Søger info om Zidsel (Sidsel/Sidse) Knudsdatter fra Morsø

Startet af Jamie Jeanett Jaconelli, 21 Jan 2017 - 10:19

Forrige emne - Næste emne

Jamie Jeanett Jaconelli

Hvem blev hun gift med? Og døde hun kort efter børnenes fødsel og far Niels gift igen? Jeg har været hele Mors igennem og synes bare ikke jeg kan finde noget der overhovedet ligner! Jeg ved godt at de som har renskrevet arvingelisten, skriver Niels Sørensen, men for mig ligner det nu et L fremfor et S. Er der nogen som kan hjælpe mig lidt videre her?

Dette er reelt hvad jeg har:
I henhold til skifte af 3. maj 1758 efter hendes søster: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=142425#142425,34795167 skulle hun efter dette være gift med Niels ? i Ø. Jølby og sammen havde de 3 overlevende børn:

Kirsten Nielsdatter (ukendt hvor og hvornår) med Søren Sørensen i Tæbring. Død før skiftet
Børn:
Ukendt

Karen Nielsdatter gift 4/12 1744 i Dragstrup kirke med Mads Christensen Kudsk i Vester Jølby. Død i 1794
Børn:

1) Christen 1746
Båret af Anders Møllers hustru af Dragstrup mølle
Faddere: Henrich Kaalby, Peder Bondegaard, Jens Andersen, Jep Madsen, Zidsel Joensdatter af Jölbye
2) Niels 1747
Båret afpræstens hustru Albertina Magdalena Hönneman
Faddere: Christen Hansen, Per Bondegaard, Jep Madsen, Christen Neelsen alle af Jylby, Ole Jegens hustru Inger ibidem
3) Karen 1749
Båret af (søsteren) Helvig Neelsdatter af Jylby
Faddere: Peder Krog, Christen Neelsen, Jep Matzen, Ole Kudske alle af Jylbye, Margret Christensdatter ibidem
4) Henrik 1754
Båret af Jomfru Iversen af præstgaarden
Faddere: Christen Clausen, Christen Poulsen, Jens Andersen, Jep Madsen af Jylby, Magret Andersdatter ibid
5) Anne 1756
Båret af Magret Neelsdatter af (kan ikke tyde stedet, men tror der står Assels)
Faddere: Christen Neelsen, Neels Kibsgaard, Matz Poulsen, Christen Dissing alle af Jylby, Mette Neelsdatter ibidem

Helvig Nielsdatter gift 27/2 1750 i Dragstrup kirke med Jep Jacobsen i Vester Jølby. Død i 1786.
Børn:

1) Sidsel Jeppesdatter 1752
Båret af Christen Hansens hustru Else Lauritsdatter Jølby
Faddere: Oluf Jegind, Christen Kjaergaard, Jens Andersen, Christen Smed af Jølby, Mette Jacobsdatter. DØD i 1753
]2) Jacob Jeppesen 1753
Båret af Christen Hansens hustru Else Lauritsdatter Jølby
Faddere: Christen Poulsen, Christen Kjaergard, Jens Andersen, Mads Christensen Kusk (gift med søsteren Karen), Karen Jensdatter af Jølby. DØD s/å
3) Sidsel Jeppesdatter 1754
Båret af Christen Hansens hustru Else Lauritsdatter Jølby
Faddere: Christen Nielsen, Niels Stagstrup, Christen Smed, Anders Christensen, Karen Nielsdatter Kusk af Jølby.
4) Anne Jeppesdatter 1757
Båret af Christen Hansens hustru Else Lauritsdatter Jølby
Faddere: Christen Clausen, Christen Kjeldgaard, Christen Smed, Anders Christensen, Karen Nielsdatter Kusk af Jølby.