Olga Schach Nielsen f. 1877 Præstø Sogn, Præstø Amt

Startet af Yvonne Jensen, 19 Okt 2010 - 15:38

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Er der nogen som kan hjælpe mig med dette svære emne.
jeg leder efter min morfars mor.OLGA
min morfar hed siegfred tormod gudmond johannes nielsen født d.18-3 1905 i næstved,hans mor hed olga schach (nielsen),hvor hun er fra vides ikke,men hun fik et barn som ugift i nykøbing falster ca 1908,som hedder Ruddi andreas nielsen,måske giftet hun sig med en der hed Andreas martin nielsen hjulmager ,min morfar skulle iflg. gamle kilder have mange søskende,jeg  har fået oplyst nogle navne,Ruddi,Kaj,Alf,Adler,Gurli;Elva,Kathe,hvor mon de er blevet af?
Min morfars moder var cigarrullerske,et usædvanligt arbejde.
Min morfar blev gift med min mormor karen sofie nielsen født jensen i sneser kirke  d..6 januar 1927.
på forhånd tak
yvonne.

Jesper Skov

#1
Ved Ruddys dåb (Nykøbing Falster, Falster Sønder, Maribo 1899-1910 ops. 126) står, at forældrene blev gift i Vordingborg 11. oktober 1909.

Så på Vordingborg, Bårse, Præstø 1908-1911 ops. 178 står, at Olga Caroline Schoch er født 1877 i Præstø.


praestoe, Baarse, Præstø Købstad, Præstø Kjøbstad, Grønnegade No. 134 Kjælderen, 159, FT-1880, C8616
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Axel Leopold Schach 29  Gift Murer, Husfader  Sakskiøbing
Johanne Schach født Wentzel 22  Gift hans Kone  Præstø
Olga [Caroline] Schach 2  Ugift Schacks Barn  Præstø


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Yvonne Jensen

#2
Tak for dit svar,men hvor kommer så min morfar ind i billedet ,i kirkebogen fra næstved står der at han er søn af ugifte olga,og hvad med alle hans søskende,er det muligt at spore olga tilbage til der hvor min morfar er født d.18-2-1905 næstvd,jeg har fundet en af hans brødre ,Adler gerhard nielsen,født i vordingborg 16 oktober 1909 opslag 28.
venlig hilsen yvonne.

Jesper Skov

#3
Til Yvonne Jensen.

Hvad er det præcist du søger?

Hvis det er Siegfreds søskende på moders side, så brug folketællingerne for Næsteved og Vordingborg.


Til den moderator, der har ændret overskriften.

Spørgeren skriver på intet tidspunkt, at den hun søger, er født 1877 i Præstø Sogn.
Man bør efter min mening ikke eftermoderere. Hvis overskriften manglede et stednavn, så var Næstved mere relevant end Præstø f.eks. "Olga Schach Nielsen i Næstved omkring 1905".

Personen hedder i øvrigt Schoch - ikke Schach.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Yvonne Jensen

tak,men jeg kan ikke finde ud af at komme til optælling i næstved ,jeg kan ikke finde hvad amt det er ,den skriver hele tiden at den kobination ikke findes,heller ikke i vordingborg,sorry men jeg er ny i dett ,så bær over med mig.Hvem har rettet overskriften.Jeg har set i oversigt på amter,herred.
venlig hilsen yvonne.

Jesper Skov

Til Yvonne Jensen.

Du tænker på folketællingerne på http://ddd.dda.dk - de er stort set ikke indtastet efter 1890.

http://www.sa.dk/ao er folketællingerne for 1906, 1911, 1916 osv. for både Næstved og Vordingborg Købstæder.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Hej Yvonne.

Næstved og Vordingborg ligger i Præstø amt.

På nederste linje i dit første indlæg kan du se, at moderator Hans Peter Hansen i aften kl. 19.52 har været inde at tilrette overskriften i dit indlæg.

Hvis du mener, at dit indlæg skal have en anden overskrift, er du i din fulde ret til at ændre teksten til det, du måtte ønske.



M.v.h. Pia.

Anne Mortensen

jeg kan ikke finde hvad amt det er
Her er et link du ikke kan undvære http://www.krabsen.dk/stednavnebase/index.php
for at finde sogne og amter.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770