Slægtning flyttet til Wisconcin

Startet af Egon Hansen, 05 Feb 2015 - 21:16

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Fars farbror flyttede ,måske omkring 1890, fra Agnsø i Holbæk amt, med kone og to småbørn til "Rice Lake, Wisconsin, USA. Han byggede sig et hus og fik flere børn .
I en del år efter var der en livlig korrespondace mellem hans kone og hans søster i Danmark, men den ophørte, vistnok under forrige krig.
Manden hed Peder Laurits Pedersen og konen hed Maren Kristine. født h.h.v. 1862 og 1857, og børneneJuliane Marie og Jens Christian, født i Agnsø 1884 og 1886.
Efterkommere af familien som blev i Danmark efterlyste familien, uden held, gennem Frelsens hær i 1951.
Er det helt urealistisk at finde efterkommere i USA, så mange år efter?
Mvh Egon Hansen 

Erik Rødsgaard Jensen

Hej Egon.

Min erfaring med familie der emigrerer til USA har givet mig mange udfordringer. For det første er det ikke ualmindeligt, at personerne "amerikaniserer" deres navne, når de ankommer til USA. Dette giver store udfordringer i søgningen. For det andet er de fleste søgemaskiner på nettet noget man skal abonnere og betale for.

Men jeg prøvede lige at gå ind på Ancestry.com. Jeg brugte søgekriteriet: Peder Pedersen, født 1862 i Danmark, kone (spouse) Maren. Der kom kun 1 match frem, som fortæller, at der er en person ved navn Erin Beth, som matcher alle disse oplysninger i hendes "Family tree". Jeg abonnerer ikke på ancestry, men du kan enten få hjælp andetsteds under Forum i Slægt & Data, til at efterkontrollere dette, eller undersøge, om der i nærheden af dig er et bibliotek, der tilbyder fri søgning på Ancestry.com. Det tilbud har jeg f.eks. i min nærhed på Herning Bibliotek. Det der gør dette match interessant er, at der står, at Peder Pedersen er død i Racine, Wisconsin, USA.

Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Karsten Damén

#2
CitatDet der gør dette match interessant er, at der står, at Peder Pedersen er død i Racine, Wisconsin, USA.

Peter og Maren er begravet i Michigan:
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=petersen&GSfn=peter&GSby=1862&GSbyrel=in&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=117298556&df=all&

Familien i 1905:
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MMQC-Z3N

Familien i 1910:
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MPKK-8BY

Familien i 1920
https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/MZSD-TBK

Familien emigrerede i første omgang til Canada:

Navn:    Petersen, Peter Lauritz   Stilling:    Landmand
Alder:    26   Bestemmelsessted:    St. John, New Brunswick
Kontrakt nr.:    502000   Forevisningsdato:    4/27/1887
Sidste oph.sogn:    Avnsø   Sidste oph. amt:    Holbæk
Sidste oph.sted:    Svebølle, Holbæk   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    St. John   Bestemmelses stat:    New Brunswick
Skibsnavn:    Indirekte      
IDkode:    I8788P0312      

Navn:    Petersen, Maren Kirstine   Stilling:    Hustru
Alder:    30   Bestemmelsessted:    St. John, New Brunswick
Kontrakt nr.:    502000   Forevisningsdato:    4/27/1887
Sidste oph.sogn:    Avnsø   Sidste oph. amt:    Holbæk
Sidste oph.sted:    Svebølle, Holbæk   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    St. John   Bestemmelses stat:    New Brunswick
Skibsnavn:    Indirekte      
IDkode:    I8788P0313      

Navn:    Petersen, Juliane Marie   Stilling:    Barn
Alder:    02   Bestemmelsessted:    St. John, New Brunswick
Kontrakt nr.:    502000   Forevisningsdato:    4/27/1887
Sidste oph.sogn:    Avnsø   Sidste oph. amt:    Holbæk
Sidste oph.sted:    Svebølle, Holbæk   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    St. John   Bestemmelses stat:    New Brunswick
Skibsnavn:    Indirekte      
IDkode:    I8788P0314      

