, København: opslag 43. nr. 17. KB 1864-1870


Det kunne ifølge vielsen godt se ud til at Bernhard Wulff var jøde, der står i hvert fald noget om trosbekendelsen i rubrikken med hans navn, der står også en hel del som jeg dog ikke kan læse lige under deres vielse.


Hilsen
Hanne
 
Hov mysteriummet er vist løst allerede den Bernhard Wulff jeg fandt vielsen på, var 26  ved vielsen i 1865 og således født i 1839, den Bernhard jeg ledte efter er født i 1844.
Beklager meget ulejligheden.

Regelsen

Hej Hanne

Alle steder anført som udgift, hans adresse 1911:
Martensens Alle 6, Kbh.

Venlig hilsen
regelsen

Hanne Fisker

Hej Regelsen

Undskyld ulejligheden og tak for adressen.

Hilsen
Hanne

Regelsen

Hej Hanne

Du skal ikke undskylde, jej "Domper " lige:

Peder Christiansen Domp, * i Viborg, døbt 19.11.1732 (S),
søn af skomager Christen Domp & Kirsten Christensdatter,
børn dbt. (S) 1760-1771.

NB. Der er masser af Wulff, sig til når du har tid
Venlig hilsen
regelsen

Karin Andersen

Hej Hanne :)

Tusind tak skal du have.

Der havde indsneget sig en fejl i linket, der manglede et mellemrum, så jeg sætter det lige ind igen.

Family Tree Builder: http://www.ftb-forum.dk/index.php/topic,886.0.html

Det er åbent for alle (og her kan man redigere) ;)

Med venlig hilsen :)

Karin
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Hanne Fisker

Hej Regelsen

Tak for info om Peder Christiansen Domp.
Og Jeg skal nok sige til med de Wulffs, Du satte mig lige på arbejde med dem du har lagt ind.
Kunne dog ikke finde alt, men det jeg har fundet bliver lagt på hjemmesiden og skulle kunne ses der om ca. 1 time. (hvis jeg da ikke bliver forstyrret af gæster).  ;D

Hej Karin

Det er ok fandt ud det alligevel via din tråd på Markedspladsen, men man skal jo have et login og jeg blev lidt forvirret over denne side, så jeg kigger ind igen i morgen og ser om jeg kan hitte ud af det.

Håber du kunne bruge det tilsendte?

Med venlig hilsen og god aften til alle.
Hanne Fisker

Karin Andersen

Hej igen :)

Ja det kan du tro jeg kan.

Sminder lige denne ind i tillæg til regelsens oplysninger:

(HIDNR.00.115) Simon Wulf Stenhuggers enke. Adr. Vingårdstræde.

Med venlig hilsen :)

Karin
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html