C(K)amilla Foster i Kgs Lyngby omkring 1885/1890 og fremad

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 15 Maj 2016 - 07:30

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Nogen der stødt på dette navn  ?

Det er meget få oplysninger jeg har. var omkring 15 - 16 år da hun får et barn.

mvh
Sanne B. Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Har fundet frem til hende her..


Holbæk, Samsø, Kolby, Koldby, en Gaard, 56, FT-1880, B4890
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested: Julius Jonas Kollin Fjelstrup 54 Gift Sognepræst Sinding S. Kristian August Roepstorff Fjelstrup 12 Ugift Hans Børn Auling S. Peter Vilhelm Fjelstrup 8 Ugift Hans Børn Auling S. Kamille Augusta Foster 21 Ugift Hans Børn Københ. Anna Frederikke Gjørling 70 Enke Hans Svigermoder Københ. Marie Helene Lund 20 Ugift Lærerinde Tranebj. Else Jensen Nørgaard 33 Ugift Husjomfru I Sognet Ane Mette Gudmandsen 23 Ugift Tjenestefolk Horsens Købstad Anders Andersen 21 Ugift Tjenestefolk Besser


Kamille Augusta Foster 21 Ugift Hans Børn  København   det skulle være hende det drejer sig om...

Bjørn Marcher

Du må lige vise os, hvad du har - ellers er det vanskeligt at hjælpe.

   - Oplysninger om det barn hun fik tidligt
   - Har du andet på hende, senere i livet
   - Kan hun være adopteret af præsten

Er du bekendt med denne familie, måske relateret, fra FT1860 ?


København, Smørum, Høje Taastrup, Thostrup Walby By, Et Huus, 20F2, FT-1860, C4096
Jens Jørgen Crone Foster 35 Gift Drager ved Jernb., Huusfader  Ringkjøbing 
Sophie Frederikke Hansen 36 Gift Hans Kone  Kjøge 
Christian Foster 4 Ugift Deres Børn  Her i Sognet[Høje Tåstrup] 
Thrine Foster 4 Ugift Deres Børn  Do[Her i Sognet[Høje Tåstrup]] 
Anna Foster 2 Ugift Deres Børn  Do[Her i Sognet[Høje Tåstrup]]


mvh Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Inge Hedal

Hej
I originalen mener jeg, at hendes efternavn kan læses Fæster. Hvis jeg har ret, er dette sikkert hendes dåb i Trinitatis kirke:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=157771#157771,26481334
Forældre:
Fæster, August Ferdinand, Handelsfuldmægtig,
Hst. Emilie Mathilde Højer
9, St. Hansgade

De blev gift i Næstved Sankt Mortens kirke i januar 1849:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=153849#153849,25637815

Præstø, Tybjerg, Næstved Købstad, Øster Fjerding - Østergade Nordre Side, No. 11, 14-F1, FT-1850, C6628
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
August Fæster   28   Gift      Kjøb., Huusfader   Nykjøbing Falster
Mathilde Høyer   21   Gift      Hans Kone   Helsingør
Emilie Baurchel   27   Ugift      Jomfruer, ...?? M...??   Kjøb
Magrete Espersen   27   Ugift      Jomfruer, ...?? M...??   Roskilde
Lyebrant Krogh   21   Ugift      i lære   Nykjøbing paa Maasøe
Kirstine Nielsdatter   21   Ugift      Tjenestepige   Herlufholm Sogn, Sorøe Amt

København, København (Staden), Nybrogade, Nybrogade 22, 19 a, 60, FT-1880, D4530
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
August Ferdinand Fæster   56    Enkemand   Husfader   Manufakturhandler   Nykøbing Sjælland
Amanda Emilie Augusta Fæster   29    Ugift   Hans Datter   Bestyrer Huset   Næstved
Ida Hedevig Fjelstrup   18    Ugift   Datter af pastor Fjelstrup, Samsø   Elev i Frøken Zahles Skole   Vester Hæsinge, Svendborg Amt
Klaudine Charlotte Sunne   22    Ugift      Tjenestepige   København

Mvh. Inge



Elin Madsen



Den til Forsendelse med de Kongelige Brevposter privilegerede Berlingske Politiske og Avertissementstidende bragte dødsannonce d. 7. august 1886

Anden spalte fra højre, næstøverst.

http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/record/doms_aviser_page%3Auuid%3A5498025f-c71e-4c1a-af38-1bd6d8797ae4/query/f%C3%A6ster

mvh
Elin

Sanne Borgstrøm Andersen

#6
Hej Elin

Tak for annoncen... det må være hende.  Jeg skal have undersøgt lidt mere omkring sagen. problemet er at oplysningerne er meget sparsomme og at hun står som et nr. i den kgl. fødselsstiftelse og jeg ikke ved selvsyn har set hendes navn ved det nummer jeg har fundet frem til, men alene fået oplysningerne fra et familie medlem og jeg gerne ville have undersøgt det helt præcist. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg finder frem til moderens navn ud fra nr. og om det overhovedet kan lade sig gøre...  hvis nogen ved det hører jeg gerne..
Mvh Sanne B. Andersen

ps. moderen Camilla skulle være nr. 939 i 1907 kgl. fødselsstiftelse, men jeg synes ikke jeg kan finde hende

Bjørn Marcher

Hej Sanne,

Du skriver "moderen Camilla skulle være nr. 939 i 1907 kgl. fødselsstiftelse", men hun er jo død i 1886  - hvad mener du?

Og hvor har du kildeangivelsen fra?


mvh Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Bjørn

det har du ret i... hmmm så kan det ikke være den samme... men der er altså et eller andet her...ved godt det ikke er ualmindelige navne... men C(Kamilla) Augusta Foster eller evt. Fæster... skulle der være to personer der lige har samme navne kombination..?  det kan selvfølgelig være muligt fordi man er opkaldt efter en i slægten...

Det vigtigste for mig lige nu er at finde mor nr. 939 så jeg ved selvsyn kan se hun hedder Camilla Augusta Foster...og det må være udgangspunktet... jeg har oplysningerne fra en i familien og hvor den oplysning stammer fra ved jeg ikke...

Det jeg ved er at en Bruno Vilhelm Kristensen født den 13. august 1907 på den kgl fødselsstiftelse som nr. 916 og her var moderen nr. 939... Bruno er døbt den 21. aug og iflg. oplysninger skulle moderen være rejst den 22. aug.. aner ikke hvorhen... måske er det hende der er datter af præsten Julius Fjelsted... det er gætteri..

Men men men du har ret.. der er noget med de årstal der ikke stemmer...

Gitte Johansen

Den mor, der har født Bruno, er født omkring 1881-1882.

Først i dit indlæg skriver du, at du er ca 15-16 år, da hun får et barn.

Det kan da vist heller ikke hænge sammen, for så gammel tror jeg ikke du er :)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

;)  har jeg fået skrevet det sådan.. ha ha...

nej selvfølgelig..

Hun skulle ifølge familien have været omkring 15 - 16 år gammel.. men det passer ikke kan jeg se i fødselsprotokollen.. som jeg nu har fundet frem til... her står hun som 25 år og hun rejser den 22. aug.. men stadig intet navn... jeg har fundet det under opslag 197 og kikker nu i udsætter protokollen, men kan ikke finde ham under nr. 916 ... ved ikke rigtig lige hvorfor... men måske fordi hun tager drengen med sig...hmmm

Hun må altså være født omkring 1882

Gitte Johansen

Nej, jeg har misforstået det  :D


Er du sikker på Bruno?. Er det ham, du skal følge??
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

:)  ja okay...  men ved du hvorfor jeg ikke kan finde moderen i udsætter protokollen under barnets nr... under 916 står der en pige... det holder jo ikke...

under Bruno Vilhelm Kristensens vielse i Fræer kirker i 1942 står at moderen er patient nr. 939  og intet andet..

Gitte Johansen

Hun er ikke i udsætterprotokollen, fordi hun selv tager barnet med, og ikke får "understøttelse".

Det hedder det ikke, men noget i den retning, tror jeg, det er.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Nå på den måde, men er der så et arkivalie for dem som tog deres barn med sig..?


Gitte Johansen

Ja, måske. Men det har jeg ingen forstand på. Det er måske noget med Daisy.


Du skriver også Kgs. Lyngby. Hvordan kommer det ind i billedet?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Det er oplysninger som familien giver... og det er efter deres hukommelse... såååå man ved jo det der med at familien fortæller noget og så var det måske i virkeligheden ikke sådan det hang sammen, men noget er der om snakken. Så jeg må starte et sted og bruge de oplysninger jeg nu har fået og så arbejde mig fremad.. :)

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

tusinde tak for hjælpen... jeg havde ikke tænkt på at kikke i de journaler... jeg må ind og undersøge nærmere så.. men nu har jeg da en adresse og navne... så må jeg videre derfra.

Jeg må i mandtalslisterne og se om jeg kan finde lidt mere...

:)  kh Sanne

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Hold nu helt op... tusinde tak endnu engang... jamen det er jo vildt spændende. Jeg må jo ind og finde de forskellige og se hvor jeg kan binde trådene sammen. Så var der alligevel lidt om det med Foster i familien, selvom det jo så ikke er i lige linje.... men ja... ,-D... spændende...nu er jeg så beskæftiget de næste par dage.

kh

Sanne B. Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Nu har jeg siddet og kikket lidt... kan se Johannes Vilhelm får et barn med en anden i 1906, så måske er det alligevel ikke ham.. hmm.. kan ikke rigtig hitte rede i det...leder ihvert fald fortsat efter Vilhelm Christensen...

mvh
Sanne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Nå fik jeg opklaret det og du havde ret alligevel... fandt begge personer på Hotel i Kalundborg i 1906 og her må de have mødt hinanden.


Vilhelm Johannes Christensen bliver senere gift med Hanne Marie Christensen... og får Poul Alfred Schou Christensen


nu er jeg ved at have kortlagt dem.. ved noget god hjælp ,-D


Gitte Johansen

Hej Sanne

Det lyder godt. Så er der styr på det :D
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com