Navn:    Petersen, Jens Christian   Stilling:    Barn
Alder:    00 3/4   Bestemmelsessted:    St. John, New Brunswick
Kontrakt nr.:    502000   Forevisningsdato:    4/27/1887
Sidste oph.sogn:    Avnsø   Sidste oph. amt:    Holbæk
Sidste oph.sted:    Svebølle, Holbæk   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    St. John   Bestemmelses stat:    New Brunswick
Skibsnavn:    Indirekte      
IDkode:    I8788P0315      

Umiddelbart ser det ud til, at de har været i Danmark igen i 1891, hvor sønnen Axel J. blev født.
Kunne være ham her:
Navn:    Petersen, Axel   Stilling:    Barn
Alder:    00 1/4   Bestemmelsessted:    Quebec
Kontrakt nr.:    598800   Forevisningsdato:    9/16/1891
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Gladsakse   Sidste oph. amt:    København
Sidste oph.sted:    Gladsaxe, Kbhvn.   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    ?   Bestemmelses stat:    Quebec
Skibsnavn:    Indirekte
IDkode:    I9192P1306

med broderen Niels:
Navn:    Petersen, Niels   Stilling:    Barn
Alder:    02   Bestemmelsessted:    Quebec
Kontrakt nr.:    598800   Forevisningsdato:    9/16/1891
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Gladsakse   Sidste oph. amt:    København
Sidste oph.sted:    Gladsaxe, Kbhvn.   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    ?   Bestemmelses stat:    Quebec
Skibsnavn:    Indirekte
IDkode:    I9192P1305

og søsteren Juliane:
Navn:    Petersen, Juliane   Stilling:    Barn
Alder:    04   Bestemmelsessted:    Quebec
Kontrakt nr.:    598800   Forevisningsdato:    9/16/1891
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Gladsakse   Sidste oph. amt:    København
Sidste oph.sted:    Gladsaxe, Kbhvn.   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    ?   Bestemmelses stat:    Quebec
Skibsnavn:    Indirekte
IDkode:    I9192P1303

faderen:
Navn:    Petersen, Laur.   Stilling:    Arbejder
Alder:    29   Bestemmelsessted:    Quebec
Kontrakt nr.:    598800   Forevisningsdato:    9/16/1891
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Gladsakse   Sidste oph. amt:    København
Sidste oph.sted:    Gladsaxe, Kbhvn.   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    ?   Bestemmelses stat:    Quebec
Skibsnavn:    Indirekte
IDkode:    I9192P1301

og moderen:
Navn:    Petersen, Stine   Stilling:    Hustru
Alder:    30   Bestemmelsessted:    Quebec
Kontrakt nr.:    598800   Forevisningsdato:    9/16/1891
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Gladsakse   Sidste oph. amt:    København
Sidste oph.sted:    Gladsaxe, Kbhvn.   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    ?   Bestemmelses stat:    Quebec
Skibsnavn:    Indirekte
IDkode:    I9192P1302

Hun ser ikke ud til at være blevet ældre på de 4 år !



Se også:
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:K8QR-VFC

Mine forslag er fundet uden brug af "Ancestry"  ;)
men jeg har kun brugt lidt over en time, så intet er dobbelchecket.  Det overlader jeg trygt til dig (eller andre).

hilsen
Karsten

Karsten Damén

Ja, jeg nåede ikke at få den ældste søn Jens Christian skrevet ind i 1991-emigrationen, før min redigeringstid udløb.
Men han var der også:

Navn:    Petersen, Chr.   Stilling:    Barn
Alder:    03   Bestemmelsessted:    Quebec
Kontrakt nr.:    598800   Forevisningsdato:    9/16/1891
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Gladsakse   Sidste oph. amt:    København
Sidste oph.sted:    Gladsaxe, Kbhvn.   Bestemmelses land:    Canada
Bestemmelses by:    ?   Bestemmelses stat:    Quebec
Skibsnavn:    Indirekte
IDkode:    I9192P1304

