Karen Marie Svendsen (Stockman) i København etter 1923?

Startet af Jan Sjøstrøm, 04 Jan 2015 - 14:08

Forrige emne - Næste emne

Jan Sjøstrøm

Jeg søker sporene i København etter 1923 for min oldemor Karen Marie Svendsen (Stockman), født I Nyborg Kjøpstad 05.05.1870, gift med Johan Adolf Svensson Stockman  16.11.1895 i Gudbjerg Sogn.

De bodde en kort tid (i 1899) i København med adresse Jægersborggade 39/2. Ekteskapet gikk vel da i oppløsning. Karen Marie reiste tilbake til Nyborg året etter og "dukker" først opp igjen i København ca. 1913.

Henne sist kjendte adresse der var (1923) Ryesgade 114, forhusstuen hvor hun bodde sammen med et av sine barn (Poul Edvin Goard Jørgensen).

Jeg søker hjelp til å finne sporene etter henne i årene etter 1923 da Politiets Mandtallsregister opphører. Hvor bodde hun, hvor og når døde hun?

Ekteskapet med Johan Adolf Svensen ble erklært ugyldig fra dets inngåelse pga bigami! i henhold til Kirkeministeriets skrivelse datert 15.02.1937 (Kirkebog Svendborg / Gudme / Gudbjerg 1892-1901 sid 141)

Jan Sjøstrøm


Jan Sjøstrøm

Takk Anne for ditt kjappe svar.

Disse opplysningene har jeg funnet, men mitt problem gjelder årene etter 1923 som jo er siste året i Politiets Mandtallsføring.  Har du noen ideer+

mvh
Jan

Bjarne Nielsen

Hej Jan

Som jeg læser Politiets Registerblad boede hun i 1923 på adressen Bergthorasgade 56, Islands Brygge.

Sognet/ kirken hedder Hans Tavsen.

Prøv at gå ind på Arkivalier Online, Folketælling 1925 og 1930.

MVH
Bjarne Nielsen


Poul Petersen

Hej Jan

Det ser ud til at sønnen emigrerer til USA 10. juni 1924 ifølge FS, men han er ogå på Ellis Island

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:JNZ3-XMJ

Vh Poul Petersen

Jan Sjøstrøm

Takk for ditt innspill. det kompletterer bildet av min slekt

mvh
Jan