AO / viewimage.aspx

Startet af Ole Halding, 11 Nov 2013 - 13:47

Forrige emne - Næste emne

Ole Halding

Efter at have fået ny computer med Windows 8 (nyeste version af Java er installeret) har jeg ikke kunnet åbne kb. i AO. Når jeg bliver spurgt, om jeg vil åbne / gemme viewimage.aspx, fremkommer et Adobe Reader (!?) vindue med meddelelsen, at filen ikke understøttes.

Er der nogen der kan hjælpe? Jeg har prøvet leverandørens support uden held.

Med venlig hilsen,

Ole.

John Nielsen

Hej Ole

Når du bliver spurgt, så vælg åben med "Java web Start Launcher".
I værste fald skal du helt ud under programmer og finde Javaws.exe.

Hilsen John Nielsen

Ole Halding

Hej John,

Tak for dit svar.

Desværre bliver jeg, når jeg forsøger at åbne en kb., ikke spurgt om andet, end om jeg vil åbne eller gemme viewimage.aspx - der er ingen andre valgmuligheder. Derpå meddeler Adobe Reader, at filen ikke understøttes.

Jeg var også inde at finde javaws - derimod kunne jeg ikke finde javaws.exe.

Jeg er ganske vist 100% analfabet på området, men drejer det sig ikke om at få taget ekstensionen -aspx fra Adobe og 'knyttet' til Java? Jeg har prøvet under Standardprogrammer, ekstensioner og 'Rediger', men tilsyneladende findes Java Web Start Launcher ikke.

Med venlig hilsen,

Ole.

John Nielsen

Hej Ole

Skrev du ikke at at du blev spurgt om du ville åbne eller gemme aspx filen ?
Vælg åben.

Hvis ikke så find eller lav en aspx fil, vælg den og højreklik, vælg åben osv.

Hilsen John Nielsen

Georg Brandt Christensen

Hej Ole
Du skrev:
Citat fra: Ole Halding [7772] Dato 11 Nov 2013 - 19:04
Jeg var også inde at finde javaws - derimod kunne jeg ikke finde javaws.exe.

Javaws er den rigtige fil. Du ser ikke extension exe fordi du ikke har bedt Windows stifinder vise extensions.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

John Thomsen

Citat fra: Ole Halding
Jeg er ganske vist 100% analfabet på området, men drejer det sig ikke om at få taget ekstensionen -aspx fra Adobe og 'knyttet' til Java?
Det tvivler jeg meget på.

Såvidt jeg har forstået, så indeholder en aspx-fil kode, som afvikles på webserveren, når man sender en forespørgsel. Når koden afvikles på webserveren, så kan webserveren vælge at sende enhver form for digitalt indhold tilbage til ens computer eller helt undlade at sende noget tilbage. I dette tilfælde sendes en såkaldt JNLP-fil tilbage. Det er altså filtypen JNLP, der skal knyttes sammen med "Java".

Brugere af Mozilla Firefox, som f.eks. John Nielsen og John Thomsen, kan vælge at foretage denne indstilling, når dialogboksen dukker op, men ellers burde det være muligt først at gemme en af disse filer for derefter at højreklikke på den og vælge et punkt fra højreklikmenuen, hvorfra ændringen kan foretages.

Ole Halding

Jeg har, med lidt forsinkelse, løst problemet.

Mange tak for hjælpen,

Ole.

John Nielsen

Hej Ole

Det var da dejligt, men hvad var løsningen ?

Hilsen John Nielsen

Georg Brandt Christensen

Citat fra: John Thomsen [21659] Dato 11 Nov 2013 - 23:48
Citat fra: Ole Halding
Jeg er ganske vist 100% analfabet på området, men drejer det sig ikke om at få taget ekstensionen -aspx fra Adobe og 'knyttet' til Java?
Det tvivler jeg meget på.

Såvidt jeg har forstået, så indeholder en aspx-fil kode, som afvikles på webserveren, når man sender en forespørgsel. Når koden afvikles på webserveren, så kan webserveren vælge at sende enhver form for digitalt indhold tilbage til ens computer eller helt undlade at sende noget tilbage. I dette tilfælde sendes en såkaldt JNLP-fil tilbage. Det er altså filtypen JNLP, der skal knyttes sammen med "Java".


Hej John og Ole

1. Jeg gemte aspx-filen.
2. Højreklikkede på den gemte aspx-fil.
3. Valgte Åben med.
4. Søgte efter Jawaws.
5. Valgte derefter at aspx filer altid skal åbnes med Javaws.

Herefter kørte Laview, uden problemer.

På min installation ligger Javaws i mappen: C:\Program Files\Java\jre7\bin
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede