Hvad blev der af Johannes Ebbesen f. i Varde 10/11 1876

Startet af Karen Sørensen, 17 Jul 2016 - 12:16

Forrige emne - Næste emne

Karen Sørensen

Johannes Ebbesen blev født 10/11 1876 i Varde søn af ugift Ane Ebbesen. Hun er født i Skrave sogn 11/9 1855, Hun er datter af Ebbe Johansen og Anna Hansdatter.
Ved FT 1880 bor han hos morforældrene i Varde sammen med sin yngre broder Henrik også født uden for ægteskab, 30/6 1878.
Ane Ebbesen bliver 30/10 1881 gift i Ødis kirke med arbejdsmand Laurits Poulsen i Ødis.
Ved FT 1890 bor Johannes sammen med broderen Henrik hos moderen i Ødis.
Begge brødre bliver konfirmeret i Ødis kirke.
Derefter er der ingen spor af Johannes.
Jeg har fulgt både Ane Ebbesens og Henrik Ebbesens levned, men der er ingen forbindelse til Johannes.

I Politiets registerblade 15/2 1906 figurer  en Johan Ebbesen, rebslager, født i Varde 18/10 1876, på Ørnevej 7,2 sal i København. Han kommer fra udlandet. Det kunne være ham.

Ane Ebbesen og hendes sønner nævnt Levnedsbeskrivelse J1-J17  Uægte børn, hvor af det fremgår, at han er rebslager og bliver sendt til udlandet af Jannerup sogn, men vender hjem igen.

Jeg vil have hjælp til at finde ud af, hvad der videre sker med ham, om han bliver gift og hvor han dør.

Med venlig hilsen
Karen Sørensen
Fredericia

Mette R Francke

#1
Hei

Fra myheritage

Johannes Ebbesen
Kjønn:   Mann
Fødselsdato:   18 okt 1876 Varde
Bosted:   5 nov 1925
 Saxogade 8, København, Denmark
Alder:   49
Ektskapsstatus:   Enkemann


Johannes Ebbesen
Kjønn:   Mann
Født:   18 okt 1876 Varde
Bosted:   5 nov 1930
  Kjellerup, Denmark
Alder:   54
Ektskapsstatus:   Enkemann


Mvh
Mette
Mette R Francke

Inger Toudal

#2

Han er født 18. okt. 1876, døbt 10. nov. 1876:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127604#171355,28761924 - øverst

FT-1925: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=93790#93790,15559853 - nr. 2 fra neden

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mette R Francke

#3
Hei

Dette kam være han (men ingen fødested oppgitt , og feil fødselsår.)

Men han er skibskok

Johannes Ebbesen
Kjønn:   Mann
Fødselsdato:   18 okt 1877
Bosted:   1 feb 1916
 Møllebjergvej, Korsør, Slagelse, Denmark
Alder:   38
Ektskapsstatus:   Enslig

Han er på sjøen ved ft 1916


Mette
Mette R Francke

Karen Sørensen

Hej Mette
Mange tak  for oplysningerne.
De giver jo et billede af, hvor omtumlet en tilværelse Johannes Ebbesen har haft.

Ved Ft 1916 er jo på Arbejdsanstalten i Korsør.  så for at vide mere opholdet her må jeg jo  have fat i arbejdsanstaltens arkiver.
Og ved Ft 1930 er han indlagt på Kjellerup sygehus, men han er ikke død i Kjellerup

Jeg er stadig interesseret i flere oplysninger om Johannes Ebbesen. Jeg håber på flere indlæg.

Mvh
Karen Sørensen


Inger Toudal

#5

Ved FT-1925  (5. nov. 1925) var han indlogeret på Frelsens Hærs Herberg i Saxogade 8:

http://runeberg.org/trap/3-1/0500.html

http://www.statensnet.dk/betaenkninger/0000-0200/0070-1953/0070-1953_pdf/searchable_70-1953.pdf - s. 37

- og oplyste, at han havde været til søs 5. nov. 1924.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mette R Francke

Hei


Har du undersøkt om han er fadder til nieser/nevøer eventuelt også fadder til grand nieser/nevøer.

Er han nevnt ved morens død/skifte ?

Mvh
Mette
Mette R Francke

Karen Sørensen

Hej Mette.
Jeg har undersøgt om han er fadder til sin broders og sin halvbroder Andreas` børn. Det er han ikke.
Jeg har ikke ledt efter moderens skifte, men det vil jeg gøre.
Tak for forslaget.

Mvh
Karen Sørensen

Mette R Francke

Hei

Jeg søkte lenge efter min oldemors onkel og kusine.

Hennes onkel var ikke fadder til min oldemor eller hennes søsken . min da min oldemor  døpte en datter , da var hennes onkel og kusine faddere.

Så anbefaler at du ser om nieser/nevøer har brukt Johannes som fadder.

Mvh
Mette
Mette R Francke

Karen Sørensen

Hej Mette.

Tak for forslaget om nevøer og niecer har brugt Johannes som fadder. Det prøver jeg.

Jeg har fundet moderens skifte fra 1906 ved Kolding Herredsfoged s.73,99,100.
Sammen med sin broder giver Johannes arveafkald til fordel for stedfaderen, men der står desværre ikke noget om, hvor han opholder sig.

Jeg er jo stadig interesseret i flere oplysninger om Johannes Ebbesen.

Mvh
Karen Sørensen