Christen Christensen og Kierstine Jensdatter

Startet af Tommy, 10 Mar 2011 - 21:32

Forrige emne - Næste emne

Tommy

Jeg søger oplysninger om hvor Christen Christensen og Kierstine Jensdatter er blevet viet.

De eneste oplysninger jeg har er fra family search, hvor der står nævnt barnets navn og fødsel og forældrenes navne og ikke mere.

Jeg har ikke kunnet finde dem i arkivalieronline eller i Folketælling.

Christen Christensen født 09. marts 1782 i Sct. Hans Sogn, Vennebjerg Hrd., Hjørring.


Anne Mortensen

De eneste oplysninger jeg har er fra family search, hvor der står nævnt barnets navn og fødsel og forældrenes navne og ikke mere.

Hvilket barn ?
Hvor finder den sted ?
Vis den oplysning.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Tommy

Christen Christensen født 09. marts 1782 i Sct. Hans Sogn, Vennebjerg Hrd., Hjørring.

Ellen Marie Kaae

FS oplyser følgende
Christen Christensen
Gender: Male
Baptism/Christening Date: 09 Mar 1782
Baptism/Christening Place: SANKT HANS,HJORRING,DENMARK
Father's Name: Christen Christensen
Mother's Name: Kierstine Jensdr
Indexing Project (Batch) Number: C20051-1
System Origin: Denmark-ODM
Source Film Number: 49031

Dåben findes i Sct. Hans - Sct. Olai KB 1780-1804, opls. 87.
Så vidt jeg kan se, er faderen vægter på Aastrup

Den Store Danske fortæller flg:

Åstrup (Hjørring), (1302 Ostorp, 1406 Asædorp, måske af kvindenavnet Åse og -torp 'udflytterbebyggelse'), hovedgård 4 km SV for Hjørring. Åstrup var en befæstet borg, som var under kronen 1354-1661; det anseelige voldsted er bevaret. Borgen flyttedes ca. 1500 til et nyt voldsted, der ligesom dets bygninger er helt forsvundet. Den nuværende trefløjede hovedbygning er en ombygning fra 1820'erne af et anlæg fra 1746.

Om moderen Kierstine står der også et par ord, som jeg ikke kan tyde. Måske kan tydnign af dem lede lidt på sporet af, hvor man skal lede eftr vielsen og Kierstines oprindelse?

De fleste af fadderne er fra Aastrup, men er svære at tyde. En tydning af dem kunne måske også give et klarere billede af familien
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Tommy