Hjælp til at finde Knud i Ålborg

Startet af Nina, 05 Feb 2016 - 17:51

Forrige emne - Næste emne

Nina

Hej Kære DIS-venner
Er der mon nogen der vil hjælpe mig med at finde dåben for en Knud Martin Werner Petersen født 25 Marts 1929 i Ålborg amt (han er død 4 april 2001 sandsynligvis på Frederiksberg)? Eller måske en der har adgang til 190 folketællingen så man kan finde ham ad den vej

Jeg ved Knuds mor hed Gerda Alfrida Sørensen (pigenavn) født 20 marts 1908 Budolfi sogn Ålborg amt.

Venlig hilsen
Nina

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Nina

Tusind tak Gitte - du er bare så fantastisk. Så arbejder jeg videre

Nina

Og selv om jeg nu med Gittes hjælp fandt Knud, støder et andet problem til. Knuds farmor Petra viser sig at være noget af en gåde for mig...hun er anført nedenfor som hustru til Knuds farfar Anders Christian i politiets registerblade:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1354514&searchname=polit_adv

Petra står anført som Petra Hansen f 25-10-1867 fra Eielstrup. Både efternavn såvel som by har givet mig hovedbrud, for hed hun nu egentlig Hansen eller blev hun gift Hansen, og hvor ligger den pågældende by (evt som del af et sogn)...jeg har ledt i Asminderup sogn etc. men uden gevinst. Man må huske på at hun kan komme langvejsfra, for selvom Anders Christian kommer fra Præstø så var han bosiddende i København fra barnsben, og det samme kan jo gøre sig gældende for Petra.

Er der nogen der har en ide?


Gitte Johansen

Frederiksborg, Holbo, Maarum, Kagerup By, Et Hus, 19, FT-1880, C6982
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Rasmus Jensen   34   Gift   Inderste, Arbejdsmand      Her i Sognet
Ane Marie Jørgensen   35   Gift   Hans Kone      Her i Sognet
Ane Kristine Jensen   8   Ugift   Deres Barn      Alsønderup Sogn
Hilda Boline Jensen   3   Ugift   Deres Barn      Alsønderup Sogn
Jørgen Larsen   54   Gift   Inderste, Arbejdsmand      Tjæreby Sogn
Karen Christoffersen   52   Gift   Hans Kone      Helsinge Sogn
Sine Jørgensen   4   Ugift   Deres Barn      Her i Sognet
Pedernille Jørgensen   12   Ugift   Deres Barn      Her i Sognet
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nina

Mange tak Gitte....
Jeg har faktisk i går aftes siddet og kigget på hendes Pedernille....men syntes så at det var noget af en opfriskning af navnet. Men beviset er jo helt klart vielsen. Tusind tak.  ;D

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com