NYT/LÆST indlæg

Startet af Verner Bentsen, 11 Jun 2016 - 10:54

Forrige emne - Næste emne

Verner Bentsen

Når der er nye indlæg i "FORUM" oversigten vises der et ikon for nye indlæg i den pågældende gruppe.

Efter åbning af den nye gruppe plejer jeg at bruge retur-pilen for at komme tilbage til FORUM-oversigten, men nu vises den åbnede gruppe stadig som ulæst. Hvis jeg derimod bruger FORUM-knappen for at komme tilbage til FORUM vises gruppen som læst.

Retur-pilen virker heller ikke hvis man har læst et indlæg i en gruppe. Her vises læste indlæg stadig som "NYE".

Er der lavet noget om ? Har altid brugt retur-pilen for at komme tilbage og det har virket perfekt.

Jeg mener ikke at jeg har ændret noget i mine indstillinger.

mvh Verner

Arne Feldborg

Citat fra: Verner Bentsen [62] Dato 11 Jun 2016 - 10:54
Efter åbning af den nye gruppe plejer jeg at bruge retur-pilen for at komme tilbage til FORUM-oversigten, men nu vises den åbnede gruppe stadig som ulæst. Hvis jeg derimod bruger FORUM-knappen for at komme tilbage til FORUM vises gruppen som læst.

Retur-pilen virker heller ikke hvis man har læst et indlæg i en gruppe. Her vises læste indlæg stadig som "NYE".
Sådan vil jeg mene det altid har været. Og jeg har svært ved at se, hvordan det skulle kunne være anderledes.?

Når du bruger browserens tlbagepil, så kommer du jo netop tilbag til dèr hvor du var før - og altså også tilbage til den situation du var i før.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Verner Bentsen

Jeg bruger Firefox og Mac med trackpad og den er indstillet til at gå til næste/foregående side ved at "wipe" med 2 fingre og det har altid virket. "Fejlen" er opstået i løbet af de sidste 14 dage.

mvh Verner

Mikkel Eide Eriksen

Hej

Hvorvidt "ulæst"-markeringen forbliver aktiv når man går tilbage er afhængig af om browseren genindlæser den forgående side eller ej. Der er mange faktorer der spiller ind, fx. cache-opsætning på serveren, diverse proxyer, IT-udbyderen og egen browser. Det er svært at sige noget nærmere om hvorfor det sker/ikke sker i et specifikt tilfælde uden at have adgang til et fuldt dump af netværkstrafikken & nævnte opsætninger...

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Verner Bentsen

Tak for svarene. Jeg må prøve at finde ud af hvad årsagen til "fejlen" kan være; den må så sikkert ligge hos mig.

mvh Verner

Kirsten Andersen

Citat fra: Verner Bentsen [62] Dato 11 Jun 2016 - 10:54

Retur-pilen virker heller ikke hvis man har læst et indlæg i en gruppe. Her vises læste indlæg stadig som "NYE".


I går opgraderede jeg fra Windows 8.1 til Windows 10. Efterfølgende har jeg også nævnte problem i Forum.

Jeg er 100% sikker på, at retur-pilen virkede i Windows 8.1. Jeg bruger Firefox. Er der nogen, der kan give et hint om, hvor i browser-opsætningen, der evt. kan være ændret?

Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Anne Marie Holck

Citat fra: Kirsten Andersen [149] Dato 12 Jun 2016 - 12:17
Citat fra: Verner Bentsen [62] Dato 11 Jun 2016 - 10:54

Retur-pilen virker heller ikke hvis man har læst et indlæg i en gruppe. Her vises læste indlæg stadig som “NYE”.


I går opgraderede jeg fra Windows 8.1 til Windows 10. Efterfølgende har jeg også nævnte problem i Forum.

Jeg er 100% sikker på, at retur-pilen virkede i Windows 8.1. Jeg bruger Firefox. Er der nogen, der kan give et hint om, hvor i browser-opsætningen, der evt. kan være ændret?



Hos mig forsvinder den ikke ved brug af retur-pilen, men når jeg skifter tilbage efter at have læst et andet emne er 'Nyt' væk :) Jeg bruger nu generelt ikke retur-pilen, da den mange andre steder skaber ravage, f.eks. i Netbank, så det har jeg vænnet mig af med :)

Verner Bentsen

Jeg mener at "fejlen" er opstået efter opdatering til Firefox 46 ell 47; se vedhæftede.

mvh Verner

[vedhæfting slettet af admin]

Kirsten Andersen

Citat fra: Verner Bentsen [62] Dato 12 Jun 2016 - 12:43
Jeg mener at "fejlen" er opstået efter opdatering til Firefox 46 ell 47; se vedhæftede.


Jeg har en bærbar (også Windows 10), der kører Firefox 46.0.1. Den har ikke "fejlen", mens den stationære, der kører 47.0 har "fejlen". Så det er i Firefox, der er sket et eller andet.
Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Verner Bentsen

Tak for løsningen.
Det var ellers rart at man med et "strøg" kunne vende tilbage til foregående side og indlægget var samtidig markeret som læst.

mvh Verner

Kirsten Andersen

#10
Jeg har opdaget en måde at komme tilbage til ulæste indlæg
- er sandsynligvis kendt af mange  :D

Gå ind i den ønskede gruppe, ulæste indlæg står markeret
med 'Ny', vælg et indlæg, nederst til højre i tråden står:
'Gå til:' navnet på gruppen, man er i, samt en lille "kasse",
hvor der står 'gå' (se vedhæftede).

Tryk på 'gå', hvorved der vendes tilbage til gruppen, hvor
indlægget ikke længere er markeret med 'Ny'.

Det virker også på en tablet.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Verner Bentsen

Tak for fidusen. Men jeg vender tilbage til forrige side med et "strøg" touchpad'en så får den lige en opdater med F5; den kan jeg finde i mørke nu !!

mvh Verner