Java - Do you want to run this application

Startet af Arne Christensen, 16 Apr 2014 - 01:19

Forrige emne - Næste emne

Arne Christensen


Do you want to run this application

Den besked får jeg hver gang jeg åbner en side i AO.

Kan jeg undgå det?

Jeg får ikke muligheden for at sætte et flueben så der ikke spørges igen.

Ole Kaare

Du kan gå ind i java configure. Fjerne fluebenet i menuen Update ved "check for updates automatically". Imidlertid er det generelt meget dumt ikke at opdatere programmeringssproget, hvis du benytter din computer online. Du får en større og større sikkerhedsbrist.

Claus Nissen

Hej Ole

Som jeg læser det drejer det sig om den Run der kommer når du starter LAView applikationen
og som er en lokal Windows check på din egen maskine for at du selv accepterer det program der starter på din maskine og sikrer at det ikke er noget galt/farligt.

Det har intet med check for ny Java version at gøre.

Hej Arne

Desværre kender jeg heller ikke løsningen på at slå dette check fra, men hvis det slås fra vil der være en sikkerhedsmæssig åbning på dit system så nogle af de "slemme" kan køre ting på din maskine uden at du bemærker det.

mvh

Claus



Ole Kaare

Sorry, du har ret Claus, burde have bemærket at det var i forbindelse med AO. Læste i farten at Arne Christensen var irriteret over opdateringer, idet der lige er kommet én fra Java :-)

Hans Peter Christiansen

Hej på tråden.

Jeg kan se at der i Java Control Panel under Secure fanen/Manage Certificates står

Tusted Certificates: Nets DanID. Den kommer heller ikke op og "spørger" når jeg skal på

Netbank.

Kan man ikke få AO derind på en eller anden måde?
Mvh HP

Arne Christensen

Hans Peter skriver:
Jeg kan se at der i Java Control Panel under Secure fanen/Manage Certificates står

Tusted Certificates: Nets DanID. Den kommer heller ikke op og "spørger" når jeg skal på

Netbank.

Kan man ikke få AO derind på en eller anden måde?


Der er sikkert en mulighed der, det vil jeg forsøge at finde ud af.

Tak for svarene.

Kenneth Knudsen

Jeg er måske den sidste til at finde en løsning, men jeg var også ved at blive vanvittig af pop-up-skærmen med "Do you want to run this application. Jeg har slået det fra på denne måde:

- Åbn programmet "Configure Java" (hvis man har en nyere udgave af Windows, kan man taste "java" i feltet "Søg i alle programmer og filer", så dukker programmet op blandt søgeresultaterne).

- På fanen "General" klikker man på "View...".

- Klik en enkelt gang på linjen med navnet "LAView Application", så den bliver markeret.

- Klik på den grønne knap med pilen. Nu åbner pop-up-skærmen igen, som vi kender fra AO. Men denne gang skulle der gerne være muligheden for at

- sætte flueben i feltet, der hedder noget i retning af: "Do not show again".

Herefter burde pop-up-skærmen ikke længere vises, når man åbner kirkebøger på AO.


Jeg kører Windows 7 og nyeste Java (7.65punktumetellerandet).

vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Bo Skjoldhof


Georg Brandt Christensen

Hej Kenneth

Fabelagtigt.

Jeg har tilladt mig at bygge lidt videre på din opskrift og sender den til ArkivalierOnline med anmodning om at AO offentliggør opskriften under Support / Java.

Din opskrift vil gavne mange, mange gange hver eneste dag indtil SA engang får færdiggjort den nye viewer og lagt gråtone kirkebøgerne ud.

Jeg har sat dig på CC på den mail jeg sender til AO så du kan se hvad jeg har skrevet.

Godt gået.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Arne Feldborg

Lav lige en tilføjelse om, at det kan forekomme at der er to eksemplarer af "LAView Application" i fanen "General".

Så prøver man sig frem for at se hvilken af dem der giver det ønskede resultat - og sletter den anden.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Georg Brandt Christensen

Hej Arne
God ide. Jeg vil sende opskriften til dig for eventuelle kommentarer hvis du vil være behjælpelig. Der er billeder i opskriften.
Kan jeg bruge din mailadresse på din hjemmeside eller vil du skrive til mig så jeg kan se hvilken mail adresse jeg skal anvende?
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Kenneth Knudsen

Citat fra: Georg Brandt Christensen [385] Dato 19 Jul 2014 - 22:04
Jeg har tilladt mig at bygge lidt videre på din opskrift og sender den til ArkivalierOnline med anmodning om at AO offentliggør opskriften under Support / Java.

Hej Georg

Helt fint. Du skriver, at man med manøvren slipper for at klikke på Run i Internet Explorer - men det virker faktisk i alle browsere (jeg bruger selv primært Firefox).

vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Arne Christensen


Hej Kenneth

Tak for opskriften det var lige det der skulle til - det virker.

Jeg har tidligere klaget min nød til AO og følgende fået gode råd, som ikke løste mit problem.
Jeg håber de følger Georgs anmodning om at offentliggøre Kenneths opskrift.

Arne Feldborg

Citat fra: Georg Brandt Christensen [385] Dato 19 Jul 2014 - 22:59
Kan jeg bruge din mailadresse på din hjemmeside eller vil du skrive til mig så jeg kan se hvilken mail adresse jeg skal anvende?
Bare brug feldborg@haunstrup.dk

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Rita Olesen

Citat fra: Kenneth Knudsen [907] Dato 19 Jul 2014 - 13:25
Jeg er måske den sidste til at finde en løsning, men jeg var også ved at blive vanvittig af pop-up-skærmen med "Do you want to run this application. Jeg har slået det fra på denne måde:

- Åbn programmet "Configure Java" (hvis man har en nyere udgave af Windows, kan man taste "java" i feltet "Søg i alle programmer og filer", så dukker programmet op blandt søgeresultaterne).

- På fanen "General" klikker man på "View...".

- Klik en enkelt gang på linjen med navnet "LAView Application", så den bliver markeret.

- Klik på den grønne knap med pilen. Nu åbner pop-up-skærmen igen, som vi kender fra AO. Men denne gang skulle der gerne være muligheden for at

- sætte flueben i feltet, der hedder noget i retning af: "Do not show again".

Herefter burde pop-up-skærmen ikke længere vises, når man åbner kirkebøger på AO.


Jeg kører Windows 7 og nyeste Java (7.65punktumetellerandet).

vh Kenneth

Mange tak for det gode råd!

Mvh. Rita

Hans Peter Christiansen

Hej Kenneth.

Tak for opskriften - det virker bare.

God sommer.
Mvh HP

Lis B. Jensen

Hej Kenneth

Herligt - det var dejligt at få fjernet dette lille irritationsmoment
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Arne Christensen


Så er den gal igen.

Efter at jeg brugte Kenneths opskrift fungerede det fint.

Har i mellemtiden opdateret Java til nyeste version, herefter får jeg igen "Do you want to run ......"
Jeg prøvede igen med Kenneths opskrift, men får ikke muligheden for at sætte fluebenet i 
"Do not show again", i stedet åbnes den side der sidst var åbnet i AO.

Georg Brandt Christensen

Hej Arne
Prøv at gennemføre åbningen af en kirkebog før du går ind i kontrolpanelet, og derefter følge Kenneths opskrift.

Så burde du få mulighed for at sætte dit flueben.
Hvis der er 2 linier i Java parameteren må du prøve hvilken en af dem der virker. Bagefter kan du slette den der ikke virker.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Arne Christensen


Det virker igen.

Efter AO kom "op", kunne jeg bruge Kenneths opskrift.