Anders Marius Jensen

Startet af Gitta Burskov Pape, 21 Okt 2010 - 16:20

Forrige emne - Næste emne

Gitta Burskov Pape

Hej jeg er kørt helt fast! Jeg kan ikke finde min morfars bror gift eller død.Han er født 21-12-1888 på Brønderslev mark ,søn af Peter Jensen født 4-1-1857 Hjelmerup Verninge og Maren Kirstine Hansen født 14-5-1863 Brylle på Fyn.Han skulle angivelig (efter min mosters udsagn )have boet i Øster Brønderslev, gift med Agnes,Jeg har set i FT. Øster Brønderslev 1916-21-25-og 30 og i FT. Brønderslev 1921 uden at finde dem .Håber meget at få hjælp,på forhånd tak.MVH.Gitta Pape

Hans Poulsen



Hej Gitta

- Har du fundet Anders Marius' konfirmation?

- Der skulle være gode chancer for at finde ham i lægdsrullen - hav det i baghovedet

- Har du fundet Anders Marius' søskende og deres børn - og optrådte han som fadder dér?

- Hvad var Anders Marius af profession? - Måske står han i et værk med biografier med folk med samme uddannelse.
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Gitta Burskov Pape

Han blev konfirmeret 19-4-1903 I Brønderslev og han var murer,kan ikke finde ham som fadder ved andre søskende.Hvis jeg skal kigge i lægsruller,må jeg vel til Viborg, men tak for oplysningen.Gitta

Hans Poulsen



Hej Gitta

Inden du begiver dig ud på den lange cykeltur til Viborg, kunne du jo prøve at spørge en lokalsamling, om de har en eller anden fortegnelse over murere, der har været bosat i området.

Lokalsamlingerne véd en uhyre masse, og de er altid befolket med personer, der er præget af fortælleglæde.

805-01: Lokalhistorisk Arkiv Brønderslev
Mejerigade 9, 9700 Brønderslev
Åbningstid: ti 14-17 og 19-21 samt efter aftale. Lukket i juli og perioden 15.-31. december.
Leder: Povl Erik Nielsen
Telefon: 40 92 31 11
E-mail: bronderslevarkiv@ofir.dk
Website: www.bronderslevlokal.nordjyskeklubber.dk
Område: Brønderslev By i Brønderslev - Dronninglund Kommune
Telefon til: Leder

805-03: Lokalhistorisk Arkiv for Øster Brønderslev og Hallund sogne
"Elmehøj", Elmevej 89, Øster Brønderslev, 9700 Brønderslev
Åbningstid: 1. ma i md 19-21 samt i bibliotekets åbningstid ti 10-12 og on 15-18
Leder: Per Drustrup Larsen
Telefon: 98 81 14 53
E-mail: drustrup@tdcadsl.dk
Område: Øster Brønderslev og Hallund sogne i Brønderslev Kommune
Stiftet: 1984
Telefon til: Leder

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag