Hvordan finder jeg min sted- far's biologiske far ??

Startet af Marianne Hansen ( født Lylloff), 15 Jan 2012 - 01:34

Forrige emne - Næste emne
Hvordan kan jeg komme videre og er det muligt overhovedet ?
Min stedfar "Poul Carsten Hansen" er født på rigshospitalet i KBH d. 21. september 1918 , døbt i Østerhæsinge kirke d. 17 november 1918

Han har aldrig kendt sin biologiske far og når jeg slår op under denne dato og det år i kirkebøger for fødte drenge på rigshospitalet, står der kun et nr. 118703 samt, ug. kv. født 16. august 1894 (24 år ) altså min farmor : Mary Kirstine Olsen født i Østerhæsinge, svendborg amt, Sallinge herred. Der er ikke skrevet nogen barnefader.
Dog studser jeg over at min farmor's pigenavn er Olsen, og hun blev efterfølgende gift med Søren Gustav Frandsen, født 29. august 1890 .....så min far's efternavn "Hansen" må stamme fra hans biologiske far kunne jeg forestille mig. ?
Vil sådan ønske nogen kne hjælpe. Da både mine 3 søskende og jeg forgæves har ledt i mange år efter "vores" biologiske farfar.

På forhånd tak
Marianne Hansen
M. Hansen

Vivi Winther

Hej Marianne, først opslaget du henviser til må være dette

http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Kirkeboeger.aspx

1918-1919 Rigshospitalet, Sokkelund, København opslag 77

barnets nr er:  1187B
moderens nr er: 1207B

ved moderen står der 24 år samt en dato 16/8-94, vad der står foran moderens nr er utydelig

opslag i kirkebøger for dåb er ikke online og kan derfor ikke se hvad der står skrevet deri.

din farmor Mary
http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Kirkeboeger.aspx
1892-1917 Øster Hæssing, Sallinge, Svendborg opslag 52
konfirmation samme kirkebog opslag 129

politiets registerblad på Mary
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1735947&searchname=polit_simple

hun står ikke med noget barn men ser ud til at være på den adresse frem til 1/5-19.

Blot lidt info som kan lede på vej  :) eller i har dem.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Rigtig mange tak for dit svar Vivi.. :) Det eneste jeg ikke selv har er politiets opslag du henviser til...men dejligt når nogen prøver at hælpe. ;0)

Er der slet ikke andre steder man kan søge information om dåb ?

Vh. Marianne
M. Hansen


Stina Kirkegaard Hansen

#4
Hej Marianne
Din farmor har søgt om underholdsbidrag, og derfor findes der en såkaldt AJ-sag.
SA, Andre Arkivalier, Københavns Overpræsidium, fra 1919-1919, løbenummer 413 (opslag 208).
Jeg vedhæfter!
Venlig hilsen
Stina


[vedhæfting slettet af admin]

1000 1000 tak Stinna, det er jo det bedste der er sket......hvor er jeg glad for din hjælp.  :D

Jeg vil straks informere mine søskende....tror vi har ledt i over 35 år efter det navn du nu har fundet til mig.

Kh.
Marianne
M. Hansen

Stina Kirkegaard Hansen

Det var så lidt. Jeg havde selv samme oplevelse, da jeg fandt navnet på min oldefar for kort tid siden. Det er fantastisk, at vi har fået adgang til disse sager på SA  :)
Venlig hilsen
Stina