Marie Jensen Lamp, Brørup gift med August Wohlert, Flensburg

Startet af Erik Rødsgaard Jensen, 05 Feb 2016 - 22:40

Forrige emne - Næste emne

Erik Rødsgaard Jensen

Jeg søger oplysning om ægteparret Marie Jensen Lamp og August Wohlert. Marie Jensen Lamp bliver født i Brørup sogn den 21. april 1891. Efter konfirmationen og FT 1906 forsvinder hun fra Brørup. Jeg ved at hun på et tidspunkt bliver gift med  tolder August Wohlert, og at de bosætter sig i Flensburg. Oplyst af en nu afdød i min familie.
De skulle få 4 børn, som jeg kun har fornavnene på: Ursula, Edith, Erwin og Herold. Har ingen yderligere data på dem.
Håber måske at
der skulle være nogen i dette forum, der kan hjælpe med oplysninger om familien eller som kan hjælpe mig videre.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Cay-Erik Geipel

August Heinrich Wilhelm Wohlert, overtoldsekretær, dør den 3.12.1960 i Flensborg, attest nr. 1424/1960. Han var født den 13.8.1889 - hvor vides ikke, det kan dødsattesten sige noget om.
Marie Jessine Wohlert, født Lamp den 27.4.1891 dør i Flensborg den 3.8.1966, attest nr. 999/1966.
Børn kan jeg ikke slå op, fødsler er databeskyttet i Tyskland i 110 år, vielser i 80 og begravelser i 30 år.
Kilde: Ancestry
Du kan rekvirere attesterne hos Stadtarchiv Flensburg, de koster 11,50 Euro stykket.
Der er stor sandsynlighed for at få mere om børnene at vide via vielsesattesten.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Erik Rødsgaard Jensen

Tusind tak for svaret. Jeg vil forsøge mig i Flensburg. Har i mellemtiden fået kontakt til et barnebarn til parret, så nu håber jeg der kommer hul på bylden for alvor.
Et besøg i arkivet i Flensburg tillagt barnebarnets eventuelle oplysninger vil forhåbentligt belyse alle mine spørgsmål.


Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Cay-Erik Geipel

På arkivet kan du selvfølgelig se attesterne gratis. Dog ikke som nævnt fødsler efter 1905.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de