Bebe slægten

Startet af Mathilde Bebe, 12 Feb 2012 - 14:41

Forrige emne - Næste emne

Mathilde Bebe

Hej jeg hedder Mathilde Bebe Iversen og jeg er 17 år og jeg intresserer mig for slægtforskning og jeg vil gerne høre om der var nogle der kunne sige mig noget om Bebe slægten da mig og min familie på min mors og mormors side er af Bebe slægten og vi er meget intresseret i at høre noget om dem.


Min oldefar hed: Karl Alf Ejnar Hansen Bebe. Efter en bortadoption til hans plejefamilie, kom han til at hedde Karl Alf Ejnar Bebe Hansen.
Hans mor kom fra Fyn, men han blev født i Randers, da det var uden for ægteskab. Hun hed Hansine Hansen Bebe ( min tipoldemor). Hans fødselsdag er den 25 juli 1906. Hans mor Hansine skulle efter sigende stamme fra Bebegaarden på Fyn.

Bente Ougtvig Dyrstad

#1
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Mathilde Bebe

Hej jeg vil gerne vide hvad at min oldefars adoptivforældre hed.
Han hed Carl alf Einer hansen, Inden at han blev adopteret hed han Hansen Bebe til efternavn.

Gitte Johansen

De hed

Karl Hansen og Hustru Kirsten.

Se Randers, Støvring, Randers, Skt. Morten, 1904-1907, opslag 110, nederst.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Else Skovbo Jensen

Hej

Har du set, at en anden med navnet Bebe har haft en tråd om navnet tidligere? Måske er der hjælp at hente .
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,18131.0.html


Fra www.krabsen.dk/stednavnebase fås : Bebegården Krarup Sallinge Svendborg


Prøv også at google Bebegården. Det giver nogle svar af forskellig art.

Der findes en gård i Krarup sogn, Sallinge herred, der hedder Søfældegård. Den ejes af Aage Madsen Bebe, der har haft den siden 1974    www.ois.dk


www.slaegtsgaardsforeningen.dk
arkivet på Gl. Estrup har vi noget om denne gård. Jeg er en af de to medarbejdere og vil gerne på onsdag ( vi har kun åbent om onsdagen) se efter, hvilke oplysninger det er.


med venlig hilsen
Else

Else Skovbo Jensen

Hej


Jeg lovede at se efter i Slægtsgårdsforeningens arkiv, om Søfældegård tilbage i tiden var beboet af Bebe. Det var den ikke.
Fra 1886 til 1931 ejedes den af Christian jensen og hans kone Mette. Efter Christian Jensens død i 1931 overtog hans ugifte datter Maren Dorthea Jensen gården.


med venlig hilsen
Else

Poul H. Jensen

Der findes 2 familier med navnet Bebe efter Bebegaarden i Søfælde.
Mads Madsen født i Horne Sogn 22. maj 1819 overtager fæstet under Egeskov gods
omkring 1844, efter at den forrige fæster Hansen Bebe frivilligt har afgivet det.
Mads ´s børne børn født 1884 - 1900 døbes Madsen Bebe.
Har ikke fundet nogen forbindelse mellem de 2 bebeslægter.
De har begge 2 navn efter gården.
m v h
Poul Henning Jensen

Citat fra: Mathilde Bebe [14645] Dato 12 Feb 2012 - 14:41
Hej jeg hedder Mathilde Bebe Iversen og jeg er 17 år og jeg intresserer mig for slægtforskning og jeg vil gerne høre om der var nogle der kunne sige mig noget om Bebe slægten da mig og min familie på min mors og mormors side er af Bebe slægten og vi er meget intresseret i at høre noget om dem.


Min oldefar hed: Karl Alf Ejnar Hansen Bebe. Efter en bortadoption til hans plejefamilie, kom han til at hedde Karl Alf Ejnar Bebe Hansen.
Hans mor kom fra Fyn, men han blev født i Randers, da det var uden for ægteskab. Hun hed Hansine Hansen Bebe ( min tipoldemor). Hans fødselsdag er den 25 juli 1906. Hans mor Hansine skulle efter sigende stamme fra Bebegaarden på Fyn.


Hej
Jeg hedder selv Bebe og det skulle komme fra noget familie til min oldefar og de skulle bo på Bebe gården