Problemer med folketællinger på Arkivalieronline

Startet af Erling Haagh, 26 Okt 2013 - 09:18

Forrige emne - Næste emne

Erling Haagh

Der er desværre kommet en fejl ved folketillinger på Arkivalieronline ved sidste opdatering.
Fejlen er lokaliseret, men kan desværre først rettes på mandag.

Mvh Erling

Hans Peter Christiansen

Hej.

Jeg kan godt se folketællingerne - men i BETA billedviseren.
Mvh HP

Doris Elgaard

Hej i Forum

Har også problemer med at komme i folketællinger
Nogen der ved hvad problemet er?
Venlig hilsen
Doris
Venlig hilsen Doris
Ha en god dag

Hans Peter Christiansen

Hej Doris.

Se første indlæg i denne tråd.
Mvh HP

Lars J. Helbo

Jeg oplevede en "delvis" fejl i går. Når man har fundet FT, så står der nederst amt, herrred, sogn, og alle tre er vist som links. Da jeg klikkede på herredet, fik jeg fejl. Når jeg så i den samme FT klikkede på sognet, fungerede det korrekt.

John Nielsen

#5
Hej

JLNP filer på AO-Rebus virker stadig så det må være AO's frontsystem der er ramt.

Til gengæld så starter den nye viewer op uden billede også i Firefox, det var tidligere rapporteret at ske for IE.
Fejlen er nem at komme uden om, stort set et vilkårligt valg i vieweren bringer billedet frem.

Hilsen John Nielsen

PS
Det er AO's JNLP filer der er gak.

Erling Haagh

Det er rigtig at JNLP filerne er ændret, det er sket pga. af den nye Java og at der er kommet certifikat på.

Det er i den forbindelse at der er sket en fejl ved folketællinger og Hornung & Møller, denne fejl kan desværre først rettes på mandag.

Beta viewer er ikke ramt af fejlen, så ved de folketællinger der er tilknyttet beta viewer kan stadig bruges.

John det er rigtig dine JNLP filer stadig virker, men der kommer en gul advarsel, hvor der ved de nye JNLP filer kommer en blå oplysning, som kan fjernes, dette er pga. certifikat.

Fejlen er sendt videre i systemet og det behøves ikke meldes til AO hotline, da det er sket.

Mvh Erling

John Nielsen

Hej Erling

Jeg har bevidst ikke opdateret min java så jeg har ikke set nogen advarsler.
Kan man ikke komme længere ved gul advarsel ?

Der er sket en ændring med ny viewer for den starter op uden billede nu i firefox.

Hilsen John Nielsen

Erling Haagh

jo man kan komme videre, men hvem ved ved næste Java opdatering :-(

Fejlen ved Beta viewer arbejdes der på, men ved at flytte på vindue, så skulle den vise billed.

/Erling

Erling Haagh

Nu bør i kunne se folketællinger i Java viewer.

Sikkerhed i Java kontrolpanel må højst være på High (anbefalet), for at det virker.

Mvh Erling