Hanne Sophia Tofte og Gustav Adolph Lindberg, FT 1834

Startet af John LarssonJodalela, 17 Okt 2011 - 14:47

Forrige emne - Næste emne

John LarssonJodalela

Der var en diskussion i 2008, Hvor Mikkel Eide Eriksen rejste et spørgsmål om de to i overskriften. De er morforældre til min kones oldemor, Augusta Hamann.

Jeg er lidt interesseret i lidt informationsudveksling; er Mikkel Eide Eriksen stadig her i dette forum?

Venlig hilsen
John Larsson

thorkild kanstrup jensen

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

John LarssonJodalela

Tak Thorkild!

Ja, nu har jeg konstateret at min kones farfars mormor, Caroline Martine Lindberg, er søster til Mikkels ane, Ole Peter Harald Lindberg, så mere slægt er vi nok ikke. Jeg har lidt andet , ældre slægtsforskningsmateriale, fra 1950'erne, hvor der nok er lidt mere om svenske Gustav Adolph Lindbergs ophav. Såvidt jeg husker er han lidt i familie med den svenske forfatterinde, Emilie Flygare-Carlén, måske hendes fætter eller så, men det vil jeg vende tilbage til inden alt for længe.

Mikkel Eide Eriksen

Hej John,

Så først nu dit indlæg.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har fundet frem til imellemtiden, men her er hvad jeg selv på nuværende tidspunkt ved (kopieret fra "papirmagere database" i Projektforummet):

--

Jeg er ikke klar over hvor han er født, omend det sandsynligvis er i Sverige, omkring 1791. Den tidligste kilde jeg har fundet er trolovelse (10 juli 1814) og vielse (14 august 1814) i Søllerød kirkebog. Her står "Ungkarl Gustav Lindberg, Papirmager [og] Pigen Sophie Toft paa Nymølle" -- det er uklart om "paa Nymølle" kun refererer til hustruen eller dem begge, men der foregik i hvert fald papirproduktion på Nymølle i Søllerød.

En datter, Caroline Martine, døbes samme sted 20. oktober 1816, hvor Gustav Adolph benævnes "Formmager" (her antager jeg at det er i betydningen "formskærer", dvs. "person, som udskærer modeller m. ophøjede mønstre til (farve)aftryk paa katun, voksdug, papir olgn. stoffer.", jvfr ODS).

Endnu en datter, Gustave Sophia, fødes ca. 1819, men jeg har ikke endnu fundet dåben.

16 maj 1821 og 29 december 1823 døbes to sønner (hhv. Carl Adolph og Christian Wilhelm) i Roskilde Domkirke; ved begge begivenheder er Gustav Adolph benævnt papirmagersvend. Ved Carl Adolphs dåb nævnes som faddere "Hans Knudsen, Christian Schaurup, og Jens Andersen, alle Papiirmagersvende af Roskilde". Ved Christian Wilhelms dåb står "Papiermager Nyberg i [???], Sophie Kuling, Papirmager [Johan Smith], Peder Knudsen, og Ludvig [Kuling], begge Papiirmagere" som faddere.

1 april 1827 er familien pludselig i Sverige, nærmere bestemt Håstad i Malmöhus Län, hvor sønnen Olof Peter Harald (min tiptip-oldefar) bliver døbt. Her er Gustav Adolph kaldt "Pappersmakere", og så vidt jeg kan læse er en anden papirmager Anders Malmgren tilstede.

I 1834 dukker de så op i folketællingen for Tårnby, i en papiirmølle ved (kaldt?) Brydehuset. Gustav Adolph er "Papiirfabriqvant"

I 1840, Peder Hvitfelds Stræde, 1. sal i "Huset no. 94" er "Papiirmagersvend" Gustav Adolph med familie.

Gustav Adolph døde 25 juli 1843 og blev begravet fra Garnisons kirke 31 juli. I kirkebogen står kort og godt, "Papiirmager".

--

Der skal (ifølge Familysearch.org) i Karlskrona være født en Gustav Adolph Lindberg, søn af Matthias Lindberg, døbt 1. juli 1792, men jeg har ikke haft mulighed for at be-/afkræfte at det er den samme.

Jeg havde tænkt at næste skridt måtte være at undersøge husförhörslängder for Håstad 1827 og derved forhåbentlig grave Gustavs fødselssted frem -- men jeg har ikke haft tid til det, så jeg er naturligvis meget interesseret i at høre hvad du har om Lindberg-slægten.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

John LarssonJodalela

Tak Mikkel!

Jo, i mellemtiden havde jo nok fundet et andet sted her på kanalen, hvor du skrev det meste af det her.

Det kan tage nogen tid inden jeg får fingre i familiens ældre slægtsforskningsmateriale, men jeg skal nok vende tilbage, hvis der er noget interessant yderligere.

Venlig hilsen
John

John LarssonJodalela

Citat fra: Mikkel Eide Eriksen Dato 10 Nov 2011 - 00:52
Hej John,

Så først nu dit indlæg.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har fundet frem til imellemtiden, men her er hvad jeg selv på nuværende tidspunkt ved (kopieret fra "papirmagere database" i Projektforummet):

--

Jeg er ikke klar over hvor han er født, omend det sandsynligvis er i Sverige, omkring 1791. Den tidligste kilde jeg har fundet er trolovelse (10 juli 1814) og vielse (14 august 1814) i Søllerød kirkebog. Her står "Ungkarl Gustav Lindberg, Papirmager [og] Pigen Sophie Toft paa Nymølle" -- det er uklart om "paa Nymølle" kun refererer til hustruen eller dem begge, men der foregik i hvert fald papirproduktion på Nymølle i Søllerød.

En datter, Caroline Martine, døbes samme sted 20. oktober 1816, hvor Gustav Adolph benævnes "Formmager" (her antager jeg at det er i betydningen "formskærer", dvs. "person, som udskærer modeller m. ophøjede mønstre til (farve)aftryk paa katun, voksdug, papir olgn. stoffer.", jvfr ODS).

Endnu en datter, Gustave Sophia, fødes ca. 1819, men jeg har ikke endnu fundet dåben.

16 maj 1821 og 29 december 1823 døbes to sønner (hhv. Carl Adolph og Christian Wilhelm) i Roskilde Domkirke; ved begge begivenheder er Gustav Adolph benævnt papirmagersvend. Ved Carl Adolphs dåb nævnes som faddere "Hans Knudsen, Christian Schaurup, og Jens Andersen, alle Papiirmagersvende af Roskilde". Ved Christian Wilhelms dåb står "Papiermager Nyberg i [???], Sophie Kuling, Papirmager [Johan Smith], Peder Knudsen, og Ludvig [Kuling], begge Papiirmagere" som faddere.

1 april 1827 er familien pludselig i Sverige, nærmere bestemt Håstad i Malmöhus Län, hvor sønnen Olof Peter Harald (min tiptip-oldefar) bliver døbt. Her er Gustav Adolph kaldt "Pappersmakere", og så vidt jeg kan læse er en anden papirmager Anders Malmgren tilstede.

I 1834 dukker de så op i folketællingen for Tårnby, i en papiirmølle ved (kaldt?) Brydehuset. Gustav Adolph er "Papiirfabriqvant"

I 1840, Peder Hvitfelds Stræde, 1. sal i "Huset no. 94" er "Papiirmagersvend" Gustav Adolph med familie.

Gustav Adolph døde 25 juli 1843 og blev begravet fra Garnisons kirke 31 juli. I kirkebogen står kort og godt, "Papiirmager".

--

Der skal (ifølge Familysearch.org) i Karlskrona være født en Gustav Adolph Lindberg, søn af Matthias Lindberg, døbt 1. juli 1792, men jeg har ikke haft mulighed for at be-/afkræfte at det er den samme.

Jeg havde tænkt at næste skridt måtte være at undersøge husförhörslängder for Håstad 1827 og derved forhåbentlig grave Gustavs fødselssted frem -- men jeg har ikke haft tid til det, så jeg er naturligvis meget interesseret i at høre hvad du har om Lindberg-slægten.

mvh
Mikkel



Hej igen, Mikkel!

Så fik jeg fingre i den ældre slægtsforskning, som jeg omtalte. Den er færdiggjort 1938 af min kones farbroder, varemægler Jørgen Henriksen, født den 14. august 1909 i Ordrup sogn, Københavns amt. Jørgen far, Jens Henriksen, født den 1. august 1878, Trinitatis sogn, Københavns amt, var søn af Sofia Augusta Caroline Hamann, født den 26. juni 1843 i Neumünster, Sydslesvig. Hun var datter af dyrlæge Peter Heinrich Christian Hamann, født den 18. december 1814 i Moldenit, Sydslesvig (død den 8. december 1875 i København, sogn ikke kendt p. t., men formentlig Møntergade 27) Han giftede sig med Caroline Martine Lindberg, født den 21. august 1819 i Søllerød, Københavns amt (død 8. marts 1898 i København, sogn ikke kendt p. t., men formentlig Møntergade 27). Hun var datter af Sofie Tofte, født 1787 i Helsingør af Kgl. Hofsadelmager Tofte og hustru, Helsingør. Caroline Martine Lindbergs far var den svenske møllebygger Gustav Lindberg, født på Möllbygård, en papirmølle i Mariefors ved Karlskrona ukendt år. Gustav Lindbergs mor var født Flygare, søster til forfatteren Emilie Flygare-Carlén. Det er alt hvad der står om den gren!

I det maskinskrevne hæfte findes der en en lang erindring (ca. 55.000 tegn) af Jens Henriksens far, boghandleren Jens Jørgen Henriksen, født den 9. juli 1832 i Åkirkeby, Bornholms amt. Beretningen er nedtegnet af Jens Henriksens søster malerinden Valborg Henriksen, født den 13. juni 1870 i Haderslev, Nordslesvig.

Venlig hilsen
John Larsson

Mikkel Eide Eriksen

#6
Hej John,

Tak for detaljerne! Jeg har gravet lidt og er kommet frem til følgende:

Ang. Lindberg/Flygare:

Børn af Rutger Smith og Margareta Stiegler, alle født i Strömstad (via arkivverket.no samt Familysearch):
1783-01-07 Johan Gustaf  
1784-11-21 Catharina Margareta  
1786-08-16 Karl Peter  
1788-06-23 Julia Konstantia  
1789-07-03 Rutger Vilhelm  
1791-02-11 Bror Thure  
1792-03-07 Christina Charlotta  
1793-06-28 Sven Leopold  
1795-05-26 Salomon Adrian
1796-11-23 Patrick Ferdinand
1798-02-07 Ottilia Maria  
1800-11-14 Otto Emanuel  
1803-03-15 Edvard  
1807-08-08 Emilie (senere Flygare-Carlén)

Emilie blev gift med Axel Flygare og senere Johan Gabriel Carlén, deraf hendes efternavn (se Svensk Wikipedia).

Gustav Adolph Lindberg skal være født omtrent 1791 ifølge hans alder i FT + div. kirkehændelser, så hans mor kan næppe være af ovennævnte søskendeflok. De hed iøvrigt Smitt/Smith/Rutgersson til efternavn, ikke Flygare. Måske hun istedet er en søster til Emilies mand Axel Flygare?

Fandt desuden en beskrivelse af Rutger Smiths levned her (side 227 og frem).

Ang. Tofte:

Af Trinitatis kirkebog (har ikke opslagsnummeret på stående fod):

Citat[1791]
Den 28 Junÿ lod Ole Pedersen Toft Sadelmager og af det borgerlige Artillerie og
Karen Marie Bering [ved] Nörre Vold döbe en Datter, som blev kaldt Anne Sophie:
Jfr: Anne Dorthea [Ki??us] bar [Barnet?] og Jfr. [??] holdt Huen, Hÿrekudsk Hans Bruun,
[S??] Ole Olsen og Bogtrykkersvend Hans Pedersen Toft var Faddere.

En saddelmager Toft(e) med en datter Anne Sophie lyder jo henad det der nævnes i dit udsnit, omend det er i København, ikke Helsingør. Her er familien i 1801, dog uden Anne Sophies tilstedeværelse:

CitatKøbenhavn, København (Staden), Rosenborg Kvarter, Rosenborg Kvarter, Matr. 52, 288, FT-1801, A5030

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Ole Tofte   40   Gift   Huusbond   Sadelm.Mester   
Karen Marie Bering   37   Gift   Kone      
Philip Jacob Tofte   9   Ugift   Søn      
Ole Tofte   4   Ugift   Søn      
Johan Carl Tofte   1   Ugift   Søn      
Mons Gertsen   25   Ugift      Svend   
Gustav Berlin   23   Ugift      Læredreng   
Ane Masine   22   Ugift      Tjenestepige   

Det ses desuden at denne Anne Sophie Toftes (nok) farbror var bogtrykkersvend, så det er måske den vej hun er kommet i bekendtskab med papirmager Lindberg.

Jeg søger videre :)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

John LarssonJodalela

Tak for det Mikkel! Der er jo noget at tænke over! Vi må se om "min" slægtstavle skal skrives helt eller delvis om!

Jeg skulle vel have skrevet det i mit forrige indlæg, men der er ingen kildehenvisninger (andet end det der står neden!) i den slægtstavle, som vi har arvet. Det er åbenbart malerinden Valborg Henriksen (fra forrige indlæg) som har bestilt denne "forskning" hos en Marie Jensen, måske en "prof"?

Slægtstavlen afsluttes med følgende tekst (i tilnærmet facsimile):

>>
Endvidere findes følgende Oplysning om Slægten:

   Dette har jeg skrevet om Familien Koefoed og er det, det ældste jeg ved, det er efter Stamtavlen paa Lauegaard. Der stammer vi fra, da min Moders Faders Moder var en Lauegaardsdatter, hun hed Maren Chatrine Koefoed.

   Slægten er ikke i Familie med Jens Kofod, Bornholms Befrier, det er en anden slægt.

                                       10 - 8 - 16.     Aakirkeby.


                                                            sign. Marie Jensen                   

<<

Venlig hilsen
John

John LarssonJodalela

Citat fra: Mikkel Eide Eriksen Dato 02 Jan 2012 - 13:22

Gustav Adolph Lindberg skal være født omtrent 1791 ifølge hans alder i FT + div. kirkehændelser, så hans mor kan næppe være af ovennævnte søskendeflok. De hed iøvrigt Smitt/Smith/Rutgersson til efternavn, ikke Flygare. Måske hun istedet er en søster til Emilies mand Axel Flygare?

Fandt desuden en beskrivelse af Rutger Smiths levned her (side 227 og frem).

Ang. Tofte:

Af Trinitatis kirkebog (har ikke opslagsnummeret på stående fod):

Citat[1791]
Den 28 Junÿ lod Ole Pedersen Toft Sadelmager og af det borgerlige Artillerie og
Karen Marie Bering [ved] Nörre Vold döbe en Datter, som blev kaldt Anne Sophie:
Jfr: Anne Dorthea [Ki??us] bar [Barnet?] og Jfr. [??] holdt Huen, Hÿrekudsk Hans Bruun,
[S??] Ole Olsen og Bogtrykkersvend Hans Pedersen Toft var Faddere.