Karsten

Egon Hansen

Hej Erik og Karsten
Tak for jeres mail.og det arbejde i har lagt i søgningen. Jeg havde aldrig hørt at "farbror Laurits" først var rejst til Canada, eller at familien havde været hjemme efter den første udvandring.
Jeg har brevet fra Frelsens hærs eftersøgning i 1951. Det ser ud til at de er kommet let om ved deres eftersøgning. De skriver bl.a. at "postmesteren i Rice Lake ikke kendte familien, men at det må formodes at personerne er døde på gr af deres fremrykkede alder!, men de sender en adresse hvis familien ønsker at indrykke en anonce om eftersøgning i deres blad i området (naturligvis mod betaling!).
Jeg må prøve om jeg kan få fat på det "Træ" og se hvordan den Erin Beth er i familie med Laurits som åbenbart har brugt fornavnet Peder.
Her har det nok været mere praktisk med kaldenavnet Laurits, da brødrene hed Niels Peder, Jens Peder og Anton Peder. deres farfar og morfar hed begge Peder.
Mvh Egon   

Karsten Damén

hej Egon

For at vise at der er en verden udenfor "Ancestry" (det drejer sig jo om "metode og teknik" her), vil jeg tage udfordringen op og finde levende efterkommere af Peter Lauritz og Maren kun ved hjælp af åbne kilder fra USA.
Det er selvfølgelig ikke første gang, jeg har prøvet det.  Jeg fandt efterkommerne af min morfars tre brødre i USA - også kun ved hjælp af åbne kilder.

hilsen
Karsten

Ralph Rasmussen

Ikke at overse, især når man har et sikkert sted at se efter:

http://usgenweb.org/

Med venlig Hilsen
Ralph Rasmussen
<1850 Hammer herred, Præstø

Karsten Damén

#7
hej Egon

Her kommer så, hvad jeg fandt i første omgang.  Det er stadigvæk kun ment som en demonstration af, hvilke metoder man kan bruge for at finde slægt i USA.

Min primære søgemaskine er mormonernes "FamilySearch", som dækker de fleste kilder i USA, herunder folketællinger, samt i et vist omfang indvandring, fødsler, vielser, dødsfald samt militære kilder.
https://familysearch.org/search

Et godt supplement er "Social Security Death Master File":
http://ssdmf.info/ og
http://sortedbyname.com/index_pages/a.html
Samme database, men med to forskellige søgemetoder.

"Find A Grave" http://www.findagrave.com/index.html er en fortrinlig kilde.

Jeg supplerer med lokale kilder fra den enkelte delstat (hvis de kan findes).
Noget der ofte giver meget, er at søge på "obituaries" (dødsannoncer), som i USA ofte er meget omfattende.

Vi har indtil nu fundet familien i US Census 1905, 1910 og 1920, samt gravstedet i Spring Lake  Michigan.

Børnene var:
Juliane Marie, f. 29 DEC 1884 i Danmark
Jens Christian, f. 1886 i Danmark
Niels, f. ca. 1889 i Danmark
Axel Julius, f. 04 MAY 1891 i Gladsaxe, Danmark – død JUL 1966, Linden, New Jersey
William, f. 23 FEB 1893 i Wisconsin – død 21 AUG 1947, Polkton, Michigan (ugift)
Johanne,  f. 24 JUN 1896 i Wisconsin – død APR 1987 (måske ugift/ ikke kontrolleret)
Emma A., f. ca. 1898 i Wisconsin

Efter at have nogenlunde styr på børnene er næste trin at finde deres evt. ægtefæller.
De er født på et tidspunkt, som peger på, at de med stor sandsynlighed vil have været gift i 1940 (den sidste US Census på nettet).  Samtidig er der en god chance for, at de optræder i "obituaries".

Jeg lagde ud med et par søgninger på obituaries og der var hurtigt et værdifuldt fund:
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-42407-6660-93?cc=2215693
Ved Williams død i 1947 ses, at der er 5 efterlevende søskende:
- Jens Christian nævnes ikke og må være død.
- Niels (Nels) bor i Los Angeles
- Axel bor i Linden, New Jersey
- Johanna bor i Grand Haven, Michigan (formentlig ugift)
- en datter er gift med William Styles og bor i Wisconsin
- en datter er gift med L. H. Roach og bor i Seattle, Washington
Selv om det kan synes underligt gik jeg over til de gifte døtre, som må være Juliane Marie og Emma.  Mest fordi navnene Styles og Roach er mere sjældne end Petersen/Peterson.

