Peder Pedersen i København 1816-18?? - kan vi finde hans kone og 2 børn?

Startet af Anders M. Petersen, 31 Aug 2016 - 21:18

Forrige emne - Næste emne

Anders M. Petersen

Hej Forum!

Jeg har noget efterslægt, som driller mig lidt.

Det drejer sig om Peder Pedersen, født i Svansbjerg i juli 1786 og opvokset i Køge, hvor han i FT 1801 er i lære som skomager. Jeg véd at han blev gift i København og fik 2 børn, men hvad hed konen og hvad hed børnene?

Gennem lægdsrullerne har jeg godt styr på ham fra han bliver født og indtil han udgår i København i 1833 - her lige nogle uddrag:

1819: Adelgade No. 230, fra 1818 Soldat i NLR = Norske Liv Regiment, Gadevægter (han er altså i København fra 1818)
1821: Ingen adresse, fortsat soldat (NLR omdøbt til 2LR = 2. Livregiment), gift og 2 børn - dette er tydeligvis skrevet samtidigt med selve rullen, så de må være født senest 1821.

Frem til han udgår i 1833 står han hver gang som "gift, 2 børn" og gadevægter.

Jeg har en mistanke om at jeg har ham her i følgende FT (flere personer udeladt):

FT 1834 København, Sankt Annæ Vester Kvarter, Adelgade 240, 3. Sidesahl
Daniel Conrad Lercke, 39, Gift, Skoemager,
Peter Petersen, 50, Gift, Skoemagersvend, logerende, hans Kone har forladt ham og boer i Lavendelstræde No. 85

FT 1834 for Lavendelstræde er desværre gået tabt!
Ellers havde det jo været en nem sag at finde hans kone og måske også hans børn der!


FT 1840 København, Strand Kvarter, Gammel Strand, No 55, Stuen og Kjælderen
Margrethe Blom, 80, Enke, , Værtshusholderske
Peter Petersen Kjøge, 58, Ugift, Arbeidsmand, Logerende

FT 1845 København, Strand Kvarter, Høibro Plads Nr. 55, Stue Etagen
Hans Hansen, 48, Gift, Værtshuusholder, Wennebek??, Fanefjord Sogn, Præstø Amt
Peter Petersen, 67, Ugift, Arbeidsmand, Pensjonist, Kjøge, Præstø Amt

Og måske ender det hele her?

Vartov Hospital 1866-1875, side 89:
Død: den 12te August 1867, Peter Petersen, Skomager Enkemand, 81 år
Alderen passer i hvert tilfælde ret præcist!

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at sætte navn på hans kone og hans børn?

Jeg har en del potentielle vielser med en "Peder/Peter Pedersen/Petersen" i bl.a. Garnisons-kirken, men jeg kan ikke lige finde ud ud, hvem der er den rette. Et godt bevis ville være, hvis hans lillebror Niels Petersen, der også bliver i København efter soldatertiden (1822 til 1867) kan ses som fadder ved et af børnenes dåb - eller svigerinden Ellen Kirstine Beneballe. Peder Pedersen er fadder ved ét af Niels Petersens børn, men det er allerede i 1825.

På forhånd tak for enhver hjælp!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm


Anders M. Petersen

Hej Gurli!

God idé - det vil jeg kigge på i aften! Det var jo nok også færre "Peter Petersen" det blev skilt end gift dengang, så det snævrer jo feltet ind.

Med mange tak
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Anders M. Petersen

Jeg tror faktisk at det er lykkedes - her bliver Skomagersvend Peter Petersen og Karen Petersen (født Riis) separeret i 1838:

http://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=14&item=424223

Jeg skal dog nok lige have den forbi tydning - den er svær at læse!

Med venlig hilsen og tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Ole Dorch

Fs har dette forslag til vielsen:

Name    Peter Petersen     
Birth Date     1783   
Age     38   
Spouse's Name     Karen Riis   
Event Date     22 Jul 1821   
Event Place     Sankt Petri,Kobenhavn,Kobenhavn,Denmark 


Ses her: http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=156155&side=104


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Anders M. Petersen

#5
Hej Forum!

Stor tak til Ole for at finde vielsen og stor tak til Jørgen der i denne tråd (https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,113951.0.html) fik tydet skilsmissen.

MEN - jeg har nok fortsat brug for jeres hjælp for at få vurderet, om det hele passer sammen - er det den samme Peter Petersen som vi har i lægdsrullerne (han er med sikkerhed den person jeg leder efter) og som findes i folketællingerne og som bliver viet og skilt?

