Lille Heftholm i Tyrsting

Startet af Aase Jørgensen, 30 Mar 2016 - 11:54

Forrige emne - Næste emne

Aase Jørgensen

Hej
Jeg er i gang med at spore min oldemors færden gennem hendes køb og salg af ejendomme.
I 1920 køber hun en ejendom i Tyrsting der ved FT 1921 kaldes Lille Heftholm. Hun køber ejedommen af Kristian Tholstrup i Tyrsting, og bor der til 1923, hvor hun sælger den til Søren Peter Rasmussen. Hun køber 3 matrikler nemlig 3c, 3e og 2e Heftholmgårde.
Jeg vil gerne se, hvordan ejendommen ser ud i dag, men jeg kan ikke finde en adresse, som helt passer med den ejendom, som min far viste mig for mange år siden. Er der nogen, der kender noget til Heftholm og Lille Heftholm, vil jeg gerne høre om det. ???

mvh
Aase

Heidi Ilsoee

Matr 3c Tyrsting by, Tyrsting er Stenkærvej 2
Matr 3e Tyrsting by, Tyrsting er Stenkærvej 3


Aase Jørgensen

Hej Heidi

Når der ved handelen står Heftholmgårde, er det så ikke ejerlavet Højtholm man skal kigge under? Det du har fundet,  er under ejerlavet Tyrsting by, er det ikke? Eller er det bare mig, der kører godt rundt i det? Jeg har nemlig også været omkring de to adresser. Hvis jeg så kigger under Højtholm, kommer adressen Højholmvej 9 frem, og jeg har været ude at kigge på dem alle 3, men de ligner ikke det, jeg så som barn, men måske er det væltet, og noget nyt bygget op. Som du kan høre, er jeg lidt forvirret over det her.
mvh
Aase


Aase Jørgensen

Hej Heidi
Tak for dine forslag. Dette her viser,, at der i hvert fald har været en gård, der hedder Heftholm, så jeg må jo bare søge videre og håbe, at jeg finder noget en dag.
Mvh
Aase

Vivi Winther

#5
Det link du ser fra Heidi er Mattrup Gods, der er et stykke vej derfra og til Heftholm, rigtig nok nu Højtholm ligger omkring Tyrsting Kirke  :)

Mvh Vivi

http://www.braedstruparkiv.dk/ de har en meget stor bog om Heftholm
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Aase Jørgensen

Hej Vivi
Tak for dit svar. Jeg har engang forespurgt på arkivet om Heftholm, men da vidste de ikke rigtig noget, men nu har jeg sendt dem en mail, for at høre om de har sådan en bog.
Aase

Vivi Winther

Hej jeg har ikke nogen billeder men søger selv fra min oldemor så får du ikke svar skal jeg nok se for Christian Fhv. Murermester fortalte mig så meget om bogen og jeg har stået med den i hånden en tyk sag og gammel ham der ved det også er

Næstformand:
Knud Møller – gammel Bankmand med styr på detaljer :-)

Højtholm/Heftholm ved Tyrsting kirke, du kan sige jeg ved de har den godt gemt :-), Jeg bor ikke længere i Brædstrup, så havde det været let. Pga. sygdom ved jeg ej hvad tid jeg kommer derover men de er så søde. Christian er over 80år men meget godt gående i historien derfra også, og født i nabolaget, kommer ofte på arkivet.

Mvh Vivi

Det ligger også tæt på Klovborg sogn ;)
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"