Jens Christoph Laussen og Catharina Hedewig Kroog,Flensborg

Startet af Geert Andersen, 27 Jul 2014 - 00:30

Forrige emne - Næste emne

Geert Andersen


Jeg håber der er nogen,som kan hjælpe med oplysninger og data vedr. ovennævnte personer.
Det eneste jeg har fundet hidtil er fra nedenstående folketælling i 1803


Samtlige personer i husstanden
Sydslesvig, , Flensburg Købstad, Sankt Nicolai sogn 5ten Districht, Grosse Strasse Wester Seite, 637 F 1024, FT-1803, C5714
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Christoph Laussen   36   Verheir.   MIethsmann   Schneidermeister   
Cath. Hedew. Kroog   40   Verheir.   dessen Frau      
Asmus Petersen Sommer   15   Unverheir.   Seine Stiefkinder      
Lorenz And. Sommer   10      Seine Stiefkinder      
Hinrich Lebrecht Sommer   8      Seine Stiefkinder      
Maria Catharina Laussen   5      Kinder 2ter Ehe      
Catharina Hedewig Laussen   2      Kinder 2ter Ehe   
e   Georg Christian Schulz   21   Unverheir.   Gesell   Schneidergesell   
Maria Andersen   21   Unverheir.   Dienstmädchen   

PS!
Datteren Catharina blev født i Flensborg d.22.aug.1800 og døde d.11.nov.1880 på Frederiksberg/København


Venlig hilsen
Geert Andersen   

Willi Matthiesen

Hej Geert,

gå til:  http://www.adelby.com

Jens Christoph er måske født i Haderslev.

Mvh
Willi

Geert Andersen

Hej Willi

Tak for "siden",som jeg ikke kendte til i forvejen.

Jeg er sikker på,at det er den rigtige Jens Christoph-nu må jeg søge videre i Haderslev efter hans familie,selvom det ligner "nålen i høstakken".

Catharina er formodentlig født i Flensborg,så det bliver nok endnu sværere,at finde noget om hendes aner.


Venlig hilsen
Geert

Cay-Erik Geipel

Hej Geert

jeg prøver at finde vielsen Lausen/Kroog 1797 i Skt. Nicolai sogn. Den burde give nogle flere oplysninger ang. forældrene. Jeg prøver også at finde Catharina Hedewig Kroogs dåb. Det kan dog først blive midt i august fordi arkivet har ferielukket.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Borgerbogen nævner Jens Christopher Lausen som nr. 7006. Han stammer fra Haderslev og er amtsskrædder i Flensborg. Han blev gift den 3.5.1797  og faderen nævnes som daglejer i Haderslev Christopher Matthias Lausen (kilde vielsen Skt. Nicolai 1797. Den i borgerbogen nævnte adresse stemmer overens med folketællingen.
Som skrevet før vil jeg i vielsen kontrollere om han blev gift med Catharina Hedewig Kroog - så er vi sikker.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Jens Christophers dåb må være denne her: Gl. Haderslev 1767 opslag 44 nr. 27
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Willi Matthiesen

Hej Geert,

Catharina Hedwig Krog kommer fra Husum.

Jeg har send en privat E-Mail med en Dokument.

Mvh
Willi

Cay-Erik Geipel

Hej Willi

må jeg spørge hvilket dokument du har sendt ? Det kunne muligvis spare mig for mit opslag på arkivet.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Willi Matthiesen

Historisches Kataster der Stadt Flensburg Nr. 640 und 378

Willi

Cay-Erik Geipel

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Geert Andersen

Hej Cay-Erik og Willi

Tak for jeres stadige søgen efter fakta.

Siden sidst har jeg søgt videre i Haderslev og fandt også som Cay-Erik,Jens Christoph(er)`s fødsel i KB-d.22.juni 1767 i gl.Haderslev.
Forældre:Christopher Matthiesen Lausen og Maren Jensdatter.

Chistopher Matthiesen døde d.5.okt.1792 i Gl.Haderslev (1769-1829,opsl.586 nr.21) 64 år gl. d.v.s.at han er født 1727/1728.Endvidere fremgår det,at han efterlader enken Maren jensdatter og 2 sønner,Mathies og Jens.

Christopher og Maren blev gift i Gl.Haderslev d.16.nov.1764 (1763-1772,opsl.298 nr.12).Deres forældre er ligeledes anført.
Christophers forældre:Matthias Hansen og Anneken Pedersdatter
Marens forældre:Jens Hansen og Birthe Hansdatter-noget tyder på,at de måske stammer fra Ribe.


Venlig Hilsen
Geert

jJehan

Hej,
Jeg er fransk og taler ikke dansk, undskyld min fejl
Jeg er en efterkommer af Christopher Laussen, og jeg bor i Saint-Malo
Jeg undersøger mine danske forfædre
Kan du sende mig de digitale kopier af de handlinger du citerer i udvekslingen af dette forum vedrørende:
Christopher Laussen, mand til Holm
Matthias Christopher sin far og hans bedsteforældre
kan du hjælpe mig i min forskning?
på forhånd tak
Johann

Citat fra: Geert Andersen [22142] Dato 28 Jul 2014 - 16:25
Hej Cay-Erik og Willi

Tak for jeres stadige søgen efter fakta.

Siden sidst har jeg søgt videre i Haderslev og fandt også som Cay-Erik,Jens Christoph(er)`s fødsel i KB-d.22.juni 1767 i gl.Haderslev.
Forældre:Christopher Matthiesen Lausen og Maren Jensdatter.

Chistopher Matthiesen døde d.5.okt.1792 i Gl.Haderslev (1769-1829,opsl.586 nr.21) 64 år gl. d.v.s.at han er født 1727/1728.Endvidere fremgår det,at han efterlader enken Maren jensdatter og 2 sønner,Mathies og Jens.

Christopher og Maren blev gift i Gl.Haderslev d.16.nov.1764 (1763-1772,opsl.298 nr.12).Deres forældre er ligeledes anført.
Christophers forældre:Matthias Hansen og Anneken Pedersdatter
Marens forældre:Jens Hansen og Birthe Hansdatter-noget tyder på,at de måske stammer fra Ribe.


Venlig Hilsen
Geert

Cay-Erik Geipel

Du burde kontakte Geert direkte. Du får hans email frem ved at klikke på navnet. Sidste svar i denne tråd er jo mere end 4 år siden.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Geert Andersen

Hej Cay-Erik

Jeg er naturligvis helt enig med dig og agter,at sende en privat mail til Johann.

Venlig hilsen
Geert

jJehan

Mange tak til begge jer
min email er leconte35400@gmail.com
Christopher LAUSSEN (1786-1833) var bedstefar til min bedstemors bedstefar.
at læse dig
hjerteligt
Johann

Citat fra: Geert Andersen [22142] Dato 13 Apr 2018 - 15:46
Hej Cay-Erik

Jeg er naturligvis helt enig med dig og agter,at sende en privat mail til Johann.

Venlig hilsen
Geert