Efrerkommer af Willy Emanuel Lundqvist Andersen og Else Larsen

Startet af stephan vogelius, 07 Okt 2015 - 09:59

Forrige emne - Næste emne

stephan vogelius

Hej alle,nu har jeg fundet en bror,der lever på Island og er 1 måned yngre end jeg 73 år.Men i min mors faderskabssag er der nævnt to personer mere.Men uden navn mm,kun at den ene er af tidiligere ægteskab og er
8 år ældre end mig.Den anden er uden for ægteskab og 2 år ældre end jeg.Min mors sag er fra politikreds nr 1
Frederiksberg 12 juni 1942.Er her nogen der kan hjælpe mig,om hvorledes jeg kommer videre eller evt kender
nogle af de personer.PS min bror og jeg har besøgt hindanden og kommer nu fast sammen med begge familier.
med venlig hilsen
Stephan Vogelius

Bjarne Nielsen

Hej Stephan

Nu har jeg læst din efterlysning et par gange. Jeg er ikke i familie med nogen af de nævnte personer. Men det forekommer mig, at dit ønske om hjælp hører hjemme under mere private anliggender.

Det er en knudret og indviklet sag med åbenbart flere forskellige forhold. Noget tyder for mig på at der også er tale adoption.

Men i henhold til loven om aktindsigt kan du jo få adgang til de forskellige sager. Det er nok noget med sager fra Overpræsidiet, faderskabssager, politisager m.m.

Jeg er ikke advokat, men har arbejdet en del med adoption m.m. så mit råd til dig må være at besøge Rigsarkivet og tale med en vejleder om, hvilke muligheder der findes og hvordan du griber sagen an.

MVH
Bjarne Nielsen