Anders Ilvad/Jilwad Bøvling, Skodborg, Ringkøbing

Startet af Hanne Kirstine Vestergaard, 05 Nov 2010 - 09:30

Forrige emne - Næste emne

Hanne Kirstine Vestergaard

Jeg er novice udi brug af Dis-Danmark, men håber nogen kan hjælpe mig videre.
Mit spørgsmål er meget rettet til Benny Hansen, som i indlæg af 5-9-2010, skriver at hans kone har en ane ved navn Marie Andersdatter.
Jeg har en ane Karen Andersdatter, hvis far er Anders Jilwad/Ilvad. Det har for mig ikke været muligt at finde noget om denne Anders, så mit håb er at Benny/hans kone, kan hjælpe mig. Andres hjælp er naturligvis mere end velkomment.
En der venter i spænding.
Hanne Vestergaard

Anne Mortensen

Det har ikke været mig muligt at finde det omtalte indlæg 5.9.2010.

Så jeg aner ikke hvad det drejer sig om, men er det noget med denne person ?

ringkoebing, Nørre Horne, Lønborg, Kjufling By, et Hus, 173, FT-1880, c8630
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Kristen Andersen Ildvad 66  Gift Husfader, Daglejer i Agerbruget  Bøvling Sogn, Ringkøbing Amt
Bodil Kirstine Thomsen 66  Gift Hans Hustru  Fjaltring Sogn, Ringkøbing Amt
Madssine Kirstine Christensen 8  Ugift Plejedatter  Lønborg Sogn, Ringkøbing Amt
------------------------------------
Kom med nogle flere oplysninger.
 
--------------------------------------------------------------------------------
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Karin Andersen

Hej Hanne :).

Velkommen til og held og lykke med din forskning :)

Jeg synes at jeg læser, at du egentlig gerne vil i kontakt med Benny/hans kone vedr. Karen Andersdatter?

Er det tilfældet skulle du nok overveje at gå tilbage til dit første indlæg. (Øverste højre til hjørne - tryk rediger). Der hvor du skrev din overskrift kan du f.eks. sætte navnet Karen Andersdatter ind (Evt. i en parantes). Din overskrift er lidt misvisende i forhold til det du ønsker.

Det er ikke alle der læser alle indlæggene. Mange af os læser kun "forsiden", det er derfor meget muligt at Benny slet ikke ser dit ønske, men måske en Karen Andersdatter i overskriften kan "lokke" ham/andre til?

Med venlig hilsen

Karin Andersen :)
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Anne Mortensen

Hej

Så lykkes det at finde indlægget.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?7,679204,685632#msg-685632

Når du trykker på Benny Hansens navn øverst oppe ser du hans mail-adresse.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hanne Kirstine Vestergaard

Tak for svarene, jeg vil prøve at lære den rigtige fremgangsmåde!! :)

Tak for anvisningen til Bennys e-mail adresse.

Venlig hilsen
Hanne

Hanne Kirstine Vestergaard

Jeg kontaktede Benny, og har nu en god dialog med ham - så jeg kan slutte tråden her.
Det er rigtig herligt.

Hilsen
Hanne Vestergaard