Der var først bid på Styles.  Det viste sig at være Juliane Marie, som var blevet gift med William Henry Stiles:
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=80382793
Der er godt nok én dags forskel på fødslen (hhv. 28 og 29 dec. 1884) men det må være hende.
Denne søgning gav hendes familie i forskellige US census records fra 1905 til 1940 inklusive:
https://familysearch.org/search/record/results?count=50&query=%2Bsurname%3Astiles%20%2Bbirth_place%3ADenmark~%20%2Bbirth_year%3A1880-1905~%20%2Brecord_country%3A%22United%20States%22
Der er, som du kan se, en del børn at følge.

Mere i aften
hilsen Karsten

Egon Hansen

Hej Karsten.
Tak for dine mails. Fantastisk hvad du finder der ovre fra.
Gennem mange år har jeg brugt "Family-search"  til søgninger i Danmark, førs med deres microkort, udgave 1992 og senere på nettet.
Jeg kunne bedst lide deres "alfa" udgave som Ulrich Klug havde en meget fin vejledning til i bogen "Slægtsforskning på Nettet", og havde efterhånden lært kun at stole på de indberetninger som var foretaget fra deres kirkebogsfilm, og sortere mere end halvdelen fra af dem som var indberetninger fra medlemmer som mente at de var "slægtsforskere".
Jeg havde engang een fra Hjørring amt, der var et dødstidspunkt og en begravelse fire år senere. Jeg var nær blevet rigtig uvenner med moderator da jeg i en omtale brugte "Fy for en stank" som overskrift!  Jeg mente altså at manden måtte have lugtet frygteligt hvis der var gået fire år mellem dødsfaldet og  begravelsen .
Jeg har også haft held med at finde flere svenske data men dine kilder i USA kan jeg altså ikke finde ud af at bruge på børnenes navne.
Mvh Egon

Karsten Damén

hej Egon

Ja, jeg fik jo ikke lavet så meget som planlagt i weekenden, så familien Petersen blev skubbet lidt i baggrunden.

Du har efter min mening ret i, at den gamle FS søgeside var mere præcis, og egentlig kunne jeg også bedre lide den til de "rå" søgninger i kirkebøger o.l.  Til gengæld har FS fået mange flere US kilder med efterhånden.

I morgen vil jeg forfølge efterkommerne af Juliane og William Stiles.  Da den sidste US Census på nettet er fra 1940, vil Family Search ikke give så meget, så nu skal der bruges lidt andre metoder.  Det bliver bl.a. "Find a Grave" og obituaries, suppleret med diverse lokale kilder (avisklip, vælgerlister, telefonbøger o.s.v.).

hilsen Karsten

Egon Hansen

Det glæder jeg mig til.
I et af de første svar på min tråd, stod der noget om et matsch med et træ i Ancstry, Jeg forsøger i udenlanske kilder om jeg kan få fat i det træ og dets ejer.
Hvis det er rigtigt gar jeg forslægt til Peder Laurits her i landet. Holbæk amt Jordløse. moderen er fra Værslev og faderen fra Sæby (Buerup).
Mvh Egon

Karsten Damén

hej igen Egon

Ja, så fik jeg set lidt på Juliane Marie og hendes mand William Henry Stiles.

Juliane Marie; f. 28 DEC 1884; d. i Cowlitz County, Washington 17 AUG 1956.
Gift med
William Henry Stiles; f. i Iowa 25 JUN 1883; d. i Cowlitz County, Washington 10 FEB 1965.

Børn:

Leone Stiles; f. i Iowa ca. 1905.  Intet fundet efter census 1910.  En Leone Stiles, f. 07 NOV 1906, er død 07 JUN 1918 i Hettinger County, North Dakota (hvor familien boede ved census 1920); kunne være hende, men hun må være født i 1905.