Der er en række ting, der taler for:


Peter Petersen er skomagerlærling, da han forlader Køge
Alderen ved død og stilling ved død passer præcis
Manden i FT 1840 og 1845 er fra Køge
Ved ansøgningen om skilsmisse i 1838 står "at de i 7 Aar formedelst Fattigdom ikke have levet sammen, og at Manden har er næret sig som Skomagersvend", hvilket passer perfekt med FT 1834 (jeg er ret sikker på at manden i FT 1834 er den mand, der søger om skilsmisse!

Men der er også nogle ting, der nager mig:


"Min" Peter Petersen angiver i lægdsrullen at have 2 børn - de fremgår ikke af ansøgningen om skilsmisse
Hvor er børnene? Jeg kan ikke finde spor af deres dåb?
Teksten "Manden har Haab om, naar denne bevilges, at blive indlagt som Lem i en Stiftelse." i ansøgningen om skilsmisse tyder i mine øjne på, at der er tale om et ældre ægtepar - jeg kan heller ikke finde Karen Riis i de efterfølgende FT
Hvorfor bliver de viet i den tyske kirke? Måske fordi hun er af tysk afstamning?

Er der nogen der kan finde et bevis - eller bare overbevise mig?
Jeg ville så gerne se "Niels Petersen" som fadder ved en barnedåb - så er jeg overbevist!

På forhånd mange tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Inger Toudal

#6

Enken Karen Saxtorf f. Riis, der bliver viet til skomagersvend Peter Petersen i 1821, må være hende,
der får mindst to børn med skomager(mester) Søren Erichsen Saxdoff:

Søren Erich Saxdof -                                            
Karen Riis                                                       Viet: 24.11.1799  
                                                                Sogn: Skt Hans Hospital (272A)

B: Inger Dorthea                                                  Født: 06.09.1800
F: Søren Erichsen Saxdorff - skomager i p.hvidtfeldstr.           Døbt: 28.09.1800
M: Karen Riis                                                     Sogn: Vor Frue                
                                                                 KBog: 1-13-9  

B: Jens Erichsen                                                  Født: 08.08.1802
F: Søren Saxdorff - skom.mester i sct.pederstr.                   Døbt: 29.08.1802
M: Karen Riis                                                     Sogn: Vor Frue                
                                                                 KBog: 1-13-9  
Kilde http://danbbs.dk/~stst/kbh_kbg_reg/

København, København (Staden), Klædebo Kvarter, Klædebo Kvarter, Matr. 143, 616, FT-1801, A5033
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       
Søren Saxdorph    30    Gift    Huusbond    Skom.Mester    
Karen Ridselsdatter    30    Gift    hans Kone       
Inger Dorthe Saxdorph    1    Ugift    Deres Datte

- kunne det være hendes børn fra 1. ægteskab, der refereres til i lægdsrullen? Dem er Peter Petersen jo stedfar til.
Det ville også forklare, hvorfor børnene ikke nævnes i separationssagen - de er jo voksne på det tidspunkt.

Alle oplysninger vedr. den valgte person
Kilde:    FT-1840   Kildehenvisning:   365   
Matrnr/adresse:   Fortegnelse over Patienter i det Kongelige Frederiks Hospital   
Husstands-/familienr:   828   
Navn:   222. Karen Riis   
Alder:   70      Civilstand:   Enke   
Erhverv:   efter Skomager Petersen   

Sogn:    Sankt Annæ Øster Kvarter   Herred:    København (Staden)
Amt:    København   Stednavn:    Amaliegade 142
Kommentarer:   "Indlagt 28. September. fra Halmtorvet No. 65"   
Indtastningsnr:    C4387   Løbenr.:    5293

- hun er ikke nødvendigvis enke, selvom det står i folketællingen.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ole Dorch

#7
Peter Petersen, skomagersvend, som du har vist i ft 1834 er ihvertilfælde ham, som var gift med Karen Riis ;)

Karen Riis søn Jens ses her i 1840 med sin familie:

kbhv, København (Staden), Vester Kvarter, Vestervold, Gaarden nr. 65, Baghus, 2. Sal, 67 F8, FT-1840, C9481
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Erich Saxdorff 38 Gift  Arbeidsmand  
Johanne Marie Saxdorff 43 Gift  hans Kone  
Hendrich Vilhelm Saxdorff 7 Ugift  deres Børn  
Frederik Ferdinand Saxdorff 5 Ugift  deres Børn

...og denne Jens kan nemlig også findes i Lavendelstræde 85!
Her bor han i 1832 sammen med sin (kommende?) kone Johanne Marie Petersen, ved dåben af den ældste søn Henrik Wilhelm Theodor Saxtorff:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=158951&side=240

I 1834, hvor sønnen Frederik Ferdinand fødes, bor Jens mm på Halmtorvet 65:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=158952&side=72
(Bemærk at ved begge sønners dåb står der, at de er "uægte", dvs. forældrene ikke var gift).


