Forfædre til Johan Ludvig Schüler født. ca. 1725

Startet af Martin Niels Syhler, 30 Nov 2016 - 11:44

Forrige emne - Næste emne

Martin Niels Syhler

Hej igen allesammen,

Jeg forespurgte information på et par navne igår og fik fantastisk hjælp - faktisk kunne jeg gå 5 generationer længere tilbage pga. det, så det var virkelig fedt - tak til jer!

Der var dog et andet navn, som voldte flere problemer. Har søgt og søgt, men der dukker ikke noget op.

Det drejer sig om forældre/forfædre til Johan Ludvig Schüler, født ca. 1725 i Aabenraa
I 1750 giftede han sig med Mette Catharina Clausen Birch/Birck.

Sammen fik de børnene,
Nicolay Schüler, Claus Schüler og Johanne Ludowica Schüler - alle født i Aabenraa.

På trods af disse oplysninger kan jeg bare ikke komme længere tilbage.
Håber der sidder nogen der kan hjælpe mig videre.

På forhånd tak,

Martin Syhler

Cay-Erik Geipel

Johann Ludvig Schüler (Schøler) er med i Aabenraas borgerbog på side 50.
Han stammer fra Sonderhausen, Thüringen, Tyskland og er grovsmed. Han blev borger den 29.11.1754 og vies den 29.9.1750 med Mette Catharina Clausen, datter af Claus Thomsen. Huner døbt den 8.3.1732 og blev 2. gang gift med Nicolai Christian Paulsen. JOhann Ludvig Schüler dør den 14.6.1757 i Aabenraa.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Martin Niels Syhler

Citat fra: Cay-Erik Geipel [1693] Dato 30 Nov 2016 - 13:55
Johann Ludvig Schüler (Schøler) er med i Aabenraas borgerbog på side 50.
Han stammer fra Sonderhausen, Thüringen, Tyskland og er grovsmed. Han blev borger den 29.11.1754 og vies den 29.9.1750 med Mette Catharina Clausen, datter af Claus Thomsen. Huner døbt den 8.3.1732 og blev 2. gang gift med Nicolai Christian Paulsen. JOhann Ludvig Schüler dør den 14.6.1757 i Aabenraa.

Hold da fast! Jeg kan se at der findes mange kilder jeg stadig skal lære at kende.
Tusind tak for hjælpen!

Martin Niels Syhler

Citat fra: Cay-Erik Geipel [1693] Dato 30 Nov 2016 - 13:55
Johann Ludvig Schüler (Schøler) er med i Aabenraas borgerbog på side 50.
Han stammer fra Sonderhausen, Thüringen, Tyskland og er grovsmed. Han blev borger den 29.11.1754 og vies den 29.9.1750 med Mette Catharina Clausen, datter af Claus Thomsen. Huner døbt den 8.3.1732 og blev 2. gang gift med Nicolai Christian Paulsen. JOhann Ludvig Schüler dør den 14.6.1757 i Aabenraa.

Har gravet lidt videre udfra de oplysninger du har givet her, Cay-Erik, men jeg kan ikke rigtig komme længere. Har været i kontakt med en forening i Sondershausen og de har været behjælpelig med at fremskaffe en liste over alle med familienavnet Schüler mellem 1725-1755 og han figurerer ikke derpå.

Nogen gode råd til hvordan jeg kan komme videre, eller sidder der nogen derude med viden eller kan fremskaffe oplysninger, så vil jeg blive så glad :)