Hvordan kan jeg printe et indlæg ud?

Startet af Jørgen Chr., 17 Mar 2016 - 16:52

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej.

Jeg har svært med at finde ud af, hvordan jeg kan printe et indlæg ud og især, hvis jeg kun vil have printet en bestemt side ud.

Når jeg trykker på "Udskriv", er jeg lige vidt.  Der viser sig ikke nogen mulighed for at printe enkelte bestemte sider ud.

Please hjælp.

De venligste hilsener.

Jørgen

Christian Konstmann Autzen

Hvad med at lægge (kopiere) det over i et word-dokument, og så printe herfra ?

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Anne Marie Holck

Citat fra: Jørgen Christiansen [2266] Dato 17 Mar 2016 - 16:52
Hej.

Jeg har svært med at finde ud af, hvordan jeg kan printe et indlæg ud og især, hvis jeg kun vil have printet en bestemt side ud.

Når jeg trykker på "Udskriv", er jeg lige vidt.  Der viser sig ikke nogen mulighed for at printe enkelte bestemte sider ud.

Please hjælp.

De venligste hilsener.

Jørgen

Der er en Udskriv-knap til højre lige over dit indlæg.

Eli Lothardt Dahl

Hej Jørgen

når jeg trykker på udskriv, kommer alle svarerene op på skærmen (i sort/hvid).
Så kan du enten Trykke CTRL og P, eller gå til filer UDSKRIV.

Du kan markere det, du vil have udskrevet, eller vælge hvilke sider du vil have udskrevet.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Jørgen Chr.

Kære Christian, Anne og Eli.

Tusind tak fordi I har givet jer tid til at svare på mit indlæg.  Desværre er der ingen af jer, der fortæller mig løsningen på mit spørgsmål.

Christian.  Den måde kender jeg og bruger men, den er besværlig.

Anne.  Den kender jeg godt og ved, hvor befinder sig men, som jeg skriver i mit indlæg, er der "ingen mulighed for at printe enkelt sider ud".

Eli.  Ved at bruge Ctrl P kommer der rigtigt nok et skema frem men, det har den samme mangel.  Den siger "Alle", "Aktuel side" eller "Sideinterval" altså ikke muligheden for at bede om f.eks. side "3" eller siderne "2-3".  Hvis det bare er mig, der ikke kan finde ud af at gøre det rigtige, vil du så have ulejlighed med at pinde forklaringen ud for mig.  Angående filer "Udskriv", se venligst mit svar ovenfor til Anne.

Endnu en gang tak for jeres venlighed overfor mig gamle mand.

De venligste hilsener og rigtig god weekend.

Jørgen 

Mogens Grønberg

Hej,

hvilken version af Windows anvender du?

Jørgen Chr.

Hej Mogens.

Tak fordi du er så venlig at se på min "sag".  Jeg anvender Windows 10.

De venligste hilsener og rigtig god weekend.

Jørgen

Anne Marie Holck

Citat fra: Jørgen Christiansen [2266] Dato 18 Mar 2016 - 02:17
Kære Christian, Anne og Eli.

Tusind tak fordi I har givet jer tid til at svare på mit indlæg.  Desværre er der ingen af jer, der fortæller mig løsningen på mit spørgsmål.

Christian.  Den måde kender jeg og bruger men, den er besværlig.

Anne.  Den kender jeg godt og ved, hvor befinder sig men, som jeg skriver i mit indlæg, er der "ingen mulighed for at printe enkelt sider ud".

Eli.  Ved at bruge Ctrl P kommer der rigtigt nok et skema frem men, det har den samme mangel.  Den siger "Alle", "Aktuel side" eller "Sideinterval" altså ikke muligheden for at bede om f.eks. side "3" eller siderne "2-3".  Hvis det bare er mig, der ikke kan finde ud af at gøre det rigtige, vil du så have ulejlighed med at pinde forklaringen ud for mig.  Angående filer "Udskriv", se venligst mit svar ovenfor til Anne.

Endnu en gang tak for jeres venlighed overfor mig gamle mand.

De venligste hilsener og rigtig god weekend.

Jørgen 


Jo, da - du skal blot klikke hen på den side, du vil udskrive (der er en > over sidevisningen, hvor du kan klikke videre). Når du så har ramt den side du vil udskrive, vælger du Aktuel side.

Claus Nissen

Hej Jørgen

Når du trykker på udskriv kommer der enside frem der viser det du vil få udskrevet.

Højreklik så på din mus (eller benyt Ctrl + P) og vælg udskrift

Så kommer nedenstående billede frem i Windows 10  og så kan du gå i feltet sider og vælge om det er alle  eller om du vil vælge den/de sider du vil udskrive.

mvh

Claus


[vedhæfting slettet af admin]

Jørgen Chr.

Kære Anne og Claus.

Anne.  Hold da helt op hvor er det let - når bare man ved det, ha, ha.  Jeg har nu prøvet det, og ved du hvad?  Det virker, hurra.  Altså tusind tak for hjælpen.  Selv min svigersøn, som er meeeeeget dygtig, har ikke kunnet klare problemet.

Claus.  Jeg har også prøvet din fremgangsmåde men, det billede, jeg får frem, er ikke, som det, du her har vedlagt.  Billedet, jeg får frem, bliver nøjagtigt, som når jeg går frem på normal vis, altså som angivet af Anne.  Jeg var bare ikke klar over at jeg skulle bruge >, der vises foroven.  Billedet til venstre, som du viser her, er ellers netop det, jeg får, når jeg vil udskrive en ønsket side af min normale korrespondance.  Her kan jeg angive nummeret på den side, jeg vil have udskrevet.

Til jer begge.  Jeg er jer dybt taknemmelig for jeres hjælp og for, at I har løst mit stoooooore problem.

De varmeste hilsener og jeg ønsker jer en rigtig god weekend, forhåbentlig med en masse sol.

Jørgen 

Arne Feldborg

Det går så lidt galt når et indlæg ikke starter eller slutter ved et sideskift.

Jeg sad lige og legede lidt med en funktion jeg lavede for snart mange år siden til min egen hjemmeside, med det formål at kunne printe indlæggene ud enkeltvis. Med lidt lodder og lidt trisser har jeg fået det passet til så kan det godt kan bruges her også.

Bare klik på knappen "Udskriv" til venstre for indlægget, og på den næste side klik på "Print enkeltside" (eller tryk CTRL+P, eller hvad man nu hver især plejer at gøre) for at komme videre til selve udprintningen.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Jørgen Chr.

Hej Arne.

Sikken en god ide.  Jeg har allerede afprøvet den og vupti, det virkede, som du siger.  Derfor skal du også have stoooooor tak for din interesse i at hjælpe mig.  Med det antal, der har været inde og læse mit indlæg, så er der garanteret mange, der er lykkelige for jer alles bud.

De venligste hilsener og rigtig god weekend til dig og din familie.

Jørgen