Gravsteb.DK ?

Startet af Egon Hansen, 24 Apr 2016 - 20:59

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Jeg mener at have set gravstene på Ubberup valdnenigs kirkegård, men hvor?
Mvh Egon Hansen

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen

Egon Hansen

Tak for det. Stenen over den unge enke er fra 1959. jeg havde regnet med at manden, som jeg kunne følge til for ca 15 år siden, (stadig enkemand) var begravet samme sted.
Jeg må jo ikke nævne navne, når jeg ikke ved om han er død, hvis ikke bliver han 90 næste år i september.

Mvh Egon

Inge Nissen

Hej Egon

Billederne er taget i april 2008, så måske er enkemanden død inden for de sidste 8 år.

Måske kunne du tage kontakt til valgmenigheden? Eller måske kan en dødsannonce findes www.afdoede.dk

Han har levet så længe, at han har fået et CPR-nr. så ved henvendelse til en kommunes borgerservice, kan du mod betaling (ca. 75 kr. tror jeg) få oplyst en evt. dødsdato.

Mvh. Inge

Kate Nielsen

Hej Egon

Vær opmærksom på. at foto af gravsten, der er nyere end 10 år er ikke lagt på nettet-

Fra: http://dk-gravsten.dk/forside.php
For at deltage hos Dk-gravsten skal du overholde 10 års reglen for afdøde. Det vil sige, at der i et register ikke kan søges på personer, der er døde inde for de sidste 10 år. Overholdes dette ikke, slettes dit link.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Egon Hansen

Jeg forstår ikke helt dit indlæg, jeg har ingen intentioner om at fotografere gravsten, og regner med at jeg fortsat kan søge på gravsten.dk, selv om jeg har omtalt her i forum at jeg har set een så jeg ved ikke hvilke links der er blevet slettet
Mvh Egon

Kate Nielsen

Hej Egon

De gravsten, der har data, der endnu ikke er 10 år gamle, må ikke lægges på nettet og derfor kan du ikke på siderne med affotograferede gravsten søge og finde personer, der er døde indenfor de sidste 10 år.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Egon Hansen


John Nielsen

Hej Egon

Du kan prøve 1927 her: http://www.aneguf.dk

Hilsen John Nielsen

Arne Feldborg

Citat fra: Egon Hansen [3464] Dato 24 Apr 2016 - 21:22
Tak for det. Stenen over den unge enke er fra 1959. jeg havde regnet med at manden, som jeg kunne følge til for ca 15 år siden, (stadig enkemand) var begravet samme sted.
10 årsreglen betyder kun, at du ikke kan søge direkte på personer der er døde indenfor de sidste 10 år.

Men hvis du søger på enkens navn, og finder stenen, vil du kunne se om han senere er tilføjet.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Egon Hansen

Hej.
Manden som er født i 1927 er ikke nævnt i statstidende.Jeg kender ikke kriteriet for hvem der nævnes her, for det er velikke alle dødsfald der averteres her?, eller levede han for 10 år siden?
Jeg formoder at der ikke er livsarvinger, hverken børn eller søskende. konen havde en bror, men jeg har ikke haft indtryk af nogen kontakt mellem enkemanden og svigerfamilien.men jeg ved at han holdt konens gravsted, og sine forældre grave på Ll Fuglede kirkegård.
Jeg har set billeder af begge sten på Gravsten ,dk, men han er ikke her tilføjet, og jeg har ikke mulighed for at besøge kirkegårdene og se om der er noget siden sidste fotografering, så Borgerservice er nok min eneste mulighed.
Mvh Egon

Mikkel Eide Eriksen

#11
Hej Egon

Så vidt jeg husker bliver alle dødsfald nævnt i Statstidende.

Jette Gravers Jørgensen der driver aneguf.dk har gennemgået Statstidende fra nr. 1998-100 til 2015-074 (man kan dog kun se personer der døde for over 10 år siden, de bliver løbende tilgængelige som tiden går). Når der nævnes personer der døde før 1998 er det fordi deres efterlevende ægtefælle døde efter 1998, og de er så i dén forbindelse blevet nævnt.

Fx. hvis en kvinde døde i 1988 og hendes mand i 2001, så er hun i Statstidende i 1988 og de begge i 2001. Tilføjet: Hun medtages kun hvis den efterlevende hensad i uskiftet bo, fx. ikke hvis han i mellemtiden havde giftet sig igen.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

John Nielsen

Hej Egon

Dødsfald i Statstidende.
Siden 2009 er det ca 90%, tidligere ca 67%.
Lidt længere tilbage var det meget lavere.
Med hensyn til de 10 år så er PDF'erne søgbare.
Du kan evt maile mig navn og fødselsdato.

Hilsen John Nielsen

Egon Hansen

Hej.
Tak for mailene. Jeg fandt dammen fra gravstenen af 1959 i statstidende, men der oplyses kun at hun døde på Kysthospitalet ved Kalundborg, ikke noget om hjemsogn eller familie.
I en anden tråd kom jeg i forbindelse med den der har fotograferet Ubberup kirkegård, hun kender lidt til familien.men jeg ved endnu ikke om hun ved om manden er død, men han står ikke i Statstidende, så jeg må prøve Borgerservice.
Mvh Egon

John Nielsen

Hej Egon

Læs indlægget ovenfor før Borgerservice.

Hilsen John Nielsen