Gode ideer til at finde mine 6xtipoldeforældres fødsler eller død

Startet af Tom Smidth, 08 Jan 2011 - 14:11

Forrige emne - Næste emne

Anne Ravnskjær

Hej Tom

Jeg ved ikke hvormeget du ved om Else Jacobine, men jeg har fundet denne note i Apoteker Claus Seidelins erindringer (side 23):

Else Jacobine From, som i mange Aar var Husholderske hos Beckers,
var en Datter af Amtsforvalter From paa Antvorskov og en Kusine til Becker.
Hun blev gift med Rektor Jacob Baden i Vordingborg og døde 1774.

mvh

Anne

Regelsen

Hej

Det er vel amtsforvalter (Nykøbing) Hans Rauens hustru - Bodil Iversdatter!
Venlig hilsen
regelsen

Tom Smidth

Til Anne!

Jeg har en lignende kilde:

Erindringer om Gottfried Becker, J.G. Burman Becker, Erindringer om Gottfried Becker, kgl Hof- Reise og Feltapotheker: tildels efter hans egenhændige optegnelser (København 1868), s. 12. 
CitatDet næste barn var en datter Anna Margaretha der fødtes d. 16 oktober 1724. Hun blev dagen derpå døbt i Petri kirke ved hvilken lejlighed følgende vare tilstede. Madam Saur, Madam Husum, Jomfru From, Justitsrås Carstensen, Capitain Duncan, Apothecher Gottfried Becker fra Rudkjøbing og Oluf Blach. Barnet døde allerede i det følgende år d. 17 juni. Den omtalte jomfru Else Jacobine From, var i mange år husjomfru hos Beckers hvor hun havde afløst jomfru Liunge, og ægtede Rector Jacob Baden i Vordingborg.

Til Regelsen

Du skriver:
CitatDet er vel amtsforvalter (Nykøbing) Hans Rauens hustru - Bodil Iversdatter!

Det var også min indskydelse, men Bodil dør 1720 og Hans Ravn er død tilbage i 1703!
Jeg ved ikke om hans søn Hans Hansen Ravn f. omkr 1693 og viet til Margrethe Holm d. 4. Nov. 1715 i Nakskov, også kan være den omtalte Hans Ravn?

VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Regelsen

Venlig hilsen
regelsen

Tom Smidth

Hverken Johan Peiter Froms ægteskab med Sophie Gottlieb Sembach eller en gennemgang af deres børns dåb i Døllefjelde KB gav nye spor efter hverken Jacob From eller hans hustru Ellen Hansdatter Rosenfeld, så den del af formålet med denne tråd blev ikke opfyldt ???

Men, jeg har fået meget ud af at gennemgå alle mine mere eller mindre sikre oplysninger og få luget ud i dem, og så har det været rart med jeres bidrag til overvejelser, når logikken og kirkebøgerne ikke slog til. Så tak for det.

Det kan være at vi kan fortsætte med at lægge vores "fund" vedrørende From slægten her, så vi alle kan følge udviklingen. Det kan måske også være en ide blot at lægge et link til nye tråde her, da overskriften på denne tråd ikke lægger op til at det er From slægten vi beskæftiger os med

VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Tom Smidth

Jeg har lige opdateret min hjemmeside (se nederst) med alle oplysningerne om From, men jeg "roder videre og har i dag set på Thomas Rasmussen From og Anne Cathrine Johannesdatter (Johann Sønnichsen og Ingeborg Nisdatter)

Er der nogen af jer som har haft fat i dem?

Jeg har fundet frem til flg.:

Thomas Rasmussen From f. 1699 (ubekræftet) i Hoptrup og død 16. aug. 1773 i Hoptrup og begr. 22.
Anne Cathrine Johannesdatter er f. 1708 på Stenneskiær i Felsted sogn døbt 22. jan. 1708, død 23 maj 1787 i Hoptrup, begr. ?
De blev viet 18. okt. 1731 i Hoptrup Kirke

De fik 5 børn:

Rasmus Thomasen From f. sept. 1732 (fremstillet 14. sep. 1732 i Hoptrup) død 23 jan i Sode i Halk sogn
Johann Thomassen From dbt. 26 sep. 1734 i Hoptrup, død 22 juli 1801 i Hoptrup begr. 26 juli
Christian Thomassen From dbt. 4. jul. 1737 i Hoptrup, død 4. apr. 1810 begr. 10 april
Peder From f. 1737 død 1737 og begr. 3. nov. 1737 i Hoptrup
Anna Kerstine Thomasdatter From dbt 16. aug. 1744 i Hoptrup død Hejsager i Halk sogn 19. jul. 1793

På min hjemmeside har jeg lidt efterslægt. Er der nogen af jer som ka tilføje noget?

VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Anne Ravnskjær

Hej Tom

Har du nogensinde undersøgt denne seddel af Nygårds?
Din Jacob kommer, såvidt jeg husker, ud i økonomisk problemer omk. 1713

mvh

Anne R

[vedhæfting slettet af admin]

Anita Holck

Her er det jammen kommet mange nye innlegg og opplysninger mens jeg lå og dovnet meg i bølgene på Bali. Jeg har en del kommentarer til det som er kommet frem.

1. Opplysningen om at Johanne Sophie Amalie Jacobsdatter From, døpt 31/7-1702 i Antvorskov, ble gift med kjøpmann Niels Ruhe 14/7-1741 i Holbæk (oppslag 64). Hun kalles da Jomfrue Sophie Amalie From - men observer at ved datteren Anne Maries dåp 1751 (oppslag 94) Skt. Nikolaj, Holbæk kalles hun FREDERICHA AMALIA FROM.

Ved Anne Maries dåp skulle hun altså være 49 år gammel - ikke umulig, men jeg vil heller anta at hun tilhører en yngre generasjon enn Jacob Froms barn.

2. Anne Ravnskjær: "Sofie From g.m. underfoged Jacob From (=Riber). Hun døde 5. febr. 1769 i Odense. Skiftet er dateret 18. Dec. 1769.

Der er desværre ingen spor af Jacob From eller Else Rosenfeldt, men.. Hendes søster Jomfru From nævnes, og en af underskriverne er Johanne Sofie Amalia From. Mon ikke det er hende der bliver begravet 10 juli 1780 i Sct. Knuds, Odense. Der udover nævnes Sophie Froms datterdatter Jomfru Sara Margrethe Brandt."

Søsteren "Jomfru From" - Johanne Sophie Amalie From, er altså i 1769 ugift og bor i Odense.

Richter: Dødsfald i Danmark 1761 - 1790, s. 36:
SOPHIE AMALIE Datter af afdøde Amtsforvalter From.
Død 6/7-1780 i Odense - 78 Aar.
(Adresseavisen)

Odense byfoged, prot. 30, s. 225.

Odensedatabasen:
Skifte - dag:    6
Skifte - måned:    7
Skifte - år:    1780
Begivenhed:    Ægtefælles skifte/testamente
Skiftemyndighed:    Odense byfoged
Skifteprotokolnummer:    30
Side i protokol:    225
Afdødes civilstand:    ugift
Afdødes fornavn:    JOHANNE SOPHIE
Afdødes efternavn:    From   
Antal kamre i boligen:    2   
Bemærkninger:    Testamente-, ikke skifteoplysning

OBSERVER at hun kalle hhv. SOPHIE AMALIE og JOHANNE SOPHIE og at hun sies å være 78 år - noe som stemmer med hennes dåp 31/7-1702.

Det kunne altså være svært interessant å se hvem som er nevnt i hennes testamente - finnes det søsken eller søskens barn som arver henne?

3. Til innlegg 17: Jeg er fortsatt interessert i opplysningen fra Nygaards sedler: From, Hans Kristoffer, 1717, biografiske opplysninger, Rtk. Resol(?) pr. 74.844. - og hva betyr årstallet 1717 ????

og

Kronens skøder: Hans From, kaptejnløjtnant, s. 357 (1688-1719)

4. Den Jacob From i Ålborg (Nygaards sedler) som Anne nevner, må være den Jacob Henriksen From som begraves 27/11-1736, 51 år og 7 mndr gl., altså f. 1685. han var gift med Anne Marie Kjeldsdatter og har datteren Maren Margrete døpt 12/7-1712 i Ålborg (alt iflg. Nygaards sedler)

5. Det er mulig at jeg har misforstått, men av innlegg 96 går det frem at Jacob Hansen From (f. etter 1605 - ett 1636), slotsfoged på Koldinghus er halvbror av Bertram Hansen From (ca. 1623-ett. 1690). Dersom dette er den samme som fiskemesteren i Koldinghus og Skanderborg len, Jacob From, er han begravet i Kolding 1653  (40), 67 år gammel, altså født 1586, og dette vil i så fall tilsi en aldersforskjell mellom brødrene på 39-42 år. Muligens blander jeg sammen 2 stk. Jacob From i Kolding.



Anita Holck, Jessheim, Norge

Birgitte Callø

Hej Tom.
Ser du har Anne Cathrine Johannesdatter ( Sønnichsen) gift med Thomas Rasmussen From som datter af Ingeborg Nisdatter.  Hendes mor var Ingeborg Thomasdatter fra Boye/Thomsen - slægten i Kruså. Johannes Sönnichsen blev først gift med Ingeborg Nisdatter, der døde 1695 og 2. gang gift med Ingeborg Thomasdatter 10/10 1698.

2 meget spændende slægter, Sönnichsen i Felsted og Boysen/Thomsen-slægten i Kruså.

Hilsen fra Birgitte

Tom Smidth

Tak for den rettelse Birgitte.

Har du nogen ide om hvornår Ingeborg Thomasdatter er født i Kruså?

Jeg har den første vielse (Ingeborg Nisdatter) til ca 1692 i Felsted kirke, men har ikke noget dødstidspunkt på Ingeborg. Men det må selvfølgelig være inden næste vielse i 1698 (Ingeborg Thomasdatter)

VH og god weekend
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Birgitte Callø

Hej Tom.

Ingeborg Nisdatter er død 1695 og begravet 4. juni 1695 i Felsted kirke. Skulle være født 1668 i Rinkenæs.( alder ved død?) Hendes far skulle være Nis Jepsen. (Er der nogen der kender til sidstnævnte?? er min ane)

Ingeborg Thomasdatter blev begravet 5. oktober 1758 i Felsted. Ifølge A. Schmidts materiale over Kollundslægten Boye Jensen ( ca 1451) er Ingeborg Thomasdatter født i Kollund 1674 og døbt 12. december.( Landsarkivet i Åbenrå).

Hilsen fra Birgitte.

Tom Smidth

Tak for uddybningen Birgitte.

Jeg har ingen viden i din retning, da From linjen er min forbindelse.
Jeg har dog et spørgsmål mere til dig.
Vielsen 10 oktober 1698 mellem Ingeborg Thomasdatter og Johann Sønnichsen, Hvor foregik den?

VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Birgitte Callø

Hej Tom.

Iflg. A. Schmidt blev de gift i Felsted den 10. februar 1698.

Hilsen fra Birgitte.

Tom Smidth

Tak skal du ha

Så må vi håbe du finder din egen ane :D
VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Anne Ravnskjær

Hej

Jeg tror det er denne inførelse som mangler mellem Riegelsen og From.

AO: København Vor Frue sogn 1722-1774 opslag 113
1749: D: 31 fred I Huuset. Velværdige Sr. Thomas From  præst paa Christiansøe E.m.
Jomfrue Sophie Riegelsen, hos Sr. Rasmus Munch paa Havne(?) Gade No. 6

mvh

Anne R

Tom Smidth

Tak skal du ha Anne.

