Niels Olesen

Startet af Britta Væversted Jensen, 27 Nov 2014 - 17:20

Forrige emne - Næste emne

Britta Væversted Jensen


Min Farmors bror kan jeg ikke finde efter Ft 1890, er der nogen der kender ham? jeg har et billed af ham med kone og to sønner

Niels Olesen f 04 Aug 1863 Tylstrup Ajstrup sogn Ålborg

KB: Ajstrup Sogn 1878 - 1890, C 145 B -17 15/9, Confirmerede: Den  3 -10 - 1880, nr. 4 - Niels Olesen i Tylstrup. Forældre: Grmd. Ole Nielsen og hustru Mette Marie Madsine Christensdatter af Tylstrup. Niels er født i Tylstrup 4- 8 -1866, hjemmedøbt 10 - 9, dåben publ. 26 - 12 s. år. Kundskaber : ret god / mg.-----


FT. 1890 Ålborg Ops. 97. Korsgade 32 Forhus Kvisten.
Niels Olesen 22 år gift husfar, Ajstrup sogn, arbejder på Spritfabrikken,
Jensine Marie f. Christensen, 21 år gift Husmor Ålborg. 

Britta Væversted

Mette R Francke

#1
Hei

En mulighet er å se om han eller Jensine er faddere til nieser/nevøer etter ft 1890.

Står der noe på bilde (navn på fotograf o.l ) ?


Mette
Mette R Francke

Knud Erik Balle

Hej Britta

Jeg mener, at der står Hansine Marie, født Christensen i FT 1890 – Ålborg. Korsgade, opslag 97.
Her står de som gifte.

Dette må være deres søn, men under lidt underligt ægteskabeligt forhold i forhold til FT (februar):
Oluf Silius Olesen, født 17. juni 1890. Søn af ugifte Hansine Marie Christensen, Store Nygade 18.
Udlagt barnefader arbejdskarl Niels Olesen.
(AO: Ålborg, Fleskum, Ålborg Vor Frue, 1886-1891, opslag 150, nr. 99)

Døbt i Budolfi Kirke.
(AO: Ålborg, Fleskum, Ålborg Budolfi (Ny udgave), 1886-1891, opslag 153)

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Britta Væversted Jensen

Ja det er mærkeligt.

i kb.Født står der  hun er Møllebygger bor Nygade 18 men der er Hansine Marie ikke nævnt

Under Ft. 1890 Nygade 18 er ejeren Jensen møllebygger 42 år. (Jeg har et sted der står født jensen, men ved ikke hvorfra )

Har set det hele igennem som du skrev om.

Er ikke blevet klogere.

Mvh. Brita


Knud Erik Balle

Hej Britta

Det er ikke Hansine Marie, som er møllebygger.

Fadderne:
Moderen, Møllebygger Frederiksens hustru og jomfru Dorthea Jensen.

Jeg har søgt efter Oluf Silius Olesens konfirmation i alle Ålborgs kirkebøger uden at finde den.

Lægdsrullen hjælper heller ikke. Niels Olesen fik utjenstdygtighedspas i 1889.

Men hvis du Googler "Oluf Cilius Olesen" finder du en familie, der ligner på MyHeritage.

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle