Kristen Velling, født 1757 i Tørslev, hvem er hans forældre?

Startet af Annie Nielsen, 05 Feb 2016 - 14:06

Forrige emne - Næste emne

Annie Nielsen

Hej
Kristen Jensen Velling, født 1757, døbt 26.12.1757 i Tørslev, Øster Tørslev Sogn, Gjerlev H., Randers Amt, opslag 46 i KB.

Jeg har en Jens Jensen Velling, født 1684, død 1763. Han er gift med Anne Nielsdatter, født 1685 el. 1687 i Øster Tørslev.
De har 5 børn: Margrethe Jensdatter Velling, født 1710, Jens Velling, født 1721, Michel Jensen Velling, født 15.10.1722, Anne Jensdatter Velling, født 1724 og Birgitte Jensdatter Velling, født 1726.

Jens J. Vellings far er Jens Jensen Velling, født 1650. Død 1703.

Jeg kan ikke sætte Kristen Jensen Vellings far Jens Velling, født ????  sammen med Jens Jensen Velling, født 1684 og den anden Jens J. Velling, født 1650.

Kristen Jensen Velling (nogle steder står der også Christen Jensen Velling, Bay) at hans far hedder Jens Velling, født ???? og hans mor Maren Jensdatter, født 1719.

Er der nogle som kan hjælpe mig med at sætte dem sammen ????
Mvh.
Annie

Annette Damgaard Hansen

#1
Kære Annie Nielsen

Jeg kan ikke direkte hjælpe dig, men du skriver, at han benævnes som Christen Jensen Velling, Bay. Jeg er efterkommer af købmandsslægten Bay fra Randers. Min ane Sophie Margrethe Bay, der levede mellem 1736 og 1772, havde en lillesøster Else Cathrine Bay, der var gift med storkøbmand Rasmus Christensen Welling (1752 - 1811).

Bay- og Welling-familierne var begge storkøbmandsslægter i Randers. På Randers museum findes der en del om de to familier, og på Randers lokalarkiv, er der en hel håndskreven slægtsbog om Bay-familien. Prøv at ring dertil og hør, om de også har materiale om Welling-familien.

VH Annette



Annie Nielsen

Hej Annette
Tak for oplysningen. Jeg vil prøve at kontakte Lokalarkivet i Randers.

Mvh.
Annie