Carla Thomsen

Startet af Per Eivind Pedersen, 16 Maj 2011 - 16:11

Forrige emne - Næste emne

Per Eivind Pedersen

God Dag! Jeg håper å få hjelp til å løse en gåte. Carla Thomsen skal iflg opplysninger fra familie være datter av Marie Jensine Nielsen som ble født 7. juni 1854 på Læsø (Byrum/Hals).
Marie fikk et barn, Niels Otto, 5. sep. 1879 i Aalborg (Vor Frue) med Holger Christensen. Niels dro til Norge og giftet seg.
Marie ble gift med Anders Christian Nielsen, f. 4. apr. 1848 i Aalborg (Bufolfi), 9. nov. 1880 i Aalborg (Vor Frue). Barn:
- Carl Emil 7. okt. 1881
- Edith Marie 12. mar. 1884
- Jockum 20. nov. 1886.
Disse utvandret til Omaha, Nebraska USA.
Jeg har ikke funnet Carla, eller en annen datter bortsett fra Edith Marie, på bostedene til Marie og Anders ved folketellingene:
1890 Gugvej 19 opsl 18, 1901 Søndergade 60 opsl 159, 1906 Badehusvej 10 opsl 18, 1911 samme adresse opsl 18, 1916 Badehusvej 8 opsl 13, 1921 samme adresse opsl 12. Marie er nå enke, 1925 Reberbanegade 35 opsl 57.
Ved tellingen i 1906 er det oppført en sønn, Poul Ludvig, men denne er et barnebarn.
Marie ble 80 år i 1934 og følgende er sakset fra en avis (ukjent):
"Enkefru Marie Nielsen, Reberbanegade 35 Aalborg, fylder i Dag 80 aar. Fru Nielsen er enke efter fiskehandler Nielsen og moder til 3 børn i Amerika, en søn i Norge, og 1 datter i København, hvorfra hun i dagens anledning er rejst til Aalborg for at fejre sin raske gamle moders fødselsdag."
Marie døde senere samme år, men jeg finner hverken hennes ellers Anders' død i Aalborg.
Datteren fra København bør da være denne Carla Thomsen, men jeg er ikke i stand til å løse denne gåten.
Mvh Per


thorkild kanstrup jensen

Marie dør den 15 september 1934, Aalborg Amt, Vor Frelser Sogn (1933-1940) Opslag 138 Nr 55 ;)
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Per Eivind Pedersen

#2
God Aften Thorkild. Hjertelig takk for assistansen :)
Mvh per

Anne Mortensen

Datteren fra København bør da være denne Carla Thomsen, men jeg er ikke i stand til å løse denne gåten.


Carla Thomsen skal iflg opplysninger fra familie være datter av Marie Jensine Nielsen som ble født 7. juni 1854 på Læsø (Byrum/Hals).
-------------------------------

Bortset fra oplysning fra familie hvor er du stødt på Carla ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Per Eivind Pedersen

Hei Anne!
Informasjon fra familie (etterkommere av Niels Otto, Maries eldste sønn) er det eneste jeg jeg har. Dette inkluderer et bilde påført navnet Carla Thomsen.
Jeg har vært inne på tanken om at hun kan være adoptert, men da blir det vanskelig. Skifteattesten til Marie i 1934 inneholder sannsynligvis nøkkelen til denne gåten, men slike opplysninger ligger vel ikke ute på nettet?
Mvh Per

Anne Mortensen

Hej

Skifteattester har jeg ingen erfaring i.
---------------------

Kunne Marie have en søster der hedder Frederikke Helene Nielsen ??


IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
  Denmark
Search Results  | Download | Print 

Carla Helene Thomsen Pedigree
  Female   Family
Event(s):
Birth:  1881   

Christening: 
Death: 
Parents:
  Father:  Christian Andreas Thomsen  Family
  Mother:  Frederikke Helene Nielsen      
Marriages:
  Spouse:  Joe Neff  Family
  Marriage:  1909   , , Denmark
--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.


Som ovenstående viser er det et medlem af kirken der har indsendt denne oplysning og ikke en afskrift fra en kirkebog.
------------------------------------

Har prøvet at søge denne Carla's fødsel på Den Kgl. Fødselsstiftelse, København i 1881, men fandt ikke Carla Helene, men denne Carla kan jo være født et helt andet sted i Danmark.


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Per Eivind Pedersen

Hei igjen
Følgende oppl om Maries familie:

foreldre: Niels Christian Hansen/Maren Margrethe Nielsdatter. Barn:
Niels Ottesen 1852
Marie Jensine 1854
Niels Christian 1856
Maren Margrethe 1860
Foreldrene skilt 1870

Jeg har funnet Anders Christians død i Aalborg Budolfi 1918-1924 opsl 56 # 19 21-02-1920

Mvh Per