En saddelmager Toft(e) med en datter Anne Sophie lyder jo henad det der nævnes i dit udsnit, omend det er i København, ikke Helsingør. Her er familien i 1801, dog uden Anne Sophies tilstedeværelse:

CitatKøbenhavn, København (Staden), Rosenborg Kvarter, Rosenborg Kvarter, Matr. 52, 288, FT-1801, A5030

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Ole Tofte   40   Gift   Huusbond   Sadelm.Mester   
Karen Marie Bering   37   Gift   Kone      
Philip Jacob Tofte   9   Ugift   Søn      
Ole Tofte   4   Ugift   Søn      
Johan Carl Tofte   1   Ugift   Søn      
Mons Gertsen   25   Ugift      Svend   
Gustav Berlin   23   Ugift      Læredreng   
Ane Masine   22   Ugift      Tjenestepige   

Det ses desuden at denne Anne Sophie Toftes (nok) farbror var bogtrykkersvend, så det er måske den vej hun er kommet i bekendtskab med papirmager Lindberg.

Jeg søger videre :)

mvh
Mikkel

Hej Mikkel!

Ja, det lyder plausibelt, både det med "Flygare" og Sophie Tofte! Jeg prøvede på at finde ud af, om der var nogen født Tofte i Helsingør i 1787. Det var der, men det var helt klart en dreng!

Vedr. "Kofødderne" på Bornholm. Der findes på nettet særlige hjemmesider om alle med tilknytning til det navn. De har alle den linje som jeg præsenterede fra Mads Jensen Kofoed på 1400-tallet til Absalon Hansen Kofod født 1710, men her er der en diskrepans i forhold til "min" linje. Ifølge min linje, har Absalon en datter der hedder Maren Kathrine, men hende kan jeg altså ikke finde på nettet. Desværre er der ikke nogle kirkebøger fra Åker på dette tidspunkt, så hvad det er for nogen kilder Marie Jensen (og folkene bag netudgaverne!) har haft, står hen i det uvisse!

Venlig hilsen
John

Mikkel Eide Eriksen

Hej John,

Jeg har fundet noget mere info og fået lidt hjælp af en svensk kollega.

Bl.a. har jeg fundet ud af at datteren Gustave Sofia er døbt i Västra Sönnarslöv, så familien har været i Sverige i flere omgange!

Derudover bekræfter husförhörslängderne at Gustav Adolf er født 1792 i Karlskrona.

Se nedenfor for kildehenvisninger + div. teorier:

http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/discus/show.cgi?tpc=576&post=1199984#POST1199984

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Laila Olsen

Kære begge 2,

jeg går ud fra, at I har dxenne allerede<.

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Hillerød Kiøbstad, Helsingørsgade 45, 55, FT-1787, C3693
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Anne Moselle Friderichsdatter   62    Enke   husmoder   holder skomagerværksted   
Niels Nielsen   19    Ugift   hendes søn   Skomagersvend   
Helle Eschildsdatter Falch   42    Ugift   tjenestefolk   Skomagersvend   
Peter Christian Jørgensen   14    Ugift   tjenestefolk   Skomagerdreng   
Anna Sophie Tofte   6    Ugift   hendes datterdatter   opholdende   
Rasmus Falch   34    Enkemand   logerende   parykmager
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Mikkel Eide Eriksen

Hej Laila

Tak for buddet, men hun er 10 år for gammel til at være den samme der gifter sig med G.A. Lindberg.

"Vores" Tofte er født 1791.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Eva Morfiadakis


Jag läste lite på din länk och din diskussion med Chris (Chrissan).

Ett ord tror jag kan läsa utan att ha sett originalet: kvarnägare (då stavat med qu eller qv).

Du skriver om Emelie Flygare-Carlén. Flygare är inte hennes flicknamn. Det var Smith. Hon var gift Flygare.

Som Chris säger så kan Lindbergh vara ett taget namn. Han kan vara född med ett patronym. Vanligt att soldater och hantverkare bytte namn.

Eva M
Eva M

Mikkel Eide Eriksen

Hej Eva

Tak for svaret og tydningshjælpen! Jeg var godt klar over at Flygare-Carlén ikke var døbt Flygare (Flygare kommer fra hendes første mand, lægen Axel Flygare).

