Straffesag , København

Startet af Aase Jensen, 07 Okt 2013 - 13:44

Forrige emne - Næste emne

Aase Jensen

Hej

Jeg vil meget gerne have noget hjælp, jeg aner ikke hvordan jeg måske kan få flere oplysninger frem.
Det er om Johanne Kirstine Neven, født 12-12-1858 i Resen, Hindborg Herred Viborg Amtbliver
Gift 14-05-1880 i Linå, Skanderborg Amt med Niels Peter Hans Nielsen, født 07-05-1856 i Fruering, Skanderborg amt
De får en datter Maren Kirstine Eleonora Nielsen født 26-01-1883 i Linå

Johanne får et barn Engelhardt Neven født 16-10-1894 opslag 38 i 1893-1898 Vor Frelser , København og der står hun er på straffeanstalten er  Enke og at Fadderne til barnet var fra Straffeanstalten,

Hvordan finder jeg ud af hvorfor hun var der?

1909 boede hun Danmarksgade 13
1913 Vesterbrogade 38, som Enke,sammen med Engelhardt
1916 Gasværksvej 6i København

I hvilken Kirkebog skal jeg mon lede for at finde hende død?

Jeg bor i Nordjylland, så det i København er sådan set uland ;D for mig

Venlig hilsen
Aase


Inger Toudal

#2
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal


Sakset fra http://www.fogsgaard.org/index.php/kobenhavnske-gader :

Gasværksvej (Gasvej)
Kvarter: Udenbys Vester
Sognetilhør i 1890: Sankt Matthæus
Sognetilhør i 1918: Elias, Marie

Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Aase Jensen



Hej Anne og Inger

Mange tusinde tak for de oplysninger der er her, jeg prøver at arbejde videre med det jeg kan finde ud af.
Jeg har prøvet at rode lidt med linket til straffesagen, men der må jeg vist godt nok have  hjælp til.
så hvis der er en der er skrap til dette, vil jeg være meget taknemmelig hvis der kan findes en løsning.

Venlig hilsen
Aase


Inger Toudal

Hej Aase

Arkivalierne fra Christianshavn Straffeanstalt findes på Rigsarkivet. Hvis du ikke selv har mulighed for at komme derind, kunne du bede om hjælp til opslag i gruppen Hjælp til opslag på arkiver m.v. https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,6.0.html

Fødslen er også indført i kirkebogen Christianshavn Fængsel 1892-1933, opslag 2, nr. 5. Her står der, at Johanne Kirstines nummer er 184. Måske kan det bruges i den videre efterforskning. Den udlagte barnefader er Tøffelmager Rasmus Diderichsen.

Jeg er ikke 100 % sikker på, hvor man skal starte med at finde hende i Straffeanstaltens arkivalier, men hun må jo have været på fri fod ved årsskiftet 1893-1894.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Aase Jensen



Hej Inger

Igen tusinde tak for dine respons, og oplysningen om fange nr. og Faderen,
Jeg havde da aldrig selv tænkt på at lede i Christianshavns Straffeanstalt,
Nu har jeg fulgt dit råd og sat  sagen i hjælp til opslag og håber så at der kommer et resultat

Venlig hilsen og tak :D

Aase