Christiane Nielsdatter f. 1789 i Brandesogn, d. 1862 i Nr. Snede sogn.

Startet af Henning Grøndahl Andersen, 16 Jul 2013 - 09:19

Forrige emne - Næste emne

Henning Grøndahl Andersen

Hej.

Christiane og hendes forældre, Niels christensen (Stenkløver) og Mette Pedersdatter, kan følges i Brande sogn til ca. 1810. I Brande gårdhistorie oplyses at familien flyttede til Uth sogn, men det er ikke lykkedes mig at finde oplysninger der.

Forældrene fundet i Give sogn, hvor faderen døde 11.- 07.- 1816 og moderen 15.- 07.- 1816.

Christiane fundet i Nr. snede sogn 1814, hvor hun som ugift pige i Lerret fik en datter Anne Dorthea
Nielsdatter sammen med den udlagte barnefader Niels Pedersen fra Barrit. Har styr på Anne Dortheas efterslægt.

I 1823 fik Christiane igen en datter i Nr. snede sogn: Inger marie Larsdatter f. 23.- 07.- 1823, faderen var karlen Lars Andersen fra Randers. - Har styr på Inger Maries efterslægt - Christiane var nu separeret kone!

Hvis nogen er faldet over hende i perioden 1814 til 1823 vil jeg være glad for supplerende oplysninger - giftermål, mandens navn og evt. børn i perioden.

Venlig hilsen
Henning Grøndahl Andersen
7323 Give

Villy M. Sorensen

#1
Hej Henning,

lige en henvisning:
Christiane Nielsdatters bror Christen Nielsen *1796 i Brandlund, Brande
har jeg fundet konfirmeret i 1813 i Nørre Vium.
(Nørre Vium kirkebog og folketællinger findes i en mægtig Excel mappe på
Hammerum-herred.dk)

Mange tak for dine oplysninger i øvrigt som jeg straks har bygget
ind i min oversigt over Steder og Folk i Brande Sogn.

Jeg ville være interesseret i Anna Dorthea Nielsdatter dødsdato og sted, gift med
hvem og hvor.

Venlig Hilsen
Villy
Villy M. Sorensen
München
www.nørvang-herred.dk

Henning Grøndahl Andersen

Hej Villy.

Tak for oplysningen om Christen Nielsen. Jeg havde hans fødsel, men ikke hans konfirmation.

Anne Dorthea Nielsdatter f. 12.- 11.- 1814 i Nr. Snede sogn, d. 02.- 08.- 1875 i Føvling sogn.
Gift 20.- 11.- 1840 i Føvling sogn med enkemand Frantz Chistensen Møller i Føvling, f. 10.- 09.- 1799 i Føvling sogn som s. a. husmd. Christen Jensen og hust. Ane Margrethe Frandsdatter. Han døde 19.- 07.- 1849 også i Føvling. De fik fem børn, hvoraf de to døde som spæde.