Hvis I ikke kan logge på Slaegtogdata

Startet af Georg Brandt Christensen, 21 Feb 2015 - 12:37

Forrige emne - Næste emne

Georg Brandt Christensen

Hej
Jeg har i dag hjulpet en bruger som ikke kunne logge på slaegtogdata fra hans PC. Hans brugerID og kode virkede fint på andre PC'er.

Der kom ikke noget svar når brugeren klikkede på Login. Hvis han prøvede at klikke på Login igen fik han at vide at han allerede var i gang med at logge på.

Jeg konstaterede at brugeren havde Ask installeret. Efter at vi havde afinstalleret Ask kunne brugeren logge ind uden problemer.

Jeg gjorde følgende:

Deaktiverede Ask i Internet Explorer / Funktioner / Administrer tilføjelsesprogrammer / Værktøjslinier og udvidelser
Fjernede Ask via Kontrolpanel / Programmer og Funktioner
Loggede brugeren ud og ind igen

Voila - brugeren kunne logge på Slaegtogdata.

I kan undgå at Ask bliver installeret ved at følge opskriften i http://wiki.dis-danmark.dk/index.php/LAView afsnit Java opdatering og Installering
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede