Karl Gustav Amandus Molin og Bergliot Elisabet Ragnhild Lund

Startet af Kirsten Pia Pedersen, 16 Jul 2016 - 22:30

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Pia Pedersen

Godaften :)

Er der nogen der kender til Karl Gustav Amandus Molin og Bergliot Elisabet Ragnhild Lund?

Karl er født d. 17.marts 1909 i Kapernaum Sogn, Staden Københavns Amt som søn af Carl Christian Louis Molin og Inger Kirstine Christensen. I FT 1921 og 1926 bor han på Saxogade 76 i København hos sin moder, der nu er enke, og sammen med sine søskende. Han er gift første gang med Bergliot, der døde i 1950, og anden gang i 1952 med Anna Martine Hansen. Sidstnævnte var et borgerligt bryllup.

Bergliot er født d. 11.august 1910 i Simeon Sogn, Staden Københavns Amt som datter af Mads Hansen Lund og Anna Nikoline født Jensen. I FT 1925 ses hun på Hessensgade 8A st.th. i København som bogbinderelev og boende hos sin moder, der nu er enke. Hun døde d. 28.oktober 1950 på Frankrigsgade 82 i Sundby Sogn, Staden Københavns Amt i en alder af 40 år.

Jeg søger informationer om deres bryllup og eventuelle børn. Jeg ved ikke, hvordan jeg bedst søger i Københavns folketællinger, når jeg ikke ved, på hvilke gader de boede? Frankrigsgade 82 blev først bygget efter 1940. Jeg har kigget efter bryllup og børn i Sundby Sogn, og jeg har søgt i borgerlige vielser i København kommune.

Med venlig hilsen Kirsten

Mette R Francke

#1
Hei

Fra myheritage

Bergliot Elisabeth Ragnhild Anolin
Kjønn:   Kvinne
Født:   11 aug 1910
Bosted:   5 nov 1930
 Sternberggade 4, Københavns, Denmark
Alder:   20
Ektskapsstatus:   Gift
Ekteskap:   1930
Mann:   Karl Gustav Amandus Anolin

Nov 1929 bor Karl i Englandsgade og Bergliot i Hessnesgade ( det er det jeg tyder det til)

   

Mette
Mette R Francke

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Pia Pedersen

Wow I er hurtige :)
Rigtig mange tak!
Hvordan tænkte du på at kigge i Allehelgens Sogn, Gitte?

Gitte Johansen

Derfor ;)


http://sogn.dk

SOGN KIRKE PRÆST SØG PÅ TVÆRS
 
FIND DIT SOGN

Hessensgade 8, 2300 København S


RESULTAT
Allehelgens Sogn

Jeg har kigget efter børn i sognet, kan ikke finde nogen. Sternberggade er også Allehelgen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com