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Inger Toudal


I FT-1840 (se tidligere indlæg) står der om Karen Riis:

Alder:   70      Civilstand:   Enke   
Erhverv:   efter Skomager Petersen   
Sogn:    Sankt Annæ Øster Kvarter   Herred:    København (Staden)
Amt:    København   Stednavn:    Amaliegade 142
Kommentarer:   "Indlagt 28. September fra Halmtorvet No. 65."

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal


Karen Riis' datter Inger Dorthea bosætter sig på Fyn. Hendes vielse fundet på FamilySearch:

Name    Niels Pedersen
Birth Date    1804
Age    27
Spouse's Name    Inger Dorthea Saxdorph
Event Date    26 Nov 1831
Event Place    Frørup, Svendborg, Denmark

Svendborg, Vindinge, Frørup, Frørup Mark, et boelsted, 71, FT-1834, c0441
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       
Niels Pedersen    29    Gift       boelsmand    
Inger Dorthe Saxtorph    34    Gift       hans kone    
Peder Nielsen    2    Ugift       hans søn    
Gjertrud Christensdatter    17    Ugift       tjenestebud

Svendborg, Vindinge, Frørup, Frørup Mark, Et boelsted, 104, FT-1850, B5054
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Niels Pedersen    45    Gift       Boeleier, huusfader    Her i sognet
Inger Dorthe Sørensdatter    50    Gift       Hans kone    Kjøbenhavn
Peder Nielsen    18    Ugift       Deres barn    Her i sognet
Niels Nielsen    16    Ugift       Deres barn    Her i sognet
Gjertrud Lisbeth Nielsen    14    Ugift       Deres barn    Her i sognet

Svendborg, Vindinge, Frørup, Frørup Mark, et boelsted, 111, FT-1860, B0421
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Niels Pedersen    56    Gift    boelsmand, huusfader       do [Frørup]
Inger Dorthea Saxtorf    60    Gift    hans kone       Kjøbenhavn
Peder Nielsen Saxtorf    28    Ugift    deres børn       her i sognet [Frørup]
Niels Nielsen Saxtorf    26    Ugift    deres børn       do [Frørup]  

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Anders M. Petersen

Hej Ole og Inger!

Jeg havde gæster i går og kunne ikke komme til PC'en, men jeg kunne se hvordan I i løbet af aftenen fik rullet hele denne sag op og løst gåden - rigtigt mange tak!

Tanken om at det var stedbørn havde strejfet mig, men jeg var ikke så dygtig til at finde dem, som I var.

Jeg er nu slet ikke i tvivl om at det er de rette personer, som I har fundet og at mysteriet om Peter Petersen nu er endeligt løst og veldokumenteret - mange tak!


Jeg vil godt lige fortælle lidt om baggrunden for min søgen efter Peter Petersen, for jeg synes selv det er meget spændende:

Jeg har valgt at supplere min slægtsforskning med DNA forskning og er virkeligt faldet i gryden. Især når det kommer til det lidt mere nørdede Y-DNA som viser ens fars, fars, fars, fars... slægt helt tilbage til Adam - altså hans vandring fra Afrika til Danmark. Det er slægtsforskning helt uden navne, men til gengæld kan man få et kvalificeret gæt på hvor far-slægten opholdt sig i bondestenalderen, bronzealderen, vikingtiden og måske endda middelalderen. Det synes jeg er vildt spændende!

Som led i dette arbejde har jeg fået bestemt min endelige haplogruppe (mit sidst "blad" på menneskehedens træ) og den deler jeg med alle mænd, der har samme ane i lige mandlig linje (med ganske få mutationer).

Men hvis vi nu antager at der var ½ mio mennesker i Danmark i år 1500 og vi er ca. 6 mio. nu, så er der statistisk set kun 6 / ½ = 12 mænd i Danmark/Verden som har samme Y-DNA som mig (Y-DNA går jo ikke videre gennem mødre). Så det giver ingen mening at sidde og vente på at der tilfældigt dukker en Y-DNA slægtning op på de sites hvor Y-DNA sammenlignes. I stedet har jeg valgt at prøve at finde alle nulevende personer, der potentielt deler Y-DNA med mig, ved at gå tilbage hos mine aner og så følge alle far-linjer frem igen. Peter Petersen var én af dem, men sporet ender blindt - han fik ingen sønner.

I min nyere slægt er der mange drenge-linjer der forgrener sig, men for aner født i perioden 1700-1800 ser det ud til at alle mande-sidelinjer uddør i løbet af 1-2 generationer. Det har været en sand øjenåbner at se, hvor "skrøbeligt" mit Y-DNA er - det er et rent tilfælde at det ikke er gået tabt!

Men nu er jeg ved at lave et rent Y-DNA stamtræ, hvor jeg går tilbage én generation ad gangen og så følger alle mandegenerationer fremad igen. I modsætning til et traditionelt efterkommertræ, så er det meget smalt og overskueligt - og en lidt anden måde at se på slægten på!

For at det ikke skal blive rent mandehørm, så kan man jo gøre det samme med mtDNA, der arves fra mor til datter (og søn), men kun videregives af mødre. Det triste er, at det forandrer sig så langsomt, at man kan have helt identisk mtDNA med andre, selvom den fælles "for-moder" levede i bronzealderen.
Y-DNA forandrer sig lidt ca. hvert 135 år (i snit!), så på Y-DNA kan man faktisk skelne de enkelte slægter fra hinanden.

Beklager, hvis det blev lidt langt, men jeg synes det er vildt spændende!

Endnu engang mange tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Poul Erik Ilskov

Jeg vil gerne take jer alle for alle de informationer I har fundet. Jeg sad lørdag aften 3/9 og ledte efter en Juliane Margrete Saxdorf gift med Peder Jensen Rabe i Svendborg. Folketællingen der gav mig fødested København. Jeg faldt over jeres tråd her ved en google søgning. Den har været til stor hjælp. Jeg har lidt at tilføje.

Juliane Margrete
Født 16 dec 1804 i Vor Frue 1805-1813 opslag 4

Peter Emanuel Hieronnimus
Født 22 April 1807 i Vor frue 1805-1813 opslag 53

Trinee Marie
Født 14 August 1810 i Vor frue 1805-1813 opslag 131

Mange tak  :)
Poul Erik

John Damm Sørensen

Citat fra: Poul Erik Ilskov [53694] Dato 05 Sep 2016 - 20:56
Jeg vil gerne take jer alle for alle de informationer I har fundet. Jeg sad lørdag aften 3/9 og ledte efter en Juliane Margrete Saxdorf gift med Peder Jensen Rabe i Svendborg. Folketællingen der gav mig fødested København. Jeg faldt over jeres tråd her ved en google søgning. Den har været til stor hjælp. Jeg har lidt at tilføje.

Det understreger vigtigheden af at supplere links til opslag med afskrivning af de vigtigste navne i opslaget.

Hilsen
John

Inger Toudal

#13

Hvilket vel så vil sige, at det ikke er Peder Pedersen fra Køge, der bliver gift med Karen Saxtorf f. Riis,
for ifølge lægdsrullen skulle han jo kun have 2 (sted)børn?

Peter Petersen i FT-1834 må under alle omstændigheder være Karen Riis' mand.

Svendborg, Sunds, Bregninge (Taasinge), Troense, , 39, FT-1850, C2661
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Peder Jensen Rabe    39    Gift       Møllebetjent I Kerteminde    Ærø
Juliane Saxtorff    46    Gift       Kone    København
Andrea Rabe    10    Ugift       Datter    Bregninge/tåsinge
Theodor Rabe    7    Ugift       Søn    Bregninge/tåsinge
Anne Marie Rasmussen    24    Ugift       Tjp    Svendborg

- Juliane Magretes fødsel og dåb: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119863#158938,26710649

Måske er det Karin Riis' søn f. 1807, der dør i 1837, 30 år gammel:
http://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn689/churchlisting28940/opslag5819227 - nr. 89

I Kontraministerialbogen Peter Emanuel Jeronimus Saxdorff, død (druknet) 30 år gammel 7. juni 1837:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119867#158965,26718040 - nr. 89

Hans fødsel og dåb: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119863#158938,26710698

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Anders M. Petersen

Jeg følger med fra sidelinjen.

Inger har ret - med mindre kun 2 af de fire børn lever i 1821.
Jeg synes nu alle andre data passer så fint til "min" Peter Petersen...

/ Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Inger Toudal


Indtil videre er to af Karin Riis' døtre fundet gift i Svendborg amt, sønnen Jens Erich i FT-1840 for København,
og sønnen Peter Emanuel Jeronimus død i København 1837.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ole Dorch

Uden overhovedet at vide noget om, hvilke kriterier lægdsrullerne opererer med, når de bruger begrebet "børn", tænker jeg, at der måske menes antal børn som forsørges på hans og konens bopæl?
De 3 ældste børn synes ihvertilfælde i 1821 at have en alder, hvor man godt kunne forvente, at de forsørgede sig selv og ikke boede hjemme.

Bare en strøtanke. Alternativet er jo at der så skal være en anden og lignende Peter Petersen, som har undgået vores "radar", og det er jeg en lille smule skeptisk overfor :D


mvh
Ole Fabricius Dorch

Anders M. Petersen

Jeg håber stadig - selvom jeg meget gerne så at Peter Petersen efterlod sig en efterslægt:

Kan det være, at der har været en aldersgrænse for, hvad der blev regnet som 'børn' i lægdsrullen - eller om de evt. var hjemmeboende?

Edit: Ole overhalede mig - skriver med én finger på mobilen :-)

/ Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Ole Dorch

Anders - det kunne måske være en ide, hvis du udlagde links til de oplysninger, du har fra lægdsrullen?

Du skriver at han i perioden 1821-33 opgives at være gadevægter, og det passer ihvertilfælde ikke rigtigt med den fundne Peter Petersen, som jo allerede i forbindelse med vielsen i 1821 tituleres "schuhmachergeselle" altså skomager.


mvh.
Ole Fabricius Dorch.

Anders M. Petersen

Hej Ole!

Ja - det er vist på tide!

Jeg fik heldigvis hjælp til alle de kritiske lægdsrulleoptegnelser, så de står fint tydet af Ole Westermann her:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,113872.0.html

Lad os lige opsummere: Peter Petersen er født i Svansbjerg i Herfølge Sogn i juli 1786, men opvokset i Køge (fra ca. 6 år).

Han er i lære som skomager:

FT 1801: Roskilde, Ramsø, Køge Købstad, Vestergade, Søndre Side no 33
Hans Sørensen 56 Gift Huusbonde Skoemager
[flere personer udeladt]
Peder Pedersen 15  Tienestefolk Læredrænge


Ser man på lægdsrullerne for København, så kan man se, at han er soldat fra 1818 i København.
I 1821 står han som gift med to børn, men man skal dog huske, at man tilsyneladende ikke noterede ægteskabsstatus og børn i 1819 lægdsrullen generelt.

Min tanke er at Peter Petersen - trods en noget svingende karriere - ser sig selv som "skomager" og det er det erhverv han oplyser, når han selv bliver spurgt. Millitæret kender dog sandheden og noterer ham som gadevægter.

Det generer mig nu også, at vi aldrig ser "Køge" og "skomager" på samme tid i FT og ved begravelsen.

Men min tanke er også, at hvis den Peter Petersen vi har fundet ikke er "min" Peter Petersen, så mangler vi en Peter Petersen fra Køge i København i årene efter 1833...

Og husk: Jeg ser helst at Peter Petersen får en stor efterslægt!

Med venlig hilsen og stor tak for fortsat deltagelse i tråden!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Anders M. Petersen

Hej alle!

Så gik der lige et par uger med "bonus-sommer", men nu er jeg tilbage indenfor.

Jeg har kigget lidt ned over sagen og synes at kunne konkludere følgende:


Vi véd at det er rette mand i lægdsrullerne og at han står som gift med 2 børn i perioden 1821 til 1833

Det kan være ham vi har fundet i FT 1834, men da FT 1834 for København kun er delvist bevaret, så kan vi ikke udelukke at der er en anden og mere oplagt kandidat i den tabte FT. Men professionen (skomagersvend) passer jo meget godt og alderen er heller ikke helt ved siden af.

Den Peder Pedersen der ses i FT 1840 og FT 1845 kan meget vel være ham. Alderen passer ikke helt, men navn og tilnavn/fødested passer jo fint - og så mange Peder Pedersen fra Køge kan der vel ikke findes - jeg har 3 i aldersgruppen i FT 1801?

Den Peder Pedersen, der begraves 1867 kan være ham - navn, alder og profession passer.


Interessant nok, så står den Peder Pedersen der ses i FT 1840 og FT 1845 som "ugift", hvilket jo passer meget godt med den Peder Pedersen i FT 1834, som ikke længere bor sammen med konen. De 5 stedbørn er født 1800, 1802, 1804, 1807 og 1810, så det kan jo være at det kun er de to yngste, der bor hjemme i 1821 og tælles med?

Så jeg synes det er en meget oplagt kandidat og en rød tråd, men der er desværre ikke noget endegyldigt bevis for eller imod at det er ham.

Er der nogen, der kan komme med en ny vinkel på dette?

På forhånd tak!
Anders


Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm