Hvor forsvandt Louise Molly Augustine Carlsen f. Aagesen hen?

Startet af Lotte Bjørn Aagesen, 02 Sep 2013 - 18:04

Forrige emne - Næste emne

Lotte Bjørn Aagesen

Jeg kan simpelthen ikke finde pågældende person efter 1925.

Hun er født 24/2 1879 V. Frelser opsl 177.

Hun gifter sig borgerligt med Peter Emil hans Lauritz Carlsen 1916.

Sidst kendte adresse:

FT 1925, Gl. Jernbanevold 36, st. opsl 85:

Emil Hans Peter Lauritz Carlsen f. 30/6 1883
Louise Molly Augustine     "
Børn:

Eigil Louis - 4/3 1912, Kristkirken 1908-12 opsl 126
Valdemar emil 17/7 1913 Helligkors opsl 86
Edel Louise 13/1 1917 Valby opsl 176
Marie Emilie 25/1 1919   "       "    223
Benedikt alf 27/11 1921 "       "    150

Ved børnenes fødsler bemærk, at de er navngivne i første omgang, men siden døbt i 1931-32.

Ved Benedikt Alf er fadderne enkefru Carlsen (vel farmoderen) OG FADEREN OG HANS NUVÆRENDE hustr. Anne kirstine f. Rosenbaum!

De andre børn er spredt for alle vinde.

Pigerne døbes  i Stenstrup kirke, Svendborg amt 1932
De er åbenbart kommet på Hesselager skolehjem.

FT 1930: Ndr Fasanvej 6 - opsl 31 finder jeg
   Eigil Louis carlsen som plejebarn.

Valdemar Emil kan jeg ikke finde.

Så Louise Molly er enten død eller skilt fra Emil Carlsen 1925-32.  Jeg hælder mest til død - hvorfor skulle ellers børneflokken sendes andre steder hen?

Men jeg kan hverken finde hende død, eller manden gift.

Jeg har været igennem Valby og Timoteus - samt københavnske skifter 1925-32 og borgerlige vielser 1925-32.

Hvis jeg fandt Emil Carlsens vielse, ville der jo stå om han var enkemand el. fraskilt.

jeg ved ikke, hvor jeg nu skal lede - har nogen et tip eller good ide?

På forhånd tak,

Lotte Aagesen


Alice Oppenheim

Jeg tilføjer også lige dette blad — ikke fordi det bringer nyt, men fordi det viser, at Louise Molly Augustine godt kunne finde på at blive skilt fra Carlsen. Hun lod sig trods alt også skille fra Jensen :)

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2491166&searchname=polit_adv

Mette R Francke

Hei

Jeg tror ikke Louise ble skilt fra sin første ektmann , men at hun ble enke

Kamma er døpt i Gethsemane 1901-1903 , oppslag 238.
Konfirmert i Valby 1915-1922 , oppslag 191.

Louise Molly Augustine blir viet i 27-8-1899 i Skt Mattæus ( står det ved dåpen til Kamma)
Skt Mattæus 1898-1902 , oppslag 80

Henter fra denne tråden ;
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,64562.0.html

Mette
Mette R Francke

Alice Oppenheim

Undskyld — du har sikkert ret Mette! Der var jeg lidt for hurtig :)

Gitte Johansen

Hej Lotte

Emil bliver skilt fra Louise den 21. maj 1931.


Han bliver borgerlig viet med Anne Kirstine, født 14. juli 1881 i Odense.


Ægteskabsbog Frederiksberg, 1930-1931, opslag 439,
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

I ft 1930, København, Magnoliavej, opslag 17, bor de sammen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lotte Bjørn Aagesen

Kære jer -

Tak for jeres svar.

Jeg har osse fundet de 'interessante' registerblade med Anne Kirstine Rosenbaum som tjp. og off. frtm.

Hun skulle være født Odense, st. Knud 1881-84 opsl 139.

Det må næsten være hende, Emil Carlsen gifter sig med - 'Pretty woman' på Københavnsk!!??
Hun er den eneste, Anne Kirstine Rosenbaum, jeg har kunnet finde.

