Povel Christensen født 25.8. 1695 Slagelse , Sorø

Startet af Erik Jørgensen, 22 Feb 2015 - 22:21

Forrige emne - Næste emne

Erik Jørgensen

I Family search har jeg fundet Povel Christensen født 25.8.1695  Slagelse, Sorø.
Jeg har kigget i kirkebog  Sorø, Slagelse og Skt. Mikkel men uden held.  Hvis han findes kan jeg så få hjælp til tydning.  Jeg kan ikke læse meget af det der står der ??   :)vh Erik Jørgensen

Elin Madsen

Hej

Dåben er i Skt. Mikkel 1695-1755, opslag 95 gl.udg. 97 i ny udg.

Jeg læser  - med usikkerhed:

Povel
Christen Povelsen og Gyde Pedersdatters Ecte Søn i Skovsø? Blef døbt
i Sct. M. Kirche Dom XIV post Trinit d. 25. Aug. hannem
bahr till Daaben Anne Oles i Vedbye-Nørre. Anne Nielses fra?
Skousøe gich hos . Vidner till Daaben Jens Olesen Vedbye-Nørre
Ole Møller i Housøe? Anders Hiulmand ibd Karen Pedersdatter
ibd. Kirsten N. ibd. *

* sidste del af teksten må være moderens introduktionsdato, som jeg tror er 20. (XX) søndag efter Trin.

venlig hilsen
Elin

Erik Jørgensen

Tusind tak til Elin.  Sikke et flot stykke arbejde.  Jeg havde næsten opgivet at finde ham.
Tak :)vh Erik Jørgensen

Erik Jørgensen

Kan jeg også få hjælp til at finde Gyde Pedersdatter født 1671 Ottestrup Sorø og hendes mand Christen Povlsen født 8.4.1660 Ottesstrup Sorø.    De er forældre til Povel Christensen som blev fundet af Elin i går.   Jeg har spurgt i andet forum også og vil prøve om jeg kan finde ud af at flytte det hertil.   :)vh Erik Jørgensen

Erik Jørgensen

Hej Elin.  Selvom du har været så venlig at skrive hvor jeg kunne finde Povel i kirkebøgerne.  Så kan jeg ikke engang se det nu.   Jeg kan ikke se Poul nogen steder.  Jeg er dig så taknemmelig for at du fandt ham. vh Erik Jørgensen

Elin Madsen

Hej Erik

Du må undskylde. Jeg var vist for søvnig, da jeg opgav kilden. Kirkebogen har årgang 1675-1755. I den gamle udgave er det opslag 95.
Dåben findes på højre side og den har nr. 9. Det er 2. dåb på siden.

Poul skrives Povel med et v, der måske kan være svær at genkende.

venlig hilsen
Elin

Erik Jørgensen

Hej Elin :)  Tak igen. Den havde jeg aldrig set.  Jeg troede der stod Aksel.
vh Erik