Jeg leder og søger efter Anna Cathrine Gurli Sørensen ....

Startet af Rose Marie Spooner, 29 Okt 2014 - 00:56

Forrige emne - Næste emne

Rose Marie Spooner

- igennem længere tid, nu håber jeg på kyndig hjælp.
Anna Cathrine Gurli Sørensen f. 28. november 1912 fra Holbergsgade 28, 3. Datter af Erik Peter Sørensen f. 19. juli 1888 i Helsingør og Inger Kirstine Olsen f. 13. juni 1888 i Karlebo. Hendes 2 brødre Vilhelm og Erik er konfirmerede i Tårnby Kirke i hhv. 1933 og 1935, men jeg kan ikke finde Anna. Hverken i København, Aldersro Sogn.Tårnby, Holmen eller Karlebo m.m.fl.
Håber på at få et tip, så jeg kan komme videre.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Rose Marie Spooner :'(


Anne Mortensen

Hun er i live i FT 1916 og FT 1921

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2480460&backside=0&searchname=polit_adv&isbrowsing=&browsetype=
--------------------------
Ser i FT 1921
Rudolph Bergsgade
opslag 42
at faderen er ansat i Dansk Sojakagefabrik som har ligget på Amager måske var det på Christianshavn.
Har ikke fundet konf. i Kastrup - prøv selv andre sogne på Amager f.eks. Nathanael, Sundby, Vor Frelser og Island Brygge.
-------------------------------

Vis kirkebog og opslagsnr. på brødrenes konf. så vi kan se deres adresser.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rose Marie Spooner

Kære alle indsendere!
Det er vel nok dejligt at få så megen input. Tusind tak til alle. Jeg må have haft forkerte oplysninger for jeg har bla. været i Holmen Sogn og ikke fundet hende. Jeg har været på Politiets registerblade og ikke fundet hende eller noget af familien. Jeg må lære de nye registerblade bedre at kende. Kan ikke finde rullerne, som tidligere.
Men nu har I givet mig en masse at arbejde med.
Med venlig hilsen
Rose Marie

Gitte Johansen

#4
Hej Rose Marie

Måske skal du finde konfirmation på De Vestindiske Øer (Skt. Thomas)

De får en søn i 1923 over there.

Han bliver døbt i 1925 i Allehelgen, men der står ingen adresse, og måske er det kun moderen, der vender hjem på det tidspunkt.

Jeg har kigget i Allehelgen og Nathanael og har ikke fundet hende.

København, Allehelgen, 1924-1931, opslag 14, nr. 13.

Tårnby, 1932-1950, opslag 39, nr. 16, konfirmation,


FT1930, landsogn, Tårnby, opslag 834.

En rettelse: de er vendt hjem begge to, da de står som faddere ved dåb.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Anna Cathrine Gurli Sørensen bliver viet i 1936 med Willy Lars Hans Jørgensen.

Tårnby, 1834-1948, opslag 50.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Rose Marie Spooner

Hej Gitte! Igen må jeg takke for yderligere oplysninger, som jeg glæder mig til at få ført ind i samlingen.
Jeg er fuld af beundring - hvordan I bærer jer ad med at finde det. Jeg kan tænke mig, at I kender  nogle "omveje".  Det er dejligt I er der for så'n en som mig. Tusind tak
Med venlig hilsen
fra Rose Marie