Den var jeg ikke selv stødt ind i.

VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Anne Ravnskjær

#136
Hej på tråden, igen

Jeg har fundet dokumentation for Cæcilie Jørgensdatter Schröders død/begravelse og Hans Simonsen Froms vielse med Johanne Bertelsdatter Struck, tror jeg.

I Åstrup kirkebog; Haderslev amt Åstrup sogn 1574-1617 opslag 109 -
kan man læse følgende:
1612: DNICA IX - Die h* (lørdag) Sepetitur Cilie Hansis ex Howgaard post dnica 9
* = 12 aug. (bauer)
Man kan diskuterer om Cæcilie blev begravet i 1612 eller 1615, men når man/jeg følger indførelserne i kirkebogen, ser det ud til at der mangler et par år. Derfor 1612.

En Hans Simonsen i Hovgård gifter sig i 1615:
AO: Haderslev amt Åstrup sogn 1574-1617 opslag 110
1615: DNICA 1. post trin* - O Nuptiæ Hans Simonsen ÿ Hovgaard idæ
*11 juni 1615
Det kan næsten kun være vores Hans Simonsen From, der gifter sig med Johanne Struck.

Det er i hvertfald nok det tætteste, man kan komme på en dokumentation. Det virker ret plausibel, at der er tale om From'erne på Hovgård. Tjenestefolk ville næppe finde vej til Åstrup kirkebog. Det ville snare være i Vilstrup kirkebog, de ville kunne findes. Hvis den ikke først startede i 1661.

Mvh

Anne R

Tom Smidth

Det er et stort arbejde der ligger bag dine to nye oplysninger! Tak for det ;)

Det ser meget rigtigt ud.

Må en Sjællænder med ringe lokalkendskab spørge til: Hvorfor de betydningsfulde tog til Åstrup Kirke og ikke i Vilstrup?

Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Christian Konstmann Autzen

Jeg har godt nok ikke gennemlæst alle indlæg - men ud fra navnet Rosenfeldt, og at tråden også kommer i nærheden af Tønder - så har jeg hørt min sviger omtale stedet Rosinfelt.

Ved at google det, så kommer stedet frem.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Anne Ravnskjær

#139
Hej Tom

Der er ikke tale om et stort arbejde, men en ren tilfældighed.
Jeg var egentlig på jagt efter Iver Nielsen Nysted (Bodil Iverdatters far) han er født i Stevelt, som ligger, såvidt jeg ved i Øsby sogn. Da Øsby kirkebog ikke går tilbage til 1615, hvor han er født, så tænket jeg, at det måske var en god ide at kigge i Åstrup kirkebog, der starter i 1574.
Og hvorfor så det? Åstrup kirkebog er ikke kun gammel. Præsten Nic. krøger og Monrad'erne har ikke kun nedskrevet kirkelige begivenheder i eget sogn. Kirkebogen er også en "dagbog" over store og små begivenheder i området - især om præster og magtfulde personer. Hvis Iver Nielsens far havde været præst eller noget ved musikken, så var det ikke utænkeligt, at Krøger havde indføjet et lille meno/notat.  F.eks. har jeg fundet et Meno om Kantor Iver Ravn resination fra sin stilling som kantor ved Haderslev Latin skole i 1616. Der er altså ikke nødvendigvis tale om at betydningsfulde tog til Åstrup, men at det er de betydningsfulde uden for sognet, som præsterne har skrevet om.
Jeg er ikke sikker på at Cicilie er begravet i Åstrup, eller at Hans S. From og Johanne Sturck er blevet gift i Åstrup. Der er godt nok ikke tale om et Meno, men det kan alligevel godt være et notat til erindring eller efterretning om begivenheder i Hoptrup.

