Java, Version 7 Update 55

Startet af Erik Ravn Nielsen, 17 Apr 2014 - 13:25

Forrige emne - Næste emne

Erik Ravn Nielsen

Jeg har nu opdateret Java til Version 7 Update 55 efter at have fået en oplysning om, at dette skulle gøres, men efter dette kan jeg nu ikke åbne hverken Kirkebøger eller Folketællinger. Der kommer bare en masse koder.
Den nye BETA-Billedviser ved Folketællinger kan godt åbnes.
Hvad skyldes dette og kan jeg gøre noget??
Venlig hilsen
Erik Ravn NIelsen
Vejle Øst
yrsaogerik@stofanet.dk

Henny Odby Nielsen

Jeg ved ikke, hvad problemet skyldes. Men det er set før, at en afinstallering af Java og derefter ny download afhjælper problemet.
Har tidligere hørt, at det kan være noget med, at programmet er blevet opdateret for mange gange, uden at det gamle er blevet slettet helt.
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.


Erling Agesen

Efter opdatering af Java til v. 7 opdat. 55 kan jeg heller åbne kirkebøger, folketællinger m.v. fra ArkivalierOnline.
Jeg får fejlmeddelelse som vedhæftede.

Problemet er søgt løst ved at afinstallere / geninstallere Java, men det hjælper ikke. 

Jeg hører gerne om andre har problemer efter seneste Java-opdatering.

Erling Agesen



[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Erling Agesen

John Nielsen

Hej  Erling

Vælg at åbne med "Web start launcher".

Hilsen John Nielsen

Ole Kaare

Årsagen skyldes at JNLP filerne stadig linker til en gammel Java version, som er slettet eller ikke længere aktiv grundet den nye opdatering. Har prøvet det selv for få dage siden.

For god ordens skyld, gå ind i start og søg på "Programmer og funktioner". Der fjerner du først alle de gamle Java versioner, således at kun Version 7 Update 55 står tilbage. Dernæst gemmer du en JNLP fil på din harddisk. Klikker efterfølgende på den og du bliver spurgt med hvilket program, filen skal åbnes med. Du søger på filen, javaws.exe, der oftest ligger på adressen C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\javaws.exe

Hus at sætte flueben, at JNLP filer fremover skal åbnes med det program, så kører det igen for dig :-)

mvh

PS: tag ikke fejl af javaw.exe og javaws.exe. de ligger lige efter hinanden.

Erling Agesen

Tak for seneste.

Det virker.

Erling
Med venlig hilsen
Erling Agesen