Louise Molly BLEV enke fra sin første mand. Han døde 20/6 1906.

mvh,

Lotte




Gitte Johansen

Lotte, der står jo også samme fødselsdato ved vielsen!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lotte Bjørn Aagesen

#9
Hold da op, Gitte.

Det er jo fantastisk, at du fandt skilsmissen! Tak for det.

Så er det lige at finde Louise Molly.


MVH, Lotte


Lotte Bjørn Aagesen

Burde jeg ikke kunne finde deres navne i SJ-journalen for 1931?

Jeg mener både Louise Molly og Emil Carlsen - reference til deres skilsmissesag.

VH, Lotte

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

Mette R Francke

Lotte Bjørn Aagesen

Hej Mette -

Vedkommende, der har lavet slægtstræet har åbenbart ikke vidst om giftermålet.

Jeg har selv et slægtstræ på den database, så når jeg indfører Anne Kirstine, kommer jeg garanteret i kontakt med ovenstående.


Hej Gitte.

Ok - Frederiksberg! Skal jeg så på Fr.berg rådhus for at finde sagen?

Tænker bare på, at det jo var Emil, der flyttede sammen med kæresten på Fr. berg.

Louise Molly flyttede jo ikke nødvendigvis dertil.

hvordan finder jeg hende? Via skilsmissesagen?

Gitte Johansen

Jeg ved ikke, hvor du skal finde det.

Louise kan jo være flyttet hvorsomhelst hen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lotte Bjørn Aagesen

Ja, det er jo lige det.

jeg håbede bare, der var et eller andet smart arkiv, hvor man kunne finde hende.

Jeg synes, det lugter af familietragedie - hele børneflokken spredt for alle vinde ved forældrenes skilsmisse.

det er jo ikke til at sige, hvem der ønskede den - Louise molly kan jo også have fundet en anden - men de fleste mødre ville vel tage børnene med, hvis de på nogen mulig måde kunne?

Men tak for jeres indput.

Jeg fandt da ud af, hvor Emil Carlsen flyttede hen..


Bedste hilsener, Lotte

Alice Oppenheim

Du må kunne undersøge (evt få hjælp til opslag), om Louise Molly er død i København? — Og så gå lidt baglæns derfra?

Lotte Bjørn Aagesen

Hej Alice,

Jeg ved bare ikke, hvor jeg skal søge.

Som Gitte Johansen skrev, kan hun jo være flyttet hvorsomhelst hen.
Jeg finder det bare underligt, at hun som mor efter sin skilsmisse ikke flytter med sine børn.

Hendes døtre kommer på skolehjem på fyn - hendes ældste søn bliver plejebarn hos et ægtepar.  Familien splittet for alle vinde.
Og Emil Carlsen har åbenbart også kun plads til den ny kvinde i hans liv??!!

Valdemar Emil kan jeg ikke finde - og han er den eneste, der ikke efterfølgende er blevet døbt. Derfor hælder jeg lidt til, om han måske er død i tidsrummet 1925-32?

Og hvorfor er Louise molly ikke tilstede som fadder ved hendes andre børns dåb? - kun farmor, faderen og hans ny kone er faddere ved den yngste søns dåb.

Ville der ikke stå afdød ved Louise ved den lejlighed, hvis hun var død?

Hun KAN evt være flyttet med Valdemar Emil og Benedikt Alf - uden at have råd til alle børnene - men hvorfor er hun så ikke tilstede ved deres dåb?

mange spørgsmål - måske falder jeg pludselig over hende en dag?

Lotte Bjørn Aagesen

Her er Louise Molly Jensen 1911.

FT 1911, Kbh, Hedebygade 11B mezz. opsl 50.

Sjovt nok bor Molly her i samme opgang som sin kommende svigermor, som bor i sidehus: Anna Sofie Frederikke Carlsen!

Jeg troede først, at drengen Peter Emil Carlsen i samme lejlighed var Mollys kommende mand, men ham her er altfor ung.
Og står der ikke BB i rubrikken for ægtestand? Så det må være fru Carlsens barnebarn.

