Hvad sker der med AO

Startet af Hanne Sol Jensen, 24 Nov 2014 - 21:26

Forrige emne - Næste emne

Hanne Sol Jensen

Hej
Når jeg kommer ind på AO´s forside kan jeg komme på lægdsrullerme også opslagene. Kirkebøgerne, kan jeg også komme  ind på men ikke bruge opslagene.
Jeg har nu prøvet en anden computer, og med den er der overhovedet ingen problemer. Jeg har ikke helt fulgt med, men er der nogen der kan fortælle hvorfor vi ikke kan komme ind på AO og hvor kan vi få hjælp, til at komme videre.
Med venlig hilsen
Hanne S Jensen
10208

Alita Tind

Hej Hanne

Jeg har det samme problem, har ikke kunnet åbne opslagene siden fredag. Jeg har snart prøvet alt, uden resultat.

I morgen sender jeg en forespørgsel til AO, og håber de kan komme med en løsning

Vh

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Anne Marie Holck

Citat fra: Hanne Sol Jensen [5872] Dato 24 Nov 2014 - 21:26
Hej
Når jeg kommer ind på AO´s forside kan jeg komme på lægdsrullerme også opslagene. Kirkebøgerne, kan jeg også komme  ind på men ikke bruge opslagene.
Jeg har nu prøvet en anden computer, og med den er der overhovedet ingen problemer. Jeg har ikke helt fulgt med, men er der nogen der kan fortælle hvorfor vi ikke kan komme ind på AO og hvor kan vi få hjælp, til at komme videre.

Når du kan komme ind på AO med den ene computer, er det så ikke nærliggende at tænke, at det er galt med opsætninger/indstillinger på den anden. Tjek f.eks. din Java...

Det har måske også noget at gøre med den browser, du bruger. For nogen tid siden havde jeg selv problemer med Firefox, men det gik (og går) fint med IE.

Alita Tind

Hej Anne Marie

Jeg har prøvet at:

af - og geninstallere Java 8 25, både 32 og 64 bit

nedgradere til Java 7 67 = forældet version

benytte  Firefox og Internet Explorer browser

gå ind via link fremsøgt på google (altså ikke via tidligere benyttet genvej))

slå antivirusprogrammet fra

alt sammen uden virkning! Jeg anvender Windows 7, download hastighed 35 Mbps

Så nu har jeg ikke flere forslag selv til hvad der kan være galt ???

Vh
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Hanne Sol Jensen

Hej til begge!
Hvis en af jer får kontakt til AO for en løsning, ville det være rigtig dejligt at vi måske hvis der er hjælp at få får besked. Jeg får desværre ikke selv mulighed for at maile/kontakte dem. Men har prøvet det før.
Venlig hilsen
Hanne
10208

Randi Overgaard

#5
Til Alita vil jeg sige, at jeg for 2 år siden opgav at bruge Firefox idet det gav problemer med Java og kirkebøgerne. I stedet anvender jeg Google Chrome.

I oktober var en opgradering af Java. Jeg har windows 7 og blev opgraderet med nyeste 7.71.
Min mand har windows 8 og java blev opgraderet til 8.25.

Her et link om java:

https://www.java.com/en/download/faq/release_dates.xml

Med venlig hilsen
Randi Overgaard

Alita Tind

Jeg har lige sendt en mail til AO, og skal nok give besked når jeg har hørt fra dem.

Randi - jeg bruger kun Firefox til min Hotmail. Af en eller anden grund fungerer den ikke med IE, som ellers er min favorit-browser, og den vil jeg nødigt forlade.

Nu må vi afvente AO  :)

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Ole Hingebjerg

Hej

Jeg har altid brugt GOOGLE, har aldrig haft de problemer som i beskriver. Har fulgt de forskellige tråde, det er som om at der er en rød tråd i jeres fremstilling, at det ikke jeres computer der fejler noget, men at det er SA der fejler? :)

Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
8700 Horsens

Randi Overgaard

OK Alita. Skrev det kun i og med at jeg ikke har problemer med kirkebøgerne.

Vi får alle håbe, at AO vil gå over til den nye billedfremviser i stedet for nuværende system.
Har ikke kunnet finde nogen tidsplan ved at gennemlæse referat fra brugermøderne.
Med venlig hilsen
Randi Overgaard