Paris 1911.

Startet af Jess Per Hildebrandt-Eriksen, 25 Jul 2012 - 18:07

Forrige emne - Næste emne

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Min far, Hilbert Arnold Eriksen, boede en tid i 1911 i Paris, 10, rue de Laborde. Han var indlogeret hos Guérin Brothers.  Måske var navnet Brothers Guérin eller Samfundet Guérin.

Kirsten Thomas, som bor i Paris, har udført et utrolig stort arbejde for at få bekræftet hans ophold, men uden resultat.  Endnu engang tak Kirsten.

Nu spørger jeg, er der nogen som kender til denne organisation, eksisterer den endnu, hvor og hvad er dens formål ?

Med venlig hilsen

Jess

Eva Morfiadakis

Hej!

Det var inte så att din far arbetade hos dem och logerade hos dem? Det finns en cognacsfirma med namnet Guérin Freres. Kan inte finna hur gammal firman är.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis


Jag tittade på adressen på Google maps. Huset ser gammalt ut och har nog funnits där 1911. Längst ner finns två butiker.

Eva M
Eva M

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Eva.

Vores ældste søn, Thomas, var i Paris for nogle år siden, og tog et foto af huset. Det er bygget i 1895, og er altså det min far boede i.  Om han har arbejdet for Guérin Brothers ved jeg ikke.  Han var uddannet ved landbruget og havde været forvalter på nogle større gårde i Danmark.  Han var desuden en rimelig god violinspiller.  Måske har han også haft kontakt til cognacfirmaet !

Men hvad var det mon for et foretagende disse Guérin Brothers i 1911 ?

Med venlig hilsen

Jess

Eva Morfiadakis

Hej Jess,

Jag gör ett försök att finna Bröderna G.
Jag återkommer med besked.

Eva
Eva M

Alice Oppenheim

Øhh.... Kan ikke lige gennemskue, om du har fået svaret?

"Freres" betyder "Brothers" (Brødre) på fransk. Så cognac-firmaet "Guérin Freres" må jo være = Guérin Brothers, ikke? 

Eva Morfiadakis

Hej!
Biblioteket har svarat att de inte kan finna Freres Guerin. På adressen har de funnit en firma som annonserade om livräddningsutrusting (life-saving appliances).

Eva M
Eva M