Jeg har besvær med at tyde alle rubrikkerne - dels fordi man har skrevet alle de numre oveni den oprindelige tekst - hvad betyder de numre med fed skrift?

Er der nogen, der ved det?

Desuden ser det underligt ud, at Luise Molly tilsyneladende bor i en anden lejlighed end sin datter, Kamma Vang jensen - men mon ikke hun og datteren bor sammen med to andre enker/enkem. her?

Susanne Møller

Hej Lotte, jeg har fundet nogle oplysninger om Louise Molly. Det jeg har fået fortalt er at Louise var syg, muligvis ledegigt, og hendes mand Emil ansatte en sygeplejerske til at pleje hende. Emil og sygeplejersken blev kærester og lod Louise sidde i kælderen for lud og kold vand, mens de hyggede sig ovenpå. Børnene blev udsat for lidt af hvert, bla. havde sygeplejersken hevet en af drengene så meget i øret, så det var helt flosset. (Jeg mener det var Benedict). Det jeg har hørt er at Louise døde og børnene derefter sendt væk, men det passer jo ikke med skilsmissen.

Lotte Bjørn Aagesen

Hej Susanne -

Det var dog en uhyggelig historie! Det lyder endnu værre, end jeg havde forestillet mig. Stakkels Molly og børnene!
Jeg forestiller mig, jeg må på Fr.berg Rådhus en dag for at se skilsmissesagen - men det vil jo ikke fortælle mig, hvornår og hvor hun døde.

Den 'sygeplejerske' - var det så Anne Kirstine Rosenbaum, som Emil giftede sig med efter skilsmissen fra Molly?

Hun har jo iflg politiets reg. blade en noget blakket fortid - se tidligere i denne tråd.

Mvh, Lotte

Lotte Bjørn Aagesen

Hej Susanne.

Velkommen her til Slægt & Data i øvrigt! Spændende database, hvor jeg har fundet megen hjælp og støtte af mere erfarne slægtsforskere.

Jeg har haft andre tråde om vores 'Aagesen - slægt' længere tilbage i tiden. Hvis ikke du har set dem, så bare søg på 'Aagesen', så dukker de op.

Har du nogen anelse om, hvor Molly kom hen efter at familien blev splittet imellem 1925 - 29?
Hvis hun var syg, kom hun vel på et hjem - De Gamles By, måske?

Og hvor kom Benedikt hen?
Og Valdemar Emil - f. 17/7 1913 Helligkors opsl. 86? Han levede i hvert fald ved Ft 1925.

mvh, Lotte Aagesen

Mette R Francke

Hei

Prøv borgerservice , hvis Molly sin barn levde i 1968 så har de hatt ett cpr-nr.
Via dette kan borgerservice finne ut hvor og når de døde.
Når du har funnet ut av dette , søker du hjelp med å finne dødsann.
Der er der kanskje navn på etterkommere.

Mette
PS det koster under 100 kr for å få hjelp av borgerservice.
Mette R Francke

Lotte Bjørn Aagesen

Tak, Mette,

Det vil jeg have i mente til senere.

mvh,

Lotte

Susanne Møller

Jeg har mødt alle børnene i min barndom, så vidt jeg husker. Den sidste jeg mødte var Marie, hun boede i Jylland, nær Horsens, mener jeg. Hende mødte jeg til min farmors 75 års fødselsdag, så det var i 1990. Jeg må grave lidt i min fars hukommelse, det kan være han kan huske noget.

Lotte Bjørn Aagesen

Det lyder, som en god ide, Susanne.

Hvis han bare har en anelse om, i hvilket område hans farmor, Molly døde - eller hvor hun flyttede hen eller BLEV flyttet hen, da familien blev spredt ca 1929, ville det være en hjælp.

Jeg har i øvrigt været igennem De Gamles by 1930 - der er hun ikke.

Din far har måske også nogle gamle familiebilleder?

god jagt,

Lotte