Ernst ”Baek” Christensen dog 1.5.1992 i Aalborg men vilket sogn

Startet af Mogens H Andersson, 27 Okt 2018 - 15:29

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej,

Ernst "Baek" Christensen dog 1.5. eller 5.1.1992 i Aalborg, men jag hittar inte i vilket sogn. Han var gift med Esther Larsen som dog 2005 och för att komma vidare behöver jag veta i vilket sogn.

Jag hittar inte heller var de gifte sig och har sökt i olika sogn i Aalborg och Randers amt från 1945 -.

Troligtvis kom Esther tillsammans med sin mor tillbaka från Calgary, Alberta Kanada under 1924-25. Det är nästan omöjligt att hitta uppgifter om födda i Alberta om det inte är 120 år eller mer sedan de föddes, men det utesluter inte att Esther kan vara född både i Danmark eller Kanada.

Esthers mamma heter Mette Marie Smidt och var född 1891 och gifte sig med Kristian Dusinus Larsen 1912 född i Hobro.

Mvh

Mogens

Bente Wanning

Aalborg Stiftstidende dødsannonce 12. januar 1992 vedr. Ernst Christensen
her vedhæftet
Jeg finder ingen nekrolog.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Mogens H Andersson

Tack för hjälpen, Bente!!! Det var rätt Ernst, men tyvärr inte rätt Esther. Jag får försöka leta vidare i Kanada, vilket tyvärr inte är helt lätt, men den som ger sig vinner ju ingenting.

Tack än en gång!

Mvh

Mogens

Jens Chr. Bay

Hvorfor er det ikke den rette Ester eller Esther der er nævnt? - Kender du Esthers fødselsdato?

Mvh.

Mogens H Andersson

Hej Bente

Nej, jag vet bara att hon är född 1925, men hennes föräldrar heter Mette och Kristian Dusinus Larsen.Jag vet också att hennes mor reste tillbaka till Danmark och dog här 1974.

Enligt My Heritage har denna Esther föräldrar med annat namn.

Tyvärr hittar jag inga uppgifter om Esther i Kanada, men enligt släktingar där är hon född i Danmark. Det är  något märkligt med detta, men tyvärr kommer jag inte vidare förrän jag vet var Esther är född.


Mvh

Mogens