Min bemærkning om Vilstrup skal se i lyset af, at Kiestrup sognemæssigt er delt mellem Hoptrup og Vilstrup. Jeg er dog nu i tvivl om det også var tilfældet i 1600-tallet.

Til Christian. Et sted der kaldes Rosinfelt lyder interessant. Tror du det ligger i Tyskland?

Anne R
Sjællænderen, der næsten er blevet fynsk.

Anne Ravnskjær

Jeg har googlet Rosinfelt, nu.
Rosinfelt er en gård under Schackenborg Gods.
Om der er en forbindelse til Rosenfelt-slægten, må tiden vise.
Anne

Tom Smidth

Det er nu dejligt når præsterne har været gavmilde med oplysninger. Det er en af grundende til at slægtsforskning i det sønderjydske er lidt sjovere, da der ofte gives hele levnedsbeskrivelser, eller som her, lidt løst og fast for sognet.

Jeg har gemt dine oplysninger og angivet dig som kilde. Og så har jeg (da oplysningerne er fundet i Åstrup!) skrevet det som sted. Så må vi se om vi bliver klogere, på et senere tidspunkt.
Jeg regner med at vende tilbage til slægtsforskningen i større stil, en gang til efteråret, men hører gerne nyt i mellemtiden

Så rigtig god sommer ;D
Tom
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Kirsten Sanders

Så lige dette.
Det er ikke Oluf Lundts hustru, der bar barnet. Hun blev nemlig begravet 10. marts 1740 i koret i Nykøbing Falster kirke (opslag 324).

Venlig hilsen
Kirsten
Bliv medlem af Danske Slægtsforskere - det koster kun 290 kr om året.

Birgitte Helmo

Kære alle på tråden her !

Jeg kan se at Andreas/Anders From er beskrevet her i tråden..

Min 4xtipoldemor er  Margrethe Øllegård From f ca 1701 Cortelitze- død efter 1773 Godsted (KB findes ikke)

2.vielse Krønge 1732-55 Opslag 20 øverst tv 12/6 1741 med degn Martinus Ernst Samuel  (født 1715 Viborg Gråbrødre 1685-1757 Opslag 120 øverst tv)

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=149939#149939,24829718

Martinus død 3/8 1773  Musse herred provsti 1768-88 Opslag 80 øverst th m. fl.

Skiftehttps://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=132879#132879,33333475

De får bla. Else Margrethe Samuelsdatter f ca 1745 Godsted (KB findes ikke)- død 1790 Kappel efter 2. ægteskab)

Hendes 1. ægteskab med  Eric Elias Erichsen Strange f ca 1737?-1782 Rødby
Vielse efter juni 1768 (1.barn døbt 7/4 1769) måske Godsted som ikke findes.

Margrethe Øllegård From's forældre skulle være Andreas From og Maren Rebecca Petersdatter Mayland

Vielse 4/8 1701 Ødis 1696-1763 /1 opslag 72 øverst th
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=173633#173633,29215869

Rebecca død 3/7 1724 Stubbekøbing1700-53 Opslag 240 nederst tv  og Andreas 1675?-død 1732 Nysted 1721-79 Opslag 85 nederst th

Jeg har på RA fundet i seddelarkiv at Andreas var byfoged 1) 25/10 1726 efter afdød og 2)  ny byfoged 20/1 1733 efter afdød Andreas From. Jeg har kigget skifte efter ham, men ikke fundet noget.

Jeg kan se der også er en søn Daniel Peter From f 1701-1748 som er præst Krønge/Fuglse
EEE Strange's morbror Johan Erichsen får søn i 1732/33 Krønge/Fuglse, hvor en jomfru From er fadder ????

smidths.dk ses Andreas From's forældre at hedde Thomas Jepsen/Jensen1636-90 Hopstrup og Karen Rasmusdatter 1645-90 Hopstrup og farmor at hedde Dorthea Hansdatter From 1600-65

(Ikke for at forvirre men i KB Nysted er der også en Abraham From og sønner og flere From om han har noget med min familie ved jeg ikke)

1)Jeg har oplysningerne fra en anden person i familien,  AO, MyHeritage, nettet (i familiebogen står kun til Martinus Ernst S).