Jeg er ligeledes kommet frem til at G.A. Lindberg muligvis ikke var døbt Lindberg, og koncentrerer mig derfor i øjeblikket om svenske pappersbruk i Skåne-Halland-Blekinge som var aktive i perioden 1800-1814. Med lidt held vil han dukke op på et af dem som lærling eller svend før han tog til Danmark første gang.

Dog har jeg ikke fundet ham endnu.

Det ville være dejligt hvis jeg kunne finde skiftet (bouppteckningen) efter den Mathias Lindberg jeg nævner på det svenske forum, den ville muligvis kunne af- eller bekræfte om der var tale om den samme mand.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Eva Morfiadakis


Name:

Gustav Adolph Lindberg


Baptism/Christening Date:

01 Jul 1792



Baptism/Christening Place:

Karlskrona, Blekinge, Sweden



Birth Date:

29 Jun 1792

Father's Name:

Mathias Lindberg

Har du sett denne här på FS? Jag har inte läst hela tråden. Jag upprepar mig kanske.

Eva M
Eva M

Mikkel Eide Eriksen

Hej Eva,

Ja, du upprepar ;) -- den har været oppe og vende. Jeg har som jeg skriver i den svenske tråd kigget nærmere på Karlskrona og den Gustaf Adolph der døbes 1. juli 1792 i Karlskrona tyska er et udmærket bud. Der huserer iøvrigt mindst to Mathias Lindberg i området på den tid:

En snickare/timmermann Mathias Lindberg i tyska församlingen der får mindst to børn: Gustaf Adolph (* 1792 † ??) og Joachim (* 1795 † 1797). Moderen skal hedde Cecilia Greta Humle. Jeg har ikke fundet dem i husförhörslängderne for tyska, ej heller i bouppteckningerne.

Ligeledes en Mathias Lindberg i Karlskrona stadsförsamling, der bl.a. arbejdede som blockmakere, compasmakere og stenhuggar. Denne blev gift 8. oktober 1790 med Anna Christina Petterson. Igennem 1790erne fik de 7 børn hvoraf 5 var dødfødte og 2 døde som små. Anna Christina døde i barselssengen 2. december 1798. Jeg tror ikke det er den samme som i tyska församlingen; familieforholdene passer ikke sammen, plus det er en anden menighed.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Eva Morfiadakis

Det finns ett skifte för en Gustav Lindberg, papiermager, i Kbh från 1843. Jag letade i namnregistret. Tyvärr tappade jag opslagets nr. Där kan det kanske stå något.

Vad med laegdsrullen för Kbh? Han hade kanske blivit dansk. Som yngre bör han ha stått i en sådan. Jag letar min oldefar omkring 1860 i Kbh. Inte så svårt för det finns namnregister. Där står det säkert födelseort men har man otur står det kanske bara Sverige.

Eva M
Eva M

Mikkel Eide Eriksen

Hej Eva

Jeg har også fundet ham i Københavns skiftekommision før 1919, generalregisteret 1842 - 1843, opslag 170. Her står:

"56/1431 Lindberg /: Gustav :/ Papirmager . . . . . . 5C 202"

Det kunne nok være værd at undersøge lægdsrullerne, fx. starte i Søllerød 1814 og se om han er tilstede. Det får dog vente til jeg kan komme på arkiv.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Eva Morfiadakis

Hej Mikkel,

Vill bara säga att du måste beställa ditt skifte på Daisy ca 3 dagar innan du skall till Rigsarkivet, men det vet du kanske redan.

Eva M
Eva M

Mikkel Eide Eriksen

Hej

Til orientering har jeg haft skiftet i hænderne. Der står desværre ikke meget nyttigt, da der ikke var noget at arve.

Se denne tråd: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,62337.html

John: Har du mulighed for at scanne de relevante sider af slægtstavlen? Jeg vil mægtig gerne se dem :)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986