Walter E Stiles; f. i Iowa 22 APR 1907; d. 29 JUN 1990 i Pinellas, Florida.
Gift 17 MAY 1931 i Winnebago County, Illinois med
Ruth Nehs; f. 07 JUL 1910 i Wisconsin; d. 27 JUL 1998.

Mable M. Stiles; f. i Iowa 1908/1909.  Intet fundet efter North Dakota census 1925.

Doris V. Stiles; f. i South Dakota 06 AUG 1910; d. 21 NOV 1974 i Longview, Cowlitz County, Washington; gift med Adam Laufer ( f. ca. 1905) (formentlig skilt).

Lawrence Charles Stiles; f. i North Dakota ca. 1916; d. i Wisconsin OCT 1959.
Gift 30 AUG 1941 med
Christine Eriksen; f. 20 SEP 1908 i North Dakota; d. 02 MAR 2012 i Waukesha County, Wisconsin.

(Peter Stiles i census 1930 – må være den samme som Lawrence).

Maude V. Stiles; f. i North Dakota 20 MAR 1918; d. MAR 1984 i Longview, Cowlitz County, Washington; gift "Wise".

Marjorie Stiles; f. i North Dakota 11 OCT 1920; d. 26 OCT 1994; gift m. Selmer J. Strand (1914-1982), Regent, North Dakota.

William Stiles Jr.; f. i North Dakota 30 MAY 1923; d. 22 JUN 2000 i Longview, Washington.

Flere af disse giver gevinst ved Google søgning på "obituary" og vedkommendes navn plus fødeår samt på "Find a Grave" -  prøv selv.  Jeg har ikke tænkt mig at gå dem alle igennem – kun nogle stykker som et eksempel på, hvad man kan finde. De eneste kilder vil så være "Find a Grave", Social Security Death Index, obituaries, samt diverse fundet ved Google søgning.  For at det ikke skal blive for rodet tager jeg dem i efterfølgende poster.

Karsten

Karsten Damén

Jeg tog den første søn efter Juliane Marie og William Henry Stiles

Walter E. Stiles; f. i Iowa 22 APR 1907; d. 29 JUN 1990 i Pinellas, Florida.
gift 17 MAY 1931 i Winnebago County, Illinois med
Ruth Nehs; f. 07JUL 1910 i Wisconsin; d. 27 JUL 1998

FamilySearch giver 3 børn
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:K7KH-NH7
Lee F.; f. ca. 1935 i Waukesha, Wisconsin
William W.; f. 31 OCT 1936 i Waukesha, Wisconsin; d. 03 FEB 2004 i Florida.
David Benjamin.; f. 22 MAR 1939 i Waukesha, Wisconsin; d. 25 FEB 1996.

En søgning efter en "obituary" gav følgende (jeg tager hele teksten med som et eksempel):

CitatCECIL
(Waukesha Freeman April 22, 2004)

William 'Bill' W. Stiles
October 31, 1936 - February 3, 2004

William "Bill" W. Stiles, of Cecil, died Feb. 3, 2004, in Key West, Fla., at age 67. Bill was born in Waukesha on Oct. 31, 1936, the son of Walter and Ruth (nee Nehs) Stiles. He married Lois Kirchenberg on Nov. 16, 1957.

He served in the U.S. Navy from Oct. 4, 1954, to Sept. 24, 1956. Bill was a master mason at the Waukesha and Shawano lodges, a 32nd degree mason at Wisconsin Scottish Rite, a member at Tripoli Shrine (1971-1993), Zor Shrine (1993-2004) and Beja Shrine (2004 to date). He attended the Waukesha Noon Optimist Club for many years and was president (1975-1976) and lieutenant governor of Optimist International (1976-1977). He served as vice president of administration for the Boy Scouts of America, was an area council board member and held various other positions from 1965 to 1982. Bill was a former member of Lions Club in New Glarus (1988-1990) and the Evangelical and Reformed United Church of Christ in Waukesha. He was employed by Steen Engineering from 1959 to 1987, and owned an insurance agency in New Glarus from 1987 to 1992.

Bill will be sadly missed by his wife, Lois; daughter Cheryl (Mark) Rostowfske of Stoughton; grandsons Matthew and Kyle of Stoughton; brother Lee (Mary) Stiles of Crystal River, Fla.; and other relatives and friends. Bill was preceded in death by his son, David, and brother, David.

A memorial service celebrating Bill's life will be held at 4 p.m. Sunday, April 25, at Cesarz, Charapata & Zinnecker Funeral Home, 237 N. Moreland Blvd., Waukesha. A masonic service will be held at 3:45 p.m. at the funeral home. A visitation will also be held at the funeral home from 1:00 p.m. until the time of the service Sunday. The Rev. Howard Kusler will officiate. Burial will take place at Prairie Home Cemetery.
Memorials in Bill's name are appreciated to the Shriners Hospital for Children, Office of Development, 2900 Rocky Drive, Tampa, FL 33607-1460.
For further information, call the Cesarz, Charapata & Zinnecker Funeral Home at 542-6609, or go to www.waukeshafuneralhome.com for an online obituary, directions or to leave condolences.

Denne obituary giver en del om efterkommere af Walter E. Stiles og Ruth Nehs.

Lee Stiles blev gift med Mary og boede i 2004 i Crystal River i Florida.  Intet om deres evt. efterkommere.  De bor stadig i Crystal River (1601 8Th Ave, Crystal River, FL 34429)
https://phones.radaris.com/35256403

William W Stiles blev 16 NOV 1957 gift med Lois Kirchenberg (f. 21 APR 1939).
De fik en søn David (død før 2004) og en datter Cheryl (gift med Mark Rostowfske) boende i Stoughton (Wisconsin), med deres to børn Matthew and Kyle (Rostowfske).
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=stiles&GSfn=william&GSby=1936&GSbyrel=in&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=42894845&df=all&
Du kan finde Cheryl på Facebook:
https://www.facebook.com/public/Cheryl-Rostowfske
Hun bor: 1975 Skyline Dr., Stoughton, WI 53589-3253

David døde som indledningsvis nævnt i 1996.  Intet om hans evt. efterkommere. Han er begravet på en veterankirkegård.
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=stiles&GSfn=david&GSby=1939&GSbyrel=in&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=113234131&df=all&

Samme metode kan naturligvis bruges på alle efterkommere af Peter og Maren.  Det ville måske have gjort processen kortere, hvis jeg havde smugkigget i Ancestry – de har trods alt nogle informationer man kan bruge uden at være betalende medlem.  Men nu har jeg demonstreret, at det kan lade sig gøre helt uden brug af Ancestry.  

hilsen
Karsten

Egon Hansen

Hej Karsten.
Jeg er overvældet! Aldrig havde jeg troet at det  var muligt at finde så meget.
Jeg må prøve at få det sat i system
Altså Ceryls farfars morfar var fars farbror Laurits !
Jeg har været inde op flere af dine links, og prøvet at sætte andre navne på efterkommere på, men den går altså ikke! Der må være noget i den måde du finder det som jeg ikke forstår !
Det ser ikke ud til at der er nogen som har mod på at finde det træ i Ancestry. mon jeg i stedet skulle hvve stilet det til een af de to som averterer med Ancestry.?
Mvh Egon

Karsten Damén

#14
hej Egon

Ja, så vidt jeg husker, fra dengang jeg var medlem, kan du her på forum få støtte til opslag på Ancestry.  De kan måske finde kontaktoplysninger på den omtalte Erin Beth.

Du kan også købe et tidsbegrænset abonnement.  Som jeg ser det, kan du få 14 dages prøvetid plus en måneds abonnement for 20$ (i alt 6 uger).

hilsen
Karsten

Egon Hansen

Hej Karsten.
Så fik jeg kontakt.En som kalder sig John fandt "træet" det vil sige, først da jeg tilføjede "Laurids" til Peder Pedersen ! selv om Erik skrev at han kun havde brugt Peder Pedersen og 1862!
Nå men det var altså ikke der rigtige Peder Pedersen.
Og selv om Cheryl er på facebook betyder det jo ikke at hun er intereseret i at komme i kontakt med familie i Danmark!
Mvh Egon