Svensk slægt österberg hjælp søges .

Startet af christina østerberg, 10 Nov 2012 - 09:45

Forrige emne - Næste emne

christina østerberg

Hej
Har før lavet andet tråd omkring min slægt.
Men nu søger jeg specielt hjælp til at finde ham her ,det vil sige jeg har fundet ham,men vil så gerne finde ud af om der mere jeg kan søge efter.Og  i denne weekend kan man søge gratis på arkivdigital.se.
Personen hedder
Anders Persson Österberg
f. 7-4-1863 i östra Torp no 6.

Jeg har fået hjælp til at finde hans forældre ,fra søde personer herinde ,men hans forældre hedder slet ikke Persson österberg ,men faderen hedder Per Olsson .
Derfor søger jeg med lys og lygte efter hvornår han egentlig tager dette efternavn österberg.

Jeg har fundet noget i arkivdigital.se
Husförhörlängd 1876-1890 östra torp bild 40/side 39
Og der har han allerede taget efternavnet österberg.Alle hans søskende står der også .

Ligeledes har jeg fundet Anders når ha blir døbt
östra torp 1862-1866 bild 11 ,men her er det lidt svært at tyde hvad der står hos forældrene .

Han kom til Danmark i 1886 og den siden har jeg også fundet ,og gift i Danmark og blir senere skilt og flytter tilbage til Sverige.

Hvordan kommer jeg vidre med ham her ...han er intresant pga det er ham österberg navnet stammer fra .
hilsen chrisina østerberg

Eva Morfiadakis

#1
Har du sett att jag skickat mejl till dig?

Jag har gett dig alla sidorna fram till dess han flyttar till Danmark. Som du ser är det bara han som tar efternamnet Österberg. Det är skrivet dit senare. Varför han tar namnet ger kyrkboken igen förklaring till.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Vid dopet står det husman Pehr Olsson och dess hustru Kjersti Månsdotter.

Gudmor: Hustrun Boel Olsdotter i Vemmerlöf
Vittnen: Husman Nils Billgren i Vemmerlöf och hustrun Kjersti Nilsdotter i Isie.

s. 26 är numret på sidan i husförhörslängden.

Eva M
Eva M

christina østerberg

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 10 Nov 2012 - 09:56
Har du sett att jag skickat mejl till dig?

Jag har gett dig alla sidorna fram till dess han flyttar till Danmark. Som du ser är det bara han som tar efternamnet Österberg. Det är skrivet dit senare. Varför han tar namnet ger kyrkboken igen förklaring till.

Eva M

Hej Eva
Nu har jeg set mail,tusind tak for informationerne,jeg tænkte ik på at jeg sku tjekke mail...havde travlt med kigge i svenske kirkebøger :-)
Hilsen christina