2) Jeg mangler i arkivalier m.m. at finde forbindelsen ml. Margrethe Øllegård From og Andreas From

3)Nu vil jeg høre hvordan Andreas From m fl. passer ind med oplysninger i denne tråd og om det er den rette forbindelse til min familie??

Der står at Andreas er født Nykøbing Falster ! Har/kan hans forældre have været der ?

Jeg håber med disse oplysninger og evt hjælp her, at kunne få mere viden.

Bedste hilsener
                   Birgitte Helmo

Tom Smidth

Jeg kan godt mærker at jeg er blevet lidt rusten mht. From slægten.

Derfor er det spændende når der kommer en ny henvendelse fra Birgitte Helmo som har set på området med friske øjne.

Tak for vielsen fra Ødis KB som jeg ikke kendte og som jeg har afskrevet ufuldkomment herunder:

Citatkirkebog, Ødis KB EM 1696-1763 s. 71 viede 1701 (AO opslag 72). 
d. 4 august blev copuleret på Fobeslettgaard Andreas From consumptions vorvalter i Falster og Pensionariur på det Kgl Gods Corselitze med Rebecca Sl. Peter Meylands, Pastorer i Hoptrup ... 
Kan du læse det sidste af teksten, må du meget gerne supplere samt rette eventuelle fejl ;-)

Så vedlægger jeg 2 filer:
Den første er efterslægten til Thomas Jepsen og Karen Rasmusdatter og den anden fil er mine kilder til denne familie.

Jeg ved ikke hvorfor jeg flere gange er stødt på en forbindelse mellem Lolland/Falster og Hoptrup, men det kan godt ha noget af gøre med de almindelige transport veje i 1700 tallet at gøre. Hvis jeg husker rigtigt var Altona - København en af rigets første postruter.

Jeg håber, ved at lægge mine kilder frem at det giver alle mulighed for at se hvor underbygget de enkelte antagelser er.

Hyg
Tom

[vedhæfting slettet af admin]
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Tom Smidth

Den 1. fil kom ikke med.
Den kommer her

[vedhæfting slettet af admin]
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Birgitte Helmo


Tak for kontakten –

Jeg har kigget lidt  på listerne. Ift.

Peter Daniel From er født 1701 Corselitze og Anne Marie f efter 1701 -

Ved du/andre på tråden,  hvor kilderne kan have dette fra ? Kirkebog (KB) for Sønder Alslev/Sønder Kirkeby starter på AO først  i 1717.

Ligeledes Andreas From f 1675 Nykøbing Falster  – begynder først i 1705
(ligeledes  Hopstrup først i 1700/ Ødis først 1696)

---

Jeg har fået tydet Ødis 25-2-2017

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,121307.0.html

---

MØF jeg læser From ved begge hendes vielser..

Krønge 1732-55 Opslag 10 midt TV

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=149939#149939,24829708

Hans 2. hendes 1. vielse
Cop: ...?.... Salomon Danmar Sognedegn? for? Fuglse og Krønge menighed ? jomfru Margrethe Øllegaard From

Jeg skriver dette fordi jeg også har set

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=154280#154280,25732197

Nørre Alslev 1681-1796 Opslag 139 Th lidt over midt 1702 blev corporal Hans Krons barn .... døbt Margrethe Øllegaard .... Rasmus...vidne? ibind bar... til dåben

Måske en mulighed eller helt forkert !!!

--

Jeg har også en forespørgelse under aneefterlysning:  Hvor kommer Jørgen Alexander Lohmann fra ? og fru Catrhine Treschou Samuel  startet af Lis Klarskov Jensen –

Bedste hilsener
           Birgitte Helmo