Christian Johansens død.

Startet af Jørgen Chr., 26 Mar 2016 - 12:37

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej.

Jeg ved ikke, om det er her, jeg skal stille mit spørgsmål men, nu gør jeg det.

Jeg har fundet Christian Johansen's død her:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17137931#179992,30524167

Som det fremgår heraf, står der efter hans navn "(Iversen)".  Hvorfor gør der det?

For at prøve at få en forklaring ville jeg finde ham i "almindelige Jævnførelses Register".  For Christian står der i den ovenfor nævnte reference, at han står under 488,4.  Jeg har ledt dér og også gennemgået hele registeret under J men ikke fundet ham.  Hvorfor kan jeg ikke det?  Han burde jo stå under nummer 377,2, nemlig nummeret på siden og nummeret på personen men, heller ikke det gør han.

Er der nogen, der kan give en forklaring?  Jeg ved godt, det må være svært men, jeg prøver alligevel at stille spørgsmålene her.

De venligste hilsener og god Påske fortsat.

Jørgen

Inger Buchard

Mit forslag:
Han er så gammel, at han er døbt med patronymet Iversen. Efter navneloven i 1820'erne bruger han familienavnet Johansen, Faderen hed altså Iver Johansen.

Kan det passe til slægtstavlen?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Gitte Johansen

Eller omvendt ;)

Svendborg, Langelands Sønder, Lindelse, Windebye Bye, , 32, FT-1801, B6492
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Johan Iversen   36   Gift   mand   huusmand med jord og dagleier   
Sofie Kristine Kristiansdatter   29   Gift   hans kone      
Kristian Johansen   6   Ugift   deres børn      
Hans Johansen   3   Ugift   deres børn      
Iver Johansen   1   Ugift   deres børn      
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Inger.

Tusind tak for dit hurtige svar.  Det er et godt forslag, som jeg i øvrigt ikke har hørt om før men, man skal jo lære så længe man lever.

Jeg MENER, at det er ham her:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17137927#179982,30522627

så her passer dit forslag altså ikke ind.

Christian's alder ved død passer jo også godt til ovennævnte fødsel, og jeg har ikke kunnet finde nogen anden Christian i 1895 eller dér omkring.

Så hvad gør jeg nu?

De venligste hilsener og jeg ønsker dig fortsat en god Påske.

Jørgen

Gitte Johansen

I den dåb du har fundet, står der Johan Iversen (Ivarsen)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Hvor er det dejligt at høre fra dig og så med et forslag, som lyder rigtigt, og som passer ind i Inger's tanker men vælter helt, hvad jeg havde fundet ud af.  Men Hurra for dig.  Det er langt bedre at få det rigtige frem end at tro på noget, der er forkert. Jeg vil nu se, om jeg kan få dine oplysninger til at passe ind i alt det, jeg ellers har fundet frem til om familien.  Men hvorfor skulle det ikke det.

Jeg har lige hurtigt kigget på ham, jeg havde fundet, og jeg er nu OVERBEVIST om, at i to gæve piger har ret.  Det er mig, der har læst faderens navn forkert, idet jeg har læst det som Johan JENSEN.  Men der står givetvis IVERSEN.  Så endnu engang HURRAAAAA, for så vil alt det, som jeg har fundet frem til, heraf en del ved hjælp tidligere fra Gitte og her sidst Jørgen Thue Pedersen samt enkelte andre, ikke gå tabt.  Men de sidste oplysninger fra dig og Inger sætter jo alting på plads.

Kære Gitte og Inger.

I to skal have et kææææææmpe knus hver for jeres hjælp.

De venligste hilsener og også god Påske fortsat til dig Gitte.

Jørgen

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Da vore svar her har krydset hinanden, vil jeg alligevel ganske kort takke dig for dit sidste indlæg.  Som jeg skriver i mit sidste svar, er vi fuldkommen enige.  Du skal have stor tak, fordi du bruger så megen tid på mig.  Jeg er dig dybt taknemmelig.

De venligste hilsener endnu